اكثر شما از شلوغی منزل و یا اتاق‌تان شكایت دارید . به دیوارهایی كه آنها را انباشته كرده اید نظری بیاندازید ؛ راه حل مشكل شما اینجاست!

اكثر شما از شلوغی منزل و یا اتاق‌تان شكایت دارید . به دیوارهایی كه آنها را انباشته كرده اید نظری بیاندازید ؛ راه حل مشكل شما اینجاست!

 

 

1. استفاده از تمام دیوار:
 

برای این كار یك دیوار كامل را به این كار اختصاص دهید.با قفسه بندی كردن این دیوار می‌توانید بدون هزینه هنگفت فضاهای مفید فراوانی را به خانه اضافه كنید .قفسه ها بهتر است در سایزهای متفاوت و در اطراف پراكنده شده باشد تا از شلوغی فضا جلوگیری كند .

 

2.فرم پنجره ای:

در این فرم زیبا با قفسه بندی، یك نشیمنگاه برای برای صاحب خانه ایجاد شده و كتابها تنها به اندازه یك بازو با فردی كه روی این فضای مبله نشسته فاصله دارد .ساختار چوبی این قفسه بندی با چوبكاریهای خانه هماهنگی خوبی برقرار كرده است.

 

3. زیر شیروانی:
 

قفسه ها حتما نباید فرم راست گوش داشته باشد؛ در بعضی موارد ما از تركیبی از فرمها استفاده میكنیم فرم سه گوش بهترین گزینه برای فضای زیر شیروانی است و اینجا محیط را به اتاق بازی كودكان تبدیل كرده، دربهای این قفسه ها از افتادن وسایل جلوگیری می‌كند .

 

4. راه حلی برای زیر پله ها:
 

شما میتوانید از فضاهای زیر راه پله ها با گذاشتن یك كمد كه اندازه فضای موجود است بهترین استفاده راببرید . دربهای این كمد مانند نمونه میتواند شیشه خور داشته باشد تا بتوانید محتویات آن را ببینید.

 
5. فضاهای ناكارآمد:
 

برای مثال این فضای پرت نزدیك راه پله را ببینید . در اینجا كشوهای كم عمقی برای گذاشتن دستمال سفره ها و حوله آشپز خانه تدارك دیده و كشو ریلی مخصوص رومیزی و سفره و قفسه های نوشیدنی به ایجاد نظم كمك می‌كند. یك درب كوچك هم برای این قسمت تعبییه شده است كه جزئیات كار را می‌پوشاند .

6. جایی برای سیستم صوتی:
 

شما با قرار دادن سیستم صوتی و تصویری خود در فضای زیر راه پله ها هم به گسترش فضای اتاق تلوزیون خود كمك می‌كنید و نیز از اصابت با این اشیاء كه در مركز اتاق قرار می‌گرفتند جلوگیری می‌كنید. در این نمونه برای تمام  وسایل صوتی جایی تعبیه شده است .

 

 7. تاقچه های فراوان:
 

شش عدد تاقچه كوچك در گوشه بالای وان حمام فضای جالبی را برای شما تدارك دیده تا بتوانید لوازم تزئینی و حوله ها را درون آن بگذارید .

 

8. یك تیر و دو نشان :
 

یك دیوار می‌تواند برای كاربردهای گوناگون استفاده شود ؛ برای مثال این دیوار ال مانند با كمد دیواری‌های دو منظوره فضای اتاقها را از آشپزخانه جدا می‌كند ؛ در یك سمت آن كمدی بلند و در سمت دیگر چند قفسه كتاب و كشوهایی كوچك قرار دارد و پانل دیواری راهرو آشپزخانه، گنجه ها را از دید پنهان می‌كند.

 

9. طراحی طاقچه ها:
 

در آشپزخانه یا اتاق نهارخوری میتوان طاقچه ها را تبدیل به بوفه ای برای چینی آلات كرد، میهمانان می‌توانند از دیدن سرویس زیبای شما لذت ببرند و غذای خود را سرو كنند . بهتر است ظروفی را در آن قرار دهید كه به آنها كمتر احتیاج دارید.

 

10. یك نوع جا ظرفی:   
                                                                          

در خانه های كوچك امروز استفاده مفید از فضاهای پرت یك اصل است .در این خانه قفسه هایی از كف تا سقف درون یكی از همین فضاها قرار گرفته و آن را تبدیل به یك جا ظرفی كرده . باید دقت داشت قبل از طبقه بندی باید ارتفاع و قطر ظروف را در نظر گرفت، با این كار تمام ظروف كاملا در قفسه ها جای می‌گیرند.

 

11. بگرد و پیدا كن:
 

 این ساختار مخفی دقیقا بر اساس نوع مصرف طراحی شده است. درب ها ، تلوزیون وسیستم صوتی شما را هنگامی كه از آن استفاده نمی كنید،می پوشانند . شما می‌توانید از فضای داخل این كمد به عنوان جای DVD ، CD و بازیها و سایر وسایل غیر ضروری استفاده كنید .

 

12. جایی مقابل شما:
 

كنار شومینه در این نمونه یك دكور ساخته شده است . این دكور میتواند جایی برای گذاشتن وسایل ضروری، سرگرمیها و قاب عكسهای خانوادگی باشد. هماهنگی كاملی بین وسایل داخل دكور و چیدمان اتاق وجود دارد.

 

13. فضایی غیرمنتظره:
 

گوشه بالایی شومینه آشپزخانه جای بسیار عالی برای كتابهای آشپزی و وسایل تزئینی است ، حتی یك فضای كوچك اینچنین به شما در نظم و ترتیب آشپزخانه كمك می‌كند.

 

14. فضای دیواری:
 

به جای یك نردبان به سبك سنتی میتوان یك ردیف كتابخانه در راستای پلكان ، به سمت پایین ایجاد كرد این كار همچنین به شخصی كه از پله ها پایین می‌آید كمك می‌كند ، تاٌملی در گنجینه فرهنگی شما بكند . این مجموعه می‌تواند در بعضی قسمتها درب داشته باشد تا وسایل بدنما را داخل آن بگذارید. فضاهای بالای آن می‌تواند تزئینات مورد علاقه شما را در خود جای دهد.

 

15. تلویزیون مركزی:
 

تركیبی از سیستم صوتی و تصویری و آشپزخانه ای كوچك ، یك میهمانی شاد را تدارك می‌بیند . كابینت های بالایی شیشه ای هستند تا صاحب خانه به سهولت به آنچه كه می‌خواهد دسترسی داشته باشد . چراغهای تو كار بالای سینك ظرفشویی دید جالبی ایجاد كرده است.

 

بیشتر بدانید : در دکوراسیون داخلی، گوشه های خالی اتاق را چگونه تزیین کنیم؟


 تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ