نکاتی فوق العاده مهم برای میان وعده کودکان در مدرسه
در این روزهای کرونایی میان وعده کودکان مسئله ای است که باید به آن دقت زیادی شود، در این مطلب به چند نکته مهم در این باره اشاره می شود

انتخاب میان وعده مناسب برای کودکان 

تا زمان نگارش این مطلب، مدارس بیشتر شهرهای کشور تعطیل  شده اند و بچه ها در منزل هستند ؛ با این حال  یکی از نکاتی که ضروری است با رعایت آن بدون نگرانی، کودکان خود را طی روزهای آینده که مدارس باز خواهند شد  به مهد و پیش‌دبستانی و مدرسه بفرستیم، موضوع چاشت روزانه بچه‌هاست.

توجه داشته باشید همه این نکات برای استفاده بدون نگرانی بچه‌ها از خوراکی‌هاست. پس با مرور و تاکید چندباره مسائل به نگرانی آن‌ها دامن نزنیم.

در این روزها حتماً خوراکی‌های بسته بندی شده مثل کیک و بیسکویت را برای کودک خود فراهم کنید. برای تناول خوراکی بسته بندی شده هم ضروری است دست کودک شسته یا از ژل ضد عفونی استفاده شود.

به کودک خود توصیه کنید از خوراکی مشترک استفاده نکند. میوه و خوراکی‌های رو باز به کودک تان ندهید. گاهی کودکان برای خوردن میوه ناچار هستند از دست استفاده کنند.

اگر کودک نیاز به نوشیدن مایعات دارد، بهتر است آب معدنی و آب میوه بسته بندی شده همراهش باشد. پر کردن یک بطری در منزل، به‌دلیل استفاده مجدد و پلمب نبودن آن ممکن است نگرانی‌هایی در پی داشته باشد.

اگر کودک از بوفه مدرسه خوراکی تهیه می‌کند، بهتر است چاشت گرم نخرد و به همان خوراکی‌های بسته بندی شده بسنده کند.


بیشتر بدانید : چند میان وعده خانگی سالم، از چیپس هویج تا آجیل

بیشتر بدانید : چرا آجیل ها بهترین میان وعده های سالم برای شما هستند

بیشتر بدانید : کم کالری ترین میان وعده ها برای رسیدن به وزن ایده آل 

بیشتر بدانید : بهترین میان‌ وعده‌ برای عزیزان مدرسه ای


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com