چند نکته مهم برای انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی
انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی یکی از نکته های مهم برای داشتن خانه ای زیبا است. با ما همراه شوید تا شما را با چند نکته مهم در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی آشنا کنیم.

چگونه برای دکوراسیون داخلی خانه رنگ مناسب را انتخاب کنیم؟

به دنبال الهام از رنگ ها باشید، شاید رنگی را انتخاب می کنید که نباید انتخاب می کردید. بعد از تصمیم گیری در مورد سبک داخلی و تعیین بودجه مورد نظر، تصمیم بعدی این است : از چه رنگی باید استفاده کرد؟

بیشتر بدانید : پاسخ به چند پرسش متداول شما در مورد انتخاب رنگ (مشاوره در رنگ )

توصیه می کنم عکس هایی از اتاق هایی که دوست دارید را جمع آوری کرده و خودتان را فقط محدود به اتاق خودتان نکنید. آلیسون کاکوما ، طراح سان فرانسیسکویی می گوید :" من عکس های بسیاری دارم که برای پالت رنگ های خود از آنها الهام می گیرم". این تصاویر را به صورت کتابچه جمع آوری کنید و گاهی وقت ها نگاهی به آن بندازید. ببینید آیا پالت های رنگی خاصی هستند که چندین بار دیده باشید؟ آیا رنگی وجود دارد که بیشتر از دیگر رنگ ها از آن خوشتان بیاید؟ این کتابچه به شما کمک خواهد کرد تا برای پروژه دکوراسیون خانه خود ، پالت کاملی داشته باشید.

 

 

رنگ های گرم و روشن برای دکوراسیون داخلی خانه های مناطق آفتابی مناسب است

رنگ های گرم و روشن برای دکوراسیون داخلی خانه های مناطق آفتابی مناسب است

باید این نکته را به یاد داشته باشید که اگر از رنگی خوشتان نمی آید ، بدان معنا نیست که ایده خوبی برای پروژه تان نیست. موقعیت خودتان و همچنین مقدار روشنایی که مد نظرتان هست را در نظر بگیرید. رنگ های گرم و روشن برای مناطق با آب و هوای گرم و آفتابی مناسب هستند، چون نور خورشید از حرارت این نوع رنگ ها می کاهد. ولی شاید رنگ های روشن و گرم در مناطق شمالی و سرد چندان مناسب نباشند.

 

 

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تان از طبیعت الهام بگیرید

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تان از طبیعت الهام بگیرید

خیلی وقت ها بهترین رنگ ها را می توانید در بیرون از خانه پیدا کنید (در پوشش گیاهی و صخره ها در مناظر طبیعی ).

 

 

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تان از کمد لباس های تان الگوبرداری نکنید

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه تان از کمد لباس های تان الگوبرداری نکنید

شاید خیلی وقت ها به شما پیشنهاد شده برای الهام گرفتن از رنگ ها نگاهی هم به کمد لباس تان داشته باشید، اما این پیشنهاد یک مشکل بزرگ دارد و این است که شما در کمد لباس هایتان از رنگ های مورد علاقه تان استفاده می کنید و در این بین رنگ هایی هستند که مورد علاقه شما نیستند ولی می توانند دکوراسیون داخلی خانه شما را بسیار زیبا کنند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی

 

 

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه از اثر هنری مورد علاقه تان کمک بگیرید

برای انتخاب رنگ دکوراسیون خانه از اثر هنری مورد علاقه تان کمک بگیرید

روش دیگر برای انتخاب رنگ، الهام گرفتن از یک شی است که تا به حال داشته اید، مانند یک اثر هنری یا یک قالیچه. اگر عاشق این نوع اثرات هنری یا قالیچه هستید، پس مطمئنا هر رنگی که در آنها وجود دارد در هر جای دیگری در اتاق نیز از آن رنگ خوشتان خواهد آمد. در این اتاق ناهار خوری، رنگ قرمز روی بوم نقاشی روی صندلی های غذاخوری طنین انداز شده است و باعث ایجاد احساس انسجام شده است. به بقیه اسباب و اثاثیه به دقت نگاه کنید تا ببینید تا چه حد طبیعی به نظر می رسند و لازم نیست از رنگ های خاص در جاهای دیگر خانه استفاده کنید.

 

حالا که چند رنگ را انتخاب کرده اید، کجا باید از آنها استفاده کنید؟

انتخاب رنگ بستگی به سطح راحتی و البته خیلی وقت ها به بودجه شما دارد. حتما می پرسید چرا بودجه؟ خوب اگر می خواهید از مد روز استفاده کنید و کیفیت خوبی هم داشته باشد بودجه زیادی می خواهد. آمی لاف در استدیوی ویوا لولکس در بریستول، ویرجینیا می گوید :" فقط به دنبال چیزی باش که رنگ آن را دوست داری؟". اگر می خواهید طوری دکوراسیون کنید که تا مدت ها مد روز باشد، به سراغ اکسسوری ها بروید مثل بالش چون می توانید هر چند ماه رنگ آن را تغییر دهید.
با تعیین بودجه می توانید مشخص کنید که در کدام قسمت بیشتر هزینه کنید و در کدام قسمت کمتر هزینه کنید، برای مثال، تغییر کاناپه یا مبل می تواند پرهزینه باشد، اما نقاشی دیوار یا تغییر اکسسوری ها می تواند کم هزینه باشد.

 

 

از رنگ های خنثی برای دکوراسیون خانه تان استفاده کنید

از رنگ های خنثی برای دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید محافظه کارانه تر عمل کنید، برای اثرات هنری از رنگ های خنثی استفاده کنید و دیگر رنگ ها را بپوشانید. کاکوما می گوید:" خیلی راحت می توانید از رنگ های خنثی برای اکسسوری ها استفاده کنید. حتما لازم نیست کل اتاق را تغییر دهید. "

 

 

برای مثال رنگ کوسن و پرده را ست کنید

برای مثال رنگ کوسن و پرده را ست کنید

در این اتاق از رنگ آبی برای کوسن ها، پرده ها و نقاشی روی دیوار استفاده شده است  ( می توانید هر موقع که خواستید این عناصر را تغییر دهید).

 

 

برای دکوراسیون داخلی خانه تان از رنگ های چند منظوره استفاده کنید

برای دکوراسیون داخلی خانه تان از رنگ های چند منظوره استفاده کنید

لوف به این نکته اشاره می کند که برخی رنگ ها نسبت به برخی دیگر چند منظوره هستند. یک صندلی آبی رنگ در کنار دیگر رنگ ها بسیار هماهنگ دیده می شود و به شما کمک می کنند تا بدون تغییر این صندلی ها ، پالت خود را تغییر دهید. نظرتان در مورد صندلی نارنجی چیست؟ نه اصلا فکرش را هم نکنید.

 

 

color-decoration12.JPG

نباید خانه تان  را محدود به یک پالت رنگ کنید

کاکوما می گوید:" من دوست دارم هر اتاق رنگ بخصوصی داشته باشد. به وجود آوردن احساس انسجام در کل خانه مسئله مهمی می باشد. " می توانید در یک اتاق از رنگ های اصلی استفاده کنید و در اتاق دیگر از رنگ های روشن استفاده کنید. می توانید از یک خط مستقیم نیز  روی سقف یا کف اتاق برای هماهنگی داخلی استفاده کنید.

 

 

وقتی پالت رنگ  خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رنگ نقاشی می رسد

وقتی پالت رنگ  خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رنگ نقاشی می رسد

کاکوما اینگونه توصیه می کند:" رنگ را آخر از همه انتخاب کنید. خیلی از افراد اتاق را رنگ می کنند و مجبور می شوند اطراف آن را تزئین کنند که تقریبا غیر ممکن است. ابتدا قالیچه و پارچه ها را انتخاب کنید، سپس می توانید با خیال راحت رنگی را که بیشتر از همه با اتاق شما هماهنگ است را انتخاب کنید.

 

 

بیشتر بدانید : این رنگ ها در دکوراسیون داخلی تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ