بهترین و خوشمزه ترین غذاهای کرمانی را بصورت آنلاین از کجا خریداری کنید ؟
 شهر کرمان یکی از شهرهای تاریخی و جذاب ایران است که حتما باید یکبار به این شهر سفر کنید. این شهر غذاهای سنتی و مدرن مخصوص به خود را دارد که برخی از آن‌ها محبوبیت خاصی دارند و بسیاری از مردم کشور آن‌ها را می‌شناسند. پس اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شهر کرمان یکی از شهرهای تاریخی و جذاب ایران است که حتما باید یکبار به این شهر سفر کنید.

آثار تاریخی این شهر قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد، اما چیزی که احتمالا شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه کرمان است !

این شهر غذاهای سنتی و مدرن مخصوص به خود را دارد که برخی از آن‌ها محبوبیت خاصی دارند و بسیاری از مردم کشور آن‌ها را می‌شناسند. در این مقاله قرار است به بررسی و توضیح کوتاهی در مورد غذاهای کرمانی بپردازیم و این موضوع را بیان کنیم که چطور می‌توان این غذاها را به صورت آنلاین سفارش داد.

پس اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.


آشنایی با غذاهای سنتی کرمانی


غذاهای سنتی و محلی کرمانی، تعداد زیادی دارند که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد. اما یک مشخصه که در بیشتر آن‌ها وجود دارد این است که از گوشت و کشک در بیشتر این غذاها به خصوص آبگوشت‌ها و آش‌های کرمانی استفاده می‌شود.


زیره پلوی کرمانی، غذایی پر از ادویه


زیره پلو یکی از غذاهای محبوب کرمانی است که اگر یکبار آن را امتحان کنید، قطعا مجددا به سراغ خوردن آن خواهید رفت. یکی از مشخصه‌های اصلی این غذا داشتن زیره و ادویه بسیار است و شاید افرادی که ادویه زیاد برای آن‌ها زیاد خوشایند نیست، این غذا را دوست نداشته باشند. زیره پلو معمولا با گوشت گوسفندی پخته می‌شود اما امکان طبخ آن با مرغ نیز وجود دارد.


کله جوش کرمانی، طعم بی‌نظیر کشک و گردو


کله جوش یکی از غذاهایی است که در برخی دیگر از استان‌ها مانند اصفهان و تبریز نیز درست می‌شود اما نوع کرمانی آن، روش پخت و ویژگی‌ها مخصوص به خود را دارد. مواد اصلی در پخت این غذا کشک، گردو و نعنا است اما در کرمان از رب گوجه فرنگی نیز برای پخت کله جوش استفاده می‌شود. طعم این غذا در کنار سبزی و نان داغ سنگک بی‌نظیر خواهد بود.


کشک کدو کرمانی، جایگزین خوشمزه کشک بادمجان

1.jpg


برای علاقمندان به کشک بادمجان، کشک کدو نیز قطعا یک غذای دوست داشتنی خواهد بود.

کشک کدو هم در کرمان و هم در شیراز پخته می‌شود و بسیار لذیذ است. کدو، کشک، گردو و نعنا از مواد اصلی در تهیه این غذا هستند.


کباب زرگری، طعم لذیذ کباب به سبک کرمانی‌ها


امروزه کباب زرگری یکی از غذای اصلی منوی رستوران‌های کرمان است و معمولا بیشتر افراد برای سفارش غذا کرمان تهیه غذای ریحانه کرمان ، کباب زرگری را انتخاب می‌کنند.

ترکیبات اصلی برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده گوسفندی، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و ادویه می‌باشد. این غذا هم به همراه برنج و هم نان سرو می‌شود و با خوردن آن می‌توانید طعم اصیل یک کباب خوشمزه و لذیذ را امتحان کنید.


خورشت به آلو، طعمی متفاوت و خوشمزه

 2.jpg


اگر علاقمند به خوردن غذاهای ترش و شیرین یا به اصطلاح ملس هستید، خورشت به آلوی کرمانی دقیقا یکی از همین طعم‌ها است. از مواد اصلی در تهیه این خورشت می‌توان به آلو بخارا و میوه‌ی به اشاره کرد. همچنین از گوشت، پیاز، شکر، زعفران و... در تهیه این غذا استفاده می‌شود.


خورش آلوچه، غذای کرمانی ترش


طرفداران غذاهای ترش احتمالا نسبت به خوردن خورشت آلوچه خیلی علاقه نشان خواهند داد. در تهیه این خورشت از آلوچه، لوبیا چیتی، رب گوجه فرنگی استفاده می‌شود. این غذا فواید زیادی دارد و جدا از طعم بی‌نظیر آن اگر غذاهای ترش را دوست ندارید می‌توانید از آلو شیرین هم در پخت این غذا استفاده کنید.


آش اوماج، غذایی مخصوص زمستان


آش اوماج نیز یکی دیگر از غذاهایی است که علاوه بر استان کرمان در چند شهر دیگر نیز پخته می‌شود اما آش اوماج کرمانی چیز دیگری است!

ممکن است شما این آش کرمانی را به اسم‌های دیگری مانند آماج یا اوماچو نیز بشناسید. آش اوماج تقریبا شبیه به آش شولی است در پخت این آش از چغندر، آرد، عدس، پیاز و قره‌قورت اشاره کرد. این آش برای سرما خوردگی بسیار مفید است.


آبگوشت زیره، یک آبگوشت متفاوت

3.jpg


 معمولا بیشتر افراد وقتی اسم آبگوشت به گوش آن‌ها می‌خورد، همان غذای همیشگی نارنجی رنگ به همراه گوشت، سیب زمینی و نخود و لوبیا را تصور می‌کنند. در حالی که آبگوشت زیره کرمانی یک آبگوشت کاملا متفاوت است و در تهیه آن از حبوبات استفاده نمی‌شود و به جای آن از گوشت پرچرب گوسفندی، زیره، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه استفاده می‌شود. این غذا را می‌توان در لسیت غذاهای واقعا خوش طعم کرمانی قرار داد. اما معمولا افرادی که زیره دوست ندارند شاید طعم این آبگوشت را زیاد نپسندند. اما در کل بسیار مقوی نیز است و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. تهیه غذای ریحانه کرمان یکی از خوشمزه ترین آبگوشت‌های زیره کرمانی را دارد و اگر یکبار به کرمان سفر کردید حتما به آنجا سر بزنید.


غذاهای کرمانی خوشمزه را در سریع ترین زمان ممکن سفارش دهید


در این مقاله در مورد غذاهای سنتی و محبوب کرمانی صحبت کردیم و به ویژگی‌ها و مواد اولیه‌ای که در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود، اشاره کردیم.

برای میل کردن هرکدام از این غذاهای خوشمزه در سریع‌ترین زمان و بدون دردسر در درست کردن غذا، می‌توانید به سراغ سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود (snappfood.ir) بروید. راهکار ساده‌ای که با به کار گیری آن دیگر لازم نیست برای درست کردن غذا زمان صرف کنید و جدا از آن می‌توانید غذاهای که زمان بر هستند و قلق پخت آن را نمی‌دانید از نزدیک‌ترین رستوران‌ها با طعمی خوشمزه سفارش داده و نوش جان کنید.


اطلاعات بیشتر اسنپ فود:
آدرس سایت :   https://snappfood.ir/
آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/  
آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app





گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:snappfood.ir