دکوراسیون داخلی با رنگ سفید را با این نکات بچینید
رنگ سفید یکی از رنگ های مورد علاقه این روزها برای دکوراسیون داخلی است. در این مقاله چند راز مهم برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی را به شما می گوییم.

راز استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون داخلی

اگر بخواهم فقط چند نمونه از رنگهای مورد علاقه ام را نام ببرم، معمولا رنگ های شاد، مد روز، و خنثی را می پسندم؛ اما باید بگویم که مهم ترین رنگ خنثی برای من سفید است! از سفید فقط به عنوان یک کلمه یاد نمی کنم. رنگ سفید، یک رنگ تمیز، انعطاف پذیر و رنگ خوشایندی هم برای تزئینات داخلی و هم خارجی ساختمان است. ممکن است رنگ سفید را به اشتباه کسالت آور و خسته کننده به شمار آورید. اما در واقع، اگر درست و به جا به کار رود هرگز اینگونه نیست.

 

 مبانی رنگ سفید

مبانی رنگ سفید

از نظر علمی، وقتی همه طیف های نوری در کنار هم قرار بگیرند رنگ سفید را به وجود می آورند. از نظر نقاشی، رنگ سفید دارای کم ترین مقدار رنگدانه است. اما به این معنا نیست که سفید دارای طیف رنگی نیست! در دکوراسیون داخلی بیش از ۱۰۰ رنگ سفید مختلف را به شما عرضه می کنیم؛ از سفید پالت گرفته تا مجموعه ی رنگ های قرن ۲۰ امـریکائی. درست مثل همـه ی رنگ های دیگر در چرخ رنگ، رنگ سفید هم ته رنگ های گرم و سرد دارد. ته رنگ های سرد تازه و با طراوتند و ته رنگ های گرم لذت بخش و آرامش دهنده.
رنگها به سمت چپ، ته رنگی از زرد، نارنجی، و قرمز دارند. سفید برفی، سفید خالص است و هیچ رنگدانه ای به آن اضافه نشده است. سفید برفی در تـزئینات داخلی، اغلب مثل رنگ های سـرد به نظـر می رسد. رنگ های سمت راست سفیدهائی با ته رنگ سبز، آبی، و بنفش هستند. 

 

تزئینات داخلی با رنگ سفید

تزئینات داخلی با رنگ سفید

گاهی وقتی به دنبال یک رنگ کامل و مناسب می گردیم، به راحتی سفید را نادیده می گیریم. اما واقعیت این است که رنگ سفید بر روی دیوار خانه تان می تواند خانه را به صورت شگفت انگیزی به جلوه در آورد. با توجه به این موضوع بد نیست به نکات مثبت انتخاب رنگ سفید برای تزئینات داخلی نگاهی بیندازیم.

1 - دیوارهای سفید توهم نوری ایجاد می کنند و فضاهای کوچک را بزرگ تر نشان می دهند. می توانم بر این موضوع شهادت بدهم، زیرا با چشمان خود آن را دیده ام! تغییری که رنگ سفید در اندازه ی اتاق ایجاد کرد درست مثل اختلاف شب و روز بود.

2 - نکته مهم دیگر در مورد رنگ سفید این است که حتی اتاق های کم نور را روشن تر و پرنورتر نشان می دهد.

3 - و آخرین تـوهم نـوری که رنگ سفید ایجاد می کند برجسته سازی عناصر معماری و نمایش خطوط تمیز و دقیق است.

برای دکوراسیون اتاقی که دیوارهای سفید دارد از انواع وسایل و ابزار تزئینی متنوع می توانید استفاده کنید تا سبک و مدلی از هر دهه و از هر نقطه  جهان به اتاق خود بیاورید.
سفیدهای گرم اغلب سبک و سیاق سنتی و باشکوه تری
ایجاد می کنند و سفیدهای سرد، طرح های مدرن تر و امروزی تری را. سفیدهای با طراوت اتاق را تمیز و ساده نشان می دهند و می توانند پذیرای هر قطعه ی چشمگیر از لوازم خانه باشند.

 

موضوع مهم این است که بدانیم از رنگ سفید در شرایط مختلف به چه صورت استفاده کنیم

موضوع مهم این است که بدانیم از رنگ سفید در شرایط مختلف به چه صورت استفاده کنیم

اولین نکته این است که در استفاده از رنگ سفید اصلا نباید زیاده روی کنیم! سفیدی بیش از اندازه، اتاق را به جائی می رساند که آن چنان تمیز جلوه کند که اصلا دلپذیر به نظر نرسد. هیچ کس مایل نخواهد بود پای خود را به چنین اتاقی بگذارد، زیرا می ترسد با هر حرکتش لکه ای در آن ایجاد نماید! اما هرگز از انتخاب سفید به خود واهمه ای راه ندهید. مرز و وسعت پوشش آن بسیار بسیار گسترده است.

 

white-color-decoration04.jpg

رنگ سفید برای قسمت های بیرونی خانه

رنگ سفید به دلیل توانائی در خلق خطوط واضح، آن را به رنگ مطلوبی در میان صاحبان ساختمان های امروزی برای استفاده در قسمت های بیرونی تبدیل کرده است؛ از رنگ سفید می توان برای مجموعه گسترده ای از مدل های ساختمانی به کار گرفت. این رنگ های سفید همگی جالب و پویا هستند. سفید دودی ته رنگی از خاکستری گرم دارد، ولی سفید ابری سردتر و تمیزتر به نظر می رسد. مثل تزئینات داخلی، استفاده از رنگ سفید در قسمت بیرونی ساختمان، می تواند باعث شود که یک ساختمان بزرگ تر از آن چه هست به نظر بیاید.

 

خلاصه کلام

_ از رنگ سفید می توان استفاده کرد تا فضای داخلی و ابعاد خارجی یک ساختمان بزرگ تر دیده شود.
_ در دکوراسیون خانه، سفید گرم احساس سنتی بـودن ایجاد می کند و با دکوراسیون کلاسیک سازگارتر می شود.
_ سفیدهای سرد عموما در اتاق های مدرن و امروزی استفاده می شوند و اغلب حرف تازه ای برای گفتن دارند.
_ استفاده از رنگ سفید به سایر عناصر اتاق اجازهی نمود بهتری میدهد.
_ از رنگ سفید بیش از اندازه استفاده نکنید (ممکن است دلپذیر نباشد)، اما می توانید برای آزمایش خطر آن را به جان بخرید.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ