شخصیت شناسی افراد
شخصیت شناسی افراد، می تواند برای تصمیمیات بزرگی مانند ادامه دادن یک رابطه عاطفی مفید باشد. بر اساس این نکات کوچک است که مردم درباره شما و شخصیت شما قضاوت می کنند.

شخصیت شناسی افراد در اولین ملاقات

زمانی که شما برای اولین بار فردی را ملاقات می کنید، تمایل دارید تا به سرعت او را ارزیابی کرده و بدانید در واقع او کیست و درونش چه می گذرد. در حقیقت این نکته، میتواند نشان دهنده این موضوع باشد که چرا ممکن است شما برای ایجاد یک رابطه، در جستجوی کیفیت هایی پایدار و مطمئن، همانند صداقت، مهربانی و یا حتی هوش، در افراد باشید.

بدون توجه به اینکه آیا تمایل دارید یک رابطه صمیمی با یک فرد داشته باشید یا خیر، توجه به نکات زیر در ارزیابی افراد به شما کمک خواهد کرد، اینگونه شخصیت شناسی افراد، می تواند برای تصمیمیات بزرگی مانند ادامه دادن یک رابطه عاطفی، استخدام فردی و یا پذیرش پیشنهاد کاری، مفید باشد. بر اساس این نکات کوچک است که مردم درباره شما و شخصیت شما قضاوت کرده و در واقع تعیین میکنند که شما چه کسی هستید و یا ممکن است چه کسی نباشید. 

 

1-دست خط 

دست خط

نتایج یک تحقیق مشخص کرده است که، نحوه نوشتن و سایز کلمات در زمان نوشتن می تواند موارد دقیقی را در مورد شخصیت یک فرد بگوید. بر طبق تحقیقاتی که توسط National Pen Company انجام شده است، افرادی که دست خطی با سایز کوچک دارند و یا به اصطلاح ریز می نویسند، تمایل به خجالتی بودن دارند، دقیق و درس خوان هستند. در حالی که افرادی که بیشتر برونگرا و اجتماعی بوده و یا سعی در جلب توجه دیگران دارند، اغلب دستخطی با سایز بزرگتر داشته و یا درشت مینویسند

افرادی که مسائل را جدی میگیرند، فشار بیشتری بر روی قلم خود در هنگام نوشتن می آورند تا آنها که بطور معمول تمایل به همدلی داشته و حساستر هستند، چون اینگونه افراد، نویسندگانی هستند با فشار کمتر بر روی قلم

 

2- رنگ انتخابی 

رنگ انتخابی

بر اساس مقاله ای در سایت روانشناسی امروز، رنگی را که بطور مکرر برای لباس خود انتخاب می کنید و یا به آن رنگ بیشتر از سایر رنگها وابسته هستید، مطالب زیادی را درباره شما میگوید. 

افرادی که بیشتر لباسهایی به رنگ سیاه انتخاب می کنند، افرادی حساس، هنرمند و دقیق به جزئیات هستند، حال آنکه افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند، افرادی کمال گرا و سخت کوش هستند. آن دسته از افراد که بطور معمول رنگ سبز را دوست داشته و اغلب آن را انتخاب می کنند، مهربان و وفادار هستند، علاقه مندان رنگ سفید، افرادی هستند که منطقی بوده و بیشتر کارهایشان سازمان یافته و از روی نظم می باشد و بالاخره عاشقان رنگ آبی، افرادی ثابت قدم، حساس و نسبت به دیگران افراد با ملاحظه ای هستند

 

3- جویدن ناخنها

جویدن ناخنها

رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن، میتواند چیزهای زیادی درباره شخصیت شما بگوید. واکنش شما نسبت به موقعیتها، با کشیدن موهایتان، جویدن ناخنهایتان و یا خاراندن پوستتان، میتواند بی صبری، ناامیدی، خستگی و یا نارضایتی را در شما نشان دهد. 

برای مثال: در تحقیقی، ثابت شده است که افرادی که ناخن خود را می جوند، دارای شخصیتی کمال گرا و در عین حال عصبی و هیجان زده هستند.

 

4-کفشها

کفشها

بر اساس گفته های روانشناسان، شما میتوانید به درستی و تنها با نگاه کردن به کفشهای فردی، درباره او قضاوت کنید. محققی به نام امری گیلس ( Omri Gillath ) از دانشگاه کانزاس می گوید: تنها با ارزیابی رنگ، سبک، قیمت و شرایط کفش، شما قادر خواهید بود تا 90% از جنبه های شخصیتی صاحب آن را همانند وابستگی سیاسی، جنسیت ( اینجا بیشتر منظور روحیه افراد است مانند زنی که روحیه مردانه دارد) و یا حتی سن او را حدس بزنید.

 

5-چشم ها

چشم ها

چشمهای شما آینه روح شماست. آنها میتوانند چیزهای زیادی درباره شما بگویند، درباره افکار و احساسات شما و اینکه آیا وفادار هستید و یا فریبکار.تحقیقات مشخص کرده است، افرادی با چشمهای آبی، در مقایسه با افرادی با چشمان تیره تر، کمتر به دل مردم می نشینند.

راه دیگر برای اینکه چشم ها به شما حقایقی را بگویند این است که، افرادی که در هنگام رویارویی با شما، دارای عدم تماس چشمی بوده و یا کمتر تماس چشمی برقرار می کنند، کمبود اعتماد به نفس و اراده ضعیف در آنها مشخص تر از سایرین است

 

6- وقت شناسی 

وقت شناسی

چقدر دیر یا زود در یک قرارملاقات یا جلسه کاری حاضر می شوید، این میتواند برداشتی از شخصیت شما بدهد، منفی یا مثبت. دیر آماده شدن برای یک قرار مهم، از شما یک برداشت منفی خواهد ساخت، در حالی که زود حاضر شدن سر قرار ملاقات، شما را فردی با ملاحظه نسبت به وقت دیگران، از نظر ذهنی فردی منظم و خودانگیخته، معرفی خواهد کرد. 

 

7- دست دادن 

دست دادن

آن دسته از افرادی که قوی و محکم دست می دهند، نشانی از اعتماد به نفس خویش و داشتن شخصیتی قوی ومطمئن را به دیگران القا می کنند. همچنین اینگونه افراد، برونگرا هستند و به راحتی احساساتشان را نشان می دهند و تمایلی به متین و آرام بودن، ندارند. در مقابل، افرادی که در هنگام دست دادن، ضعیف دست داده و سریع دست خود را می کشند، در واقع عدم اعتماد به نفس خود و تمایلشان را برای یافتن راهی آسان و بدون چالش در همه امور، به شما نشان خواهند داد.

دست دادن به تنهایی می تواند این تفاوت را به شما منتقل کند که این فرد، فردی سرد و کناره گیر است یا می خواهد با شما دوستی صمیمانه ای برقرار کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تیپ های شخصیتی یونگ همراه با تست شخصیت شناسی MBTI


تهیه و تدوین:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ