چطور می توان اضطراب را از نگرانی تشخیص داد؟
اضطراب و نگرانی در این دوران طبیعی است اما اگر به صورت بیمارگونه خود را نمایان کند باید به پزشک مراجعه کنید

اضطراب و نگرانی را چگونه تمایز دهیم؟

همزمان با شیوع کرونا و ایجاد موج‌های مختلف از این بیماری سه نوع بیماری روانشناختی شامل اضطراب، وسواس و افسردگی نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است.

 کاهش تعاملات اجتماعی و حذف بسیاری از رفت و آمدها و صله رحم‌ها سبب شده که افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم گرفتار عوارض روانشناختی ناشی از کرونا شوند.

 نگرانی با اضطراب دو مفهوم متفاوت دارند، زمانی که نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا تبدیل به اضطراب و در شرایط بالاتر تبدیل به فوبیا و وحشت شود باید حتماً مداخلات روانشناختی و روانپزشکی برای بیمار انجام گیرد. نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند ولی زمانی که نگرانی تبدیل به اضطراب شود باید درمان در این زمینه صورت گیرد.

 نگرانی در شرایط کرونا سبب می‌شود که افراد در ارتقای آگاهی خود در مورد کرونا اقدام کنند و این امر سبب استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حتی اهتمام در دریافت واکسن می‌شود.

 زمانی که نگرانی به صورتی باشد که در زندگی فردی و اجتماعی افراد اختلال ایجاد کند و خواب، کار و ارتباط با دیگران دچار مشکل شود نیاز به مداخلات روان‌درمانی برای فرد داریم و نشان می‌دهند و نگرانی آن تبدیل به اضطراب شده و در صورتی که روان درمانی جواب ندهد فرد به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد تا مداخلات دارو درمانی برای آن انجام گیرد.

بیشتر بدانید : در ذهن یک فرد مبتلا به اضطراب و دلشوره چه می گذرد؟

بیشتر بدانید : عادت‌هایی که موجب ایجاد اضطراب در افراد می‌شود

بیشتر بدانید : نشانه های ظاهری اضطراب بیمار گونه را بشناسید

بیشتر بدانید : استرس و اضطراب شدید دارید اگر اکثرا این علایم جسمانی را تجربه می کنید!

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir