دکوراسیون اتاق نشیمن را با این 6 سوال به زیبایی بچینید!!
اگر در این موقیعت قرار گرفته‌اید که احساس می کنید دکوراسیون اتاق نشیمن تان زیبا نیست این ۶ سوال را از خودتان بپرسید تا چشم‌انداز جدیدی داشته باشید و اتاق نشیمن‌تان را به زیبایی دکور کنید

اگر احساس می‌ کنید دکوراسیون اتاق نشیمن تان ناقص است، این 6 سوال را از خودتان بپرسید

آیا تابحال احساس کرده‌اید که اتاق پذیرایی‌تان چیزی کم دارد اما مطمئن نیستید که باید چه کاری در این مورد انجام دهید؟ دکوراتور خودتان بودن، می‌تواند دشوار باشد – شما به مبلمان خودتان عادت می‌کنید و فکر کردن در مورد تکنیک‌های چیدمان جدید در فضایی که مدت‌هاست در آن زندگی کرده‌اید، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر در این موقیعت قرار گرفته‌اید، این ۶ سوال را از خودتان بپرسید تا چشم‌انداز جدیدی داشته باشید و اتاق نشیمن‌تان را به زیبایی دکور کنید. پاسخ‌های شما می‌توانند سرنخ‌هایی در اختیارتان قرار دهند که شما را از یک طراحی ناقص به یک طراحی کامل می رساند.


بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق نشیمن به رنگ سال با 6 ایده جالب و زیبا

1 - در اتاق نشیمن تان آیا یک نقطه‌ کانونی دارید؟
در اتاق نشیمن تان آیا یک نقطه‌ کانونی دارید؟

چیزهای بسیاری در یک اتاق می‌توانند نقطه‌ی کانونی آن باشند، از جمله یک شومینه، قفسه‌های توکار یا حتی گروهی از چیزها مانند یک میز کشودار با یک لامپ و تابلوی هنری در بالای آن. اگر به نظرتان یک نقطه کانونی در اتاق پذیرایی‌تان وجود ندارد، دقت کنید که در هنگام وارد شدن به اتاق، نگاه‌تان اول به کجا می‌افتد و با وسایلی مانند میز کاناپه و آباژور یا شاید یک قفسه‌ قدیمی با وسایل تزئینی، یک نقطه کانونی در آنجا ایجاد کنید. برای تأکید بر نقطه کانونی‌تان، اقلام و دکورهایی اضافه کنید که آن را مشخص‌تر خواهند کرد : یک دیوار، یک اثر هنری جسورانه، دکور متضاد یا یک تکه مبلمان خیره‌کننده می‌توانند توجه را به خودشان جلب کنند. در عکس بالا یک درگاه عریض، نقطه‌ کانونی که در پشت‌اش قرار دارد را در یک قاب زیبا قرار می‌دهد : یک کاناپه و تابلوی هنری. کاناپه‌ی سفید، دیوارها و قالیچه‌ی روشن در مقابل بالش‌های قرمز جذاب و میزهای سیاه، یک تضاد جسورانه ایجاد می‌کنند. تابلوی بزرگ روی دیوار، رنگ‌های مختلف را در این اتاق گردهم می‌آورد.


قفسه های توکار یک نقطه کانونی مناسب است
قفسه های توکار یک نقطه کانونی مناسب است

در این اتاق، قفسه‌ بندی توکار آبی رنگ با سطح وسیعی که به خود اختصاص می‌دهد، نقطه‌ کانونی واضح است. تابلوی قاب‌شده‌ی بزرگ و دکور متضاد قفسه، توجهات را بیشتر به این قسمت از اتاق جلب می‌کند. مسئله‌ی مهم دیگر این است که کاناپه، میز عسلی، میز قهوه‌خوری، صندلی و بالش‌های خاکستری، پس‌زمینه‌ای خنثی ایجاد می‌کنند که با رنگ قفسه‌بندی رقابت نمی‌کند.
به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام وسایل اتاق شما خاص یا رنگی یا منحصربفرد باشند – ساده نگه داشتن برخی وسایل باعث می شود وسایلی که می‌خواهید به نمایش بگذارید، واقعا برجسته‌تر از بقیه بنظر بیایند.


2 - آیا چیدمان دنج و راحتی برای محل نشستن‌تان دارید که نقطه‌ی کانونی شما را بهبود ببخشد؟
 2 - آیا چیدمان دنج و راحتی برای محل نشستن‌تان دارید که نقطه‌ی کانونی شما را بهبود ببخشد؟

بدیهی است که گزینه‌های بسیاری برای چیدن مبلمان وجود دارد اما با قرار دادن کاناپه یا مبلمان دونفره‌تان در مقابل نقطه‌ی کانونی و چیدن چند صندلی دور هم، شما توجهات را به آن نقطه‌ی کانونی – خواه یک شومینه یا اثر هنری باشد یا یک منظره – جلب می‌کنید. اگر قرار دادن کاناپه به سمت نقطه کانونی از نظر شما جالب نیست یا زیبا بنظر نمی‌آید، سعی کنید مانند این تصویر با چیدن چند تکه از مبلمان دور هم، نقطه کانونی را بهبود ببخشید. در اینجا صندلی سبز جسورانه و دکورهای رنگی روی بالای شومینه باعث تأکید روی شومینه می‌شوند و بالش و گل‌های زرد نیز یک رنگ شاد به محیط اضافه می‌کنند.


شومینه یک نقطه کانونی مناسب است
شومینه یک نقطه کانونی مناسب است

این عکس، یک نمونه‌ی عالی از چیدمان مبلمان است که به نقطه کانونی (شومینه) تأکید می‌کند و یک مکان مهیج برای نشستن ایجاد می‌کند. کاشی‌های خط‌ ‌دار افقی و قفسه‌های چراغ‌دار در دو طرف شومینه، توجه را بیشتر به آن دیوار جلب می‌کنند.


3 - آیا میزهای عسلی و قهوه‌خوری شیک دارید؟
3 - آیا میزهای عسلی و قهوه‌خوری شیک دارید؟

میزها نه تنها برای گذاشتن آباژورها، نوشیدنی‌ها و دکورهایی مانند سینی‌ها، کتاب‌ها یا گل‌ها مناسب‌اند بلکه می‌توانند یک بیانیه طرح ایجاد کنند. میزهای سمت راست تصویر که در زیر هم جای می‌گیرند، در کنار مبلمان ساده یک جلوه زیبا به اتاق نشیمن می‌دهند. اگر مبلمانی دارید که سنگین بنظر می رسند – روکش‌های دامن‌دار یا پایه‌های کلفت دارند یا پایه‌های شان اصلا مشخص نیست – سعی کنید با میزهایی که پایه‌های شان بیشتر مشخص است، آنها را تعدیل کنید تا احساس متعادل‌تری به بیننده بدهید (و برعکس). در این عکس، چند تابلوی آویزان روی دیوار به همراه بالش‌های روی مبل و گیاهان، یک حس حاص و رنگ پرجنب‌و جوش به اتاق اضافه می‌کنند.


میز قهوه خوری را فراموش نکنید
میز قهوه خوری را فراموش نکنید

یک میز قهوه‌خوری فوق‌العاده به جذابیت این اتاق نشیمن می افزاید. نور طبیعی، مبلمان سفید و پرده‌های توری، یک احساس آرامش در طول روز ایجاد می‌کنند که سنگینی میز قهوه‌خوری را متعادل می‌کند. در حالیکه آباژور هنگامی که در شب روشن است، می‌تواند به همراه آینه ستاره‌‌ای، یک جو آرام پس از تاریکی فراهم کند. مجموعه متنوع از بالش‌ها، یک پوست حیوان که در زیر میز پهن شده و تراریوم‌های کوچک روی میز، این طراحی را منحصربفردتر می‌کنند.


4 - آیا یک فرش بزرگ دارید که طراحی شما را قوی‌تر کند؟
4 - آیا یک فرش بزرگ دارید که طراحی شما را قوی‌تر کند؟

فرش‌ها نه تنها به مشخص کردن فضاها در محیط‌هایی با پلان باز کمک می‌کنند بلکه می‌توان مبلمان را بصورت گروهی دور آنها چید و یک فضای مخصوص نشستن ایجاد کرد. در هنگام انتخاب یک فرش مطمئن شوید که به سبک اتاق‌تان می‌آید و آنقدر بزرگ است که بطور کامل در زیر فضای مخصوص نشستن قرار بگیرد. در غیر اینصورت، پایه‌های جلوی مبلمان را روی فرش قرار دهید تا ارتباطی بین فرش و مبلمان ایجاد شود.


5 - آیا برای پنجره‌تان از پوشش‌های تزئینی استفاده کرده‌اید؟
5 - آیا برای پنجره‌تان از پوشش‌های تزئینی استفاده کرده‌اید؟

پوشش‌های پنجره متنوع هستند، از پرده‌هایی مانند آنچه در این عکس می‌بینید تا پوشش‌های قسمت بالای پنجره و تزئینات سفتی مانند سایه‌انداز پنجره، پرده کرکره یا پنجره کرکره‌ای. پوشش‌های تزئینی پنجره باید زیبا و در عین حال کاربردی باشند، حریم خصوصی، تاریکی، حفاظت در برابر خورشید فراهم کنند و در مواقع لازم، فضای داخلی را از عناصر محیط بیرون جدا کنند. در این عکس، پرده‌ها به ارتفاع اتاق اضافه می‌کنند، رنگ‌ها را تقویت می‌نمایند و باعث می شوند که اتاق کامل‌تر بنظر برسد.


6 - آیا اتاق شما سبک و رنگ‌های مورد علاقه‌تان را به نمایش می گذارد؟
6 - آیا اتاق شما سبک و رنگ‌های مورد علاقه‌تان را به نمایش می گذارد؟

همانطور که طرح‌های خنثی می‌توانند آرامش‌بخش و زیبا باشند، رنگ‌های تأکیدی و مبلمان شیک نیز می‌توانند به اتاق جانی دوباره ببخشند. در این عکس، بالش‌های نارنجی روشن و زرد طلایی به همراه دکورهای نارنجی و زرد روی قفسه‌های پشت مبلمان، فضای خاکستری اطراف را گرم می‌کنند.
قفسه‌های دیواری و میز قهوه‌خوری، مبلمان را به فضای چوبی اطراف پیوند می‌دهد و پتوی زرد طلایی روی کاناپه، الگوی گرافیکی زیبایی ایجاد می‌کند.


چیدمان یک اتاق پذیرایی جالب در ملبورن
چیدمان یک اتاق پذیرایی جالب در ملبورن

این اتاق نشیمن در ملبورن استرالیا، نمونه خوبی از چگونگی ترکیب کردن موفقیت‌آمیز الویت‌های سبک مختلف در یک اتاق فراهم می‌کند. ترکیبی از روبالشی‌های قلاب‌بافی شده و طرح حیوان، تابلوی هنری روی دیوار، یک لامپ صنعتی و فرشی با طرح جسورانه در کنار هم عالی بنظر می‌رسند چون با تکرار رنگ‌ها، یک طرح یکپارچه ایجاد می‌کنند.



بیشتر بدانید : چیدمان نشیمن، 6 اصل دکوراسیون برای چیدن اتاق نشیمن

بیشتر بدانید : دکوراسیون نشیمن با ترکیب سفید و مشکی!

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق نشیمن را با این 7 رنگ بچینید!

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق نشیمن تان را با این اشتباهات زشت تر نکنید!!

بیشتر بدانید : دکوراسیون اتاق نشیمن تان را با این ایده ها، مجلل و زیبا بچینید


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ