پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!
در این مقاله 12 روش برای مخفی کردن ترموستات، گچ های ریخته شده دیوار، ترک های زننده یا سایر نقص های مزاحمی که از زیبایی اتاقتان کاسته است، با شما در میان می گذاریم

12 روش برای پنهان کردن نقص روی دیوار

بعضی اوقات نقایصی روی دیوارهاست که نمی توانید از شرشان خلاص شوید ولی بدین معنا نیست که نتوانید با کمی سلیقه و اطلاع از روش های طراحی، آن را رفع کنید. دیواری دارید که نیاز به کمی کار داد؟ لکه هایی که نمی توانید از شرشان خلاص شوید ولی دلتان نمی خواهد جلوی چشمتان باشد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزیین دیوار های ساده با 12 ایده جالب و ارزان خانگی!!

یک کولاژ هنری ایجاد کنید
یک کولاژ هنری ایجاد کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

جادوگران از قدرت گمراه کردن آگاهی دارند، همین طور طراحان. به جای پنهان کردن یک ترموستات مزاحم، کلید برق یا سایر عیوب ناخوشایند روی دیوار می توانید با ترکیب آن ها با یک گالری هنری، توجه بیننده را از روی آن ها به سمت تابلوهایتان منحرف کنید.
در این خانه می توانید ببیند که کلید برق کنار در هنوز هم به راحتی در دسترس است ولی به راحتی جلب توجه نمی کند، چرا که مجموعه ای از تابلوها دقیقا کنار آن قرار گرفته اند. کلید برق به راحتی با این گالری ترکیب شده ودیگر نیازی به پوشاندن آن نیست.

آویزان کردن یک اثر هنری از بیرون زدگی روی دیوار
آویزان کردن یک اثر هنری از بیرون زدگی روی دیوار,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

یک روش ساده تر و هنرمندانه تر برای پوشاندن ترموستات یا سایر ابزار هایی که از دیوار بیرون زده اند می تواند یک اثر هنری را از آن آویزان کنید یا این که این اثر هنری را از یک پایه استاندارد به صورتی آویزان کنید که مزاحم ناخوشایند روی دیوار را بپوشاند.

اضافه کردن یک قفسه لباس به سبک مغازه ها
اضافه کردن یک قفسه لباس به سبک مغازه ها,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

انواع قفسه های لباس مناسب خانه با طیقه های مختلف و آویز لباس و قطعات اضافه ای که به دلخواه خودتان می توانید استفاده کنید بخصوص مواردی که اغلب برای زیبایی بیشتر به این قفسه ها اضافه می شود. این قفسه ها بلافاصله می توانند هر چیزی که بخواهید را بپوشانند. همزمان هم مشکل محلی برای نگهداری لباسهایتان را حل کرده اید و هم دیوار زشتتان را پوشانده اید.

رنگ کردن دیوار به سبک تخته سیاه
رنگ کردن دیوار به سبک تخته سیاه,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

اگر دیوار دچار ریختگی جدی شده یا آسیب زیادی دیده، رنگ آمیزی آن با رنگ پوست تخم مرغی معمولی کمک چندانی به شما نمی کند. درخشندگی بیشتر بعد از رنگ آمیزی نواقص روی دیوار را برجسته تر خواهد نمود. از سوی دیگر، رنگ مات تخته سیاه یک بافت غیر درخشان برای محفی کردن لکه ها ایجاد می کند و نوشتن یک پیام سرگرم کننده روی آن باعث استتار هر گونه خرابی را ریختگی روی دیوار خواهد شد.

از رنگ سیاه می توانید به عنوان افکتی برای سرویس بهداشتی تان استفاده کنید
از رنگ سیاه می توانید به عنوان افکتی برای سرویس بهداشتی تان استفاده کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

رنگ تخته سیاه فقط برای خانه هایی که بچه دارند، نیست. بلکه می تواند یک افکت فوق العاده برای فضاهای دیگر باشد حتی یک دستشویی منحصر به فرد مثل تصویر. این به علاوه های ساده که با دست کشیده شده یک سبک شخصی به اتاق می دهند و بدون نیاز استفاده از کاغذ دیواری طرح الگی زیبایی به دیوار می دهد.

آویزان کردن پرده
آویزان کردن پرده,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

به پنهان کردن چیز بزرگتری نیاز دارید یا می خواهید روی پنجره ای خارج از مرکز را بپوشانید؟ پارچه های پرده ای زیبا می توانند هر نقصی روی دیوار را از کف تا سقف بپوشانند، ضمن این که پس زمینه ای زیبا برای کاناپه، تختخواب یا سایر وسایل منزل فراهم می کنند. محل هر چیزی که می خواهید پنهان کنید را نادیده گرفته و رویش را با پرده پوشانده و سپس با توجه به پرده ای که آویزان کرده اید دوباره اتاقتان را چیدمان کنید.
آویزان کردن پرده از یک گوشه تا گوشه دیگر دیوار یک روش بسیار موثر برای پاک کردن دیوار به صورت کامل است. من از این استراتژی برای اصلاح پنجره های نامتقارن خانه ام استفاده کردم. شاید برای برخی مهم نباشد ولی برای من دیوانه کننده بود. حالا دیوار من یک طرح جدید دارد و تبدیل به یک ویژگی زیبا برای اتاق شده.

بیشتر بدانید : مدل پرده 2018، پرده های شیک و ارزان قیمتی که خودتان میتوانید بدوزید!

گزینه های خود برای استفاده از آجرنما را کاوش کنید

دیوارهای آجری می تواند یک موضوع کاملا سلیقه ای هستند. برای برخی از افراد یک بافت فوق العاده زیبا برای دیوار هستند که دیوارهای سفالی اصلا قابل قیاس با آن ها نیستند و برای دیگران یک نمای زشت که به راحتی نمی توان پنهانشان کرد. با این وجود نمی توان گفت که هیچ راهکاری برای پنهان کردن آن ها وجود ندارد زیرا روش های زیادی برای مقابله با دیوارهای آجرنما وجود دارد.

دیوار آجرنما را با رنگ سفید بپوشانید
دیوار آجرنما را با رنگ سفید بپوشانید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

یک پوشش رنگ سفید، آجرهای قرمز و قهوای را به یک اثر بافت ظریف تر تبدیل می کند.  البته نیازی نیست که همه آجرها را کاملا رنگ کنید: می توانید از یک تکنیک سایه ای سفید برای خنثی کردن رنگ آجرها استفاده کنید به صورتی که بافت اولیه آن حفظ شود. استفاده از محصولات خاص طراحی یا رنگ مخلوط شده با آب برای درست کردن یک مخلوط نازک تر به شما اجازه می دهد که چندین بار روی آجرها را رنگ آمیزی کنید تا به بافت و افکت دلخواهتان برسید.

آجرها را یکی در میان رنگ کنید
آجرها را یکی در میان رنگ کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

همچنین می توانید از فضای بیرون الهام گرفته و با استفاده از قلم مو به صورت یکی  در میان روی آجرها را نقاشی کنید و بدون این که بافت اولیه را به هم بزنید روی آجرها و سنگ ها را به صورت دلخواه رنگ آمیزی نمایید. می توانید با ایجاد فاصله طرح آنتیک تری به اثر هنریتان بدهید و نتیجه بهتری بگیرید. اگر بخواهید وقت بیشتری بگذارید می توانید آجرها را یکی یکی و فقط در قسمت هایی که مشکل دارد را حالت غیر معمولی پیدا کرده رنگ آمیزی کنید.

آجرهای دیوار را با تن رنگی قرمز، زرد و آجری رنگ کنید
آجرهای دیوار را با تن رنگی قرمز، زرد و آجری رنگ کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

همچنین می توانید از رنگ آجری استفاده کنید تا دیوار آجری تان تن یکنواخت تر و پررنگ تری داشته باشد. مثلا می توانید یک آجر کم رنگ را قرمز تر کنید یا یک آجر زرد شده را قهوه ای تر کنید تا دیوارتان نو شود.

یک سقف غیر جذاب را با پنل بپوشانید
یک سقف غیر جذاب را با پنل بپوشانید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

سقف شما مانند دیوار پنجم شماست و مشکلات مربوط به خود را دارد. اگر طرفدار سقف های پاپ کورنی نیستید یا باید مشکلاتی که به خاطر نم دادن سقف یا سایر مشکلات پوششی را رفع کنید می توانید سقف را با پنل های چوبی پوشش دهید. فقط مطمئن شوید که قبل از آن علت مشکلی که برای سقفتان ایجاد شده را حل کنید.

منافذ روی دیوار را با یک صفحه بپوشانید
منافذ روی دیوار را با یک صفحه بپوشانید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

دریچه های خروجی هوا برای سیستم های گرمایشی و خنک سازی ضروری است ولی اغلب منظره جذابی ندارند. یک صفحه نمایش شیب دار می تواند این ورودی و خروجی ها را به یک ویژگی خاص روی دیوار تبدیل کنید، می توانید بافت و الگوی دلخواهتان را هم به آن اضافه نمایید. این صفحه را می توانید به عنوان پایه قفسه کتاب، کابینت یا نیمکت بسازی یا به صورت صاف روی دیوار نصب کنید و خیلی ساده لبه ای به آن بدهید که بتوانید قاب عکس یا وسایل هنری دیگر را در آن قرار دهید.
همچنین می توانید از یک جدا کننده ایستاده دکوراتیو استفاده کنید و هوا را به سمتی که می خواهید هدایت کنید و می توانید مسیر حرکت هوا را هم تنظیم کنید تا به صورت مستقیم به صندلیتان نخورد یا این که از یک صفحه طراحی شده اختصاصی برای عبور جریان هوا به مسیر دلخواهتانن استفاده نمایید.

بیشتر بدانید : تزیین دیوار با چند ایده جالب و ارزان قیمت!

با قفسه کتاب یا گنجه دریچه هوا را بپوشانید
با قفسه کتاب یا گنجه دریچه هوا را بپوشانید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

اگر تهویه دیواری دارید یا گرم کننده هوا بالای دیوار دارید به جای این که آن را بپوشانید سعی کنید یک قفسه کتاب یا گنجه همرنگ آن کنارش قرار دهید. این کار باعث می شود که دریچه هوا کمتر جلب توجه کند.

کابل ها را از کانال های قالبی رد کنید
کابل ها را از کانال های قالبی رد کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

این که آیا تلویزیون یک ابزار جذاب و نمای چشم نواز است یا خیر می تواند مورد بحث قرار بگیرد ولی اکثر مردم موافقند این همه سیم اطراف تلویزیون اگر دیده نشود بهتر است. نصب چند قالب روی دیوار می تواند یک کانال ظریف برای همه سیم های مزاحم ایجاد کند تا به خروجی ها و سایر دستگاه ها دسترسی پیدا کنند و همچنین ظاهری کلاسیک به نمای دیوار اضافه نماید.

از یک رنگ برای دیوارها استفاده کنید
از یک رنگ برای دیوارها استفاده کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

خانه های قدیمی تر و حتی خانه های جدیدتر اغلب دیوارهایی ناهموار، سقف های شیب دارد و نقاط ضعف دیگری دارند. من معمولا از یک رنگ برای رنگ آمیزی دیوارها، سقف و مرتب کردن و کمتر جلوه دادن خطوط بین سطوح استفاده می کنم تا بتوانم به دلخواه خودم قسمت هایی که باید جلب توجه کنند راانتخاب کنم و پس زمینه کمترین نقص را به نمایش بگذارد.

منفی ها را به مثبت تبدیل کنید
منفی ها را به مثبت تبدیل کنید,پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

ویژگی هایی مثل کلید برق برای زندگی مدرن ضروری هستند بنابراین پنهان کردن آن ها اغلب بهتر از شرمنده بودن از وجودشان است. انتخاب یک پوشش جذاب می تواند کلید برق را به یک قطعه تزئینی تبدیل کند و به جای این که به عنوان یک مزاحم برای خراب کردن ظاهر دیوار زیباییتان باشد تبدیل به یک تکه جواهر شود که باعث زیبایی منظره جلوی دیدتان شده است.


بیشتر بدانید : در دکوراسیون داخلی، گوشه های خالی اتاق را چگونه تزیین کنیم؟

بیشتر بدانید : با جدیدترین و زیباترین شیوه تزیین دیوار آشنا شوید!!

بیشتر بدانید : تزیین دیوار اتاق نشیمن با کامواهای رنگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشنهادهایی برای تغییر دکوراسیون دیوار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزیین دیوار اتاق خواب با 6 ایده برتر، کاغذ دیواری تا استیکر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ایده هایی جالب برای تزئین دیوارها با پارچه های رنگی


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ

SaveSave