10 قانون دکوراسیون برای یک چیدمان حرفه ای و اصولی
چیدمان خانه، نکته‌های بسیار مهمی دارد که حکم فوت کوزه‌گری را دارند. ساده به نظر می‌رسد و جزئی هستند اما تا به کار گرفته نشوند خانه را آن‌طور که باید نشان نمی‌دهند. در ادامه شما را با برخی از این نکته‌های ریز آشنا می کنیم.

10 قانون اصلی چیدن دکوراسیون

هر کدام از ما برای داشتن خانه رؤیایی‌مان، نقشه‌های زیادی داریم. برای آن هم حسابی وقت و انرژی می‌گذاریم و گاهی شاید پول زیادی هم می‌دهیم؛ اما دست آخر به نتیجه‌ای که باید نمی‌رسیم. می‌دانید مشکل اصلی کجاست.

بیشتر بدانید : 9 قانون کهنه دکوراسیون داخلی که باید دور بریزید!! 

کوسن‌ها یک دست نباشد

کوسن‌ها یک دست نباشد

کوسن‌های یک دست روی مبل‌ها، خانه را بیش از حد دلگیر می‌کند آن قدر که برای انرژی دادن به آن، باید کارهای زیادی در چیدمان انجام داد. بهتر است قبل از دست زدن به هر کاری اول رنگ و طرح کوسن‌ها را متفاوت از هم کنید. اگر حال خانه تغییر نکرد بعد به جاهای دیگر دست ببرید!

 

توی کمد چراغ نصب کنید

برای داخل کمد دیواری اتاق‌تان هم بهتر است یک چراغ سقفی در نظر بگیرید. این کار هم مطابق استانداردهای چیدمان امروزی است و هم خیلی در پیدا کردن لباس‌ها به شما کمک می‌کند. به خصوص زمانی که قصد دارید صبح زود از خانه بزنید بیرون و نمی‌خواهید چراغی روشن کنید!

 

 

چراغ‌های متقارن در اتاق بگذارید

چراغ‌های متقارن در اتاق بگذارید

هیچ دقت کرده‌اید چرا در هتل‌ها دو طرف تخت‌ها همیشه آباژور و چراغ خواب می‌گذارند؟ یک روش ساده برای گرم و  دلنشین کردن اتاق خواب، استفاده از چراغ‌ها به صورت متقارن است. نورهایی اندک به صورت قرینه از دو طرف اتاق تابیده می‌شوند!



با گلدان‌ها رفیق شوید

اگر خانه‌تان زیادی خالی نشان می‌دهد لازم نیست به دنبال پرکردن آن با وسایل اضافه باشید. فقط کافی است یک گلدان بزرگ با رنگ متناسب چیدمان بخرید و در گوشه خالی خانه جا بدهید.

 

فرش اتاق خواب روشن نباشد

فرش‌‌هایی  که رنگ روشن دارند به درد اتاق خواب نمی‌خورند. فرش‌های روشن اتاق خواب را بیش از اندازه کوچک نشان می‌دهند. مناسب‌ترین فرش برای اتاق خواب ، فرشی با رنگ‌های سرد و خنثی است.

 

تابه‌ها را آویزان کنید

این روزها دیگر در آشپزخانه‌ها همه وسایل را در کابینت‌ها روی هم سوار نمی‌کنند و از جلوی چشم برنمی‌دارند. یکی از کارهایی که امروز برای تزیین آشپزخانه می‌کنند آویزان کردن تابه‌ها در کنار هم است. هم کلی فضا را باز می‌کند، هم امروزی به حساب می‌آید و مدرن. البته تابه‌های بدون خط و خش  نه درب و داغان‌های خش‌دار!

 

کاغذ دیواری ممنوع

برای این که خانه‌تان بزرگ‌تر از معمول نشان داده شود، بهتر است بی خیال کاغذ دیواری شوید. بهترین راه برای بزرگ نشان دادن خانه، استفاده از رنگ سفید است. به خصوص اگر دیوارها همه سفید انتخاب شوند!

 

طاقچه ها را پر نکنید

طاقچه ها در خانه‌های امروزی حسابی کاربرد دارند و تقریباً یکی از لوازم اصلی چیدمان به حساب می‌آیند. فقط نکته این است که لازم نیست همه طاقچه ها را با عتیقه‌ها و لوازم تزیینی پر کنید. برای این که خانه شلوغ به نظر نرسد حتی می‌توانید یک طاقچه را خالی بگذارید!

 

 

 محل درست آینه را بشناسید

محل درست آینه را بشناسید

این یک قانون نانوشته در طراحی چیدمان داخلی است که حتی در اصول فنگ‌شویی هم به آن اشاره شده است. این‌ که هیچ وقت رو به روی در اتاق یا ورودی خانه آینه قرار ندهید. می‌توانید آینه را به دیوار کناری در بزنید؛  اما رو به روی آن هرگز!

 

 

 دنبال دایره‌ها باشید

دنبال دایره‌ها باشید

یک راه ساده و کاربردی برای بزرگ نشان دادن خانه استفاده از وسایل منحنی و دایره‌ای است؛ مثلاً استفاده از یک فرش گرد در وسط خانه یا زیر میز ناهار خوری می‌تواند حسابی کارساز باشد. این وسط چه بهتر که میز هم گرد باشد. در خانه‌های کوچک تا می‌توانید از دایره‌ها استفاده کنید.



بیشتر بدانید : 3 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی که خانه تان را دگرگون می کند



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : cheee.ir