با تکنیک های زیر به راحتی می توانید با پارچه های قدیمی دیوارهای تان را تزئین کنید.
اگرچه پارچه ها ممكن است در صدر چیزهایی نباشند كه هنگام طراحی یك دیوار خالی به آن‌ها توجه كنیم، اما آن‌ها عناصر جذابی برای طراحی و تزئین دیوار هستند.
از نظر تكنیكی، منسوجات هر نوع پارچه یا تولیدات دیگری هستند كه از طریق بافتن، دوختن، و یا نمدمالی تولید می‌شوند؛ منسوجات را می‌توان از مواد طبیعی یا مواد مصنوعی تولید كرد.
منسوجات دارای گستره وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها، و بافت‌ها هستند. خواه زنده و قدرتمند مانند عكس زیر ...
 

بیشتر بدانید : پنهان کردن نواقص و ایرادهای دیوار با 12 پیشنهاد ارزان قیمت!

 
و خواه نرم و لطیف مانند این عكس، گزینه‌های زیادی در دسترس شما هستند كه می‌توانید با آن‌ها به طراحی مورد نظر خود برسید.
 
چه كسی فكر می‌كند كه می‌توان به سادگی یك تكه بلند پارچه را از یك میله آویزان كرد و این تاثیر را در فضا خلق كرد؟ رنگ جذاب و طرح لطیف آن یك پوشش طبیعی كامل برای این دیوار بزرگ فراهم كرده است.
 
 پنل عمودی زیبای روی دیوار با دست قلاب‌دوزی شده. این پارچه لطیف و تك‌رنگ، اما بسیار در فضا تاثیرگذار است.
 
این پارچه جذاب كه از دیوار آویزان شده به مانند یک تابلو هنری مدرن طراحی شده اما در واقع پارچه چهل تکه ای قدیمی است که مالك این خانه آن را از دهه 1960 تا اكنون حفظ كرده است.
 
در این عكس یك رویكرد كاملا متفاوت را به كولاژ پارچه می‌بینید: از بقایای تكه‌های پارچه‌ها برای خلق این طراحی نوآورانه و زیبا استفاده شده است. «W» سیاه با نقطه‌های سفید شبیه ستاره است و عنصر بصری اصلی در این طراحی است.
 
همان‌طور كه در عكس زیر می‌بینید، پارچه مورد علاقه خود را می‌توانید قاب بگیرید. شما می‌توانید از یك پارچه یك‌تكه استفاده كنید و یا چندین پارچه را به هم بدوزید تا بتوانید یك قطعه بزرگ پارچه‌ای خلق كرده و آن را قاب بگیرید و به دیوار اتاق خود نصب كنید.
 
قاب زیبای چهل‌تكه روی دیوار جوهره خود را از هنر پارچه‌ای می‌گیرد. چهل‌تكه‌ها داستان‌ها و اطلاعاتی، هم سیاسی و هم اجتماعی، در خود دارند. آن‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و فقط در اتاق خواب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 
این تابلوی چهل‌تكه زیبا نقطه كانونی این اتاق نشیمن است و چشم و ذهن را به خود جلب می‌كند.
 
در این عكس یك پارچه سوزنكاری‌شده را می‌بینید : نوعی از پارچه متعلق به آسیای میانه كه معمولا ابعاد بزرگی دارد. قدیمی‌ترین پارچه سوزنكاری‌ شده به جا مانده به اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 بازمی‌گردد، اما از این نوع پارچه‌ها خیلی پیش از این تاریخ نیز استفاه می‌شده است. این پارچه‌های كاملا متمایز در تزئین اتاق عروس استفاده می‌شده و برای مراسم بسیار مهم دوخته می‌شده است.
پارچه‌های سوزنكاری‌شده قدیمی امروزه طرفداران زیادی دارند و به همین دلیل قیمت‌شان نیز بالاست. اما نوع معاصر آن‌ها را با قیمت كم‌تری می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف خریداری كنید.
 
پارچه های قدیمی و آنتیك افسانه ها و تاریخ‌مان را بازگو می‌كنند، و علائق و فرهنگ ما را آشكار می‌كنند. شاید این تکه پارچه از زیر خروارها قالیچه در مراكش پیدا شده است، یا شاید صاحب آن آن را از یك بازار مكاره خریده باشد اما  در این پارچه كه به دیوار نصب شده است تركیب درستی از رنگ و طرح را می‌بینید.
 
دلیلی ندارد كه منسوجات حتما بزرگ باشند. وقتی مانند عكس بالا آن‌ها را قاب بگیرید، مجموعه‌ای از تكه‌های پارچه شما را جذب كرده و باعث می‌شوند به سمت آن‌ها بروید تا آن‌ها را از نزدیك تماشا كنید.
 
خودتان را به تكه‌های پارچه قدیمی یا خاص محدود نكنید. پارچه‌های لباس نیز می‌توانند تبدیل به یك اثر هنری شوند. این یونیفورم مرا به خود جلب می‌كند؛ من دوست دارم داستان پشت آن را بفهمم.
 
پارچه‌ای كه روی آن یك لایه شیشه‌ای قرار گرفته است می‌تواند به عنوان دیوار پشت اجاق گاز به كار گرفته شود. تصور كنید این كار را با یك پارچه موروثی خانواده خود انجام دهید، یا از پارچه‌ای كه در پرده‌های اتاق‌های دیگر استفاده كرده‌اید در این فضا نیز استفاده كنید.
پارچه‌های لمینیت‌شده، كه معمولا به عنوان رومیزی، چتر، یا كیف دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، را نیز می‌توان به دیوار نصب كرد، البته آن‌ها مناسب كاربردی كه در عكس بال می‌بینید نیستند مگر این‌كه در زیر یك لایه شیشه قرار بگیرند.
امیدواریم این ایده‌ها به در  شما بخورند و وقتی خواستید از یك طراحی نامتعارف ولی زیبا در دیوار اتاق خود استفاده كنید این ایده‌ها به شما كمك كنند.




بیشتر بدانید : تزیین دیوار با ایده هایی جالب و خلاقانه، بدون نیاز به نقاشی!!




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com