3 مرحله برای بازسازی و تبدیل یك اتاق نشیمن سرد به اتاق نشیمنی گرم و راحت كه خانواده ودوستان در آن وقت خود را در كنار هم صرف كنند.
 
یك اتاق نشیمن راحت ( 3 مرحله برای باز سازی فضای خانه )
3 مرحله برای بازسازی و تبدیل یك اتاق نشیمن سرد به اتاق نشیمنی گرم و راحت كه خانواده ودوستان در آن وقت خود را در كنار هم صرف كنند.

 
مرحله 1 : رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد و خاكستری

رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد و خاكستری  دیوار‌ها و رنگ قهوه ای وسایل خانه محیطی آرام و راحت را برای استراحت و خانواده فراهم نمی كند. مبل فنری راحت برای استراحت جای مناسبی است اما به خاطر نبود جای كافی برای جمعیت زیاد؛ برای محیط كار ، فیلم دیدن و غذا خوردن جای راحتی نیست. دیگر محدودیت‌ها، كم بودن صندلی‌های میز نهار خوری در اطراف مبل و كم بود بالش‌ها برای راحتی است.
 
 
مرحله 1: جمع كردن به یك طرف

جمع كردن وسایل در یك گوشه ی كوچك به صورت مطلوب یك موضوع مهم برای یك محل است. نور طبیعی زیادی در ناحیه كاری وجود دارد. در گوشه ی اتاق میز صبحانه ارزان ، صندلی‌ها و جعبه‌هایی پر از كاغذ و كتاب و نامه‌ها وجود دارد.
 
 
مرحله 1 : دیدن امكانات

ببینید كه این اتاق خسته كننده چگونه به یك اتاق زیبا تبدیل می‌شود. به وسیله ی وسایل سنتی، در‌های فرانسوی و چوب‌های كف زمین زیبا می‌تواند در ساخت یك اتاق نشیمن شیك برای خانواده و دوستان تبدیل شود.
 

مرحله 2 : جنبش تدریجی

قالیچه ، بالش‌ها و رنگ پارچه‌ها در سراسر اتاق مؤثر هستند. فرش در وسط اتاق مبل فنری را محكم نگه می‌دارد. بالش‌هایی روی مبل‌ها به صورت پراكنده وجود دارد. این تلویزیون كوچك باید با یك نوع بزرگ و زیبای آن جابجا كنید و در اتاق احساس پیشرفت ایجاد می‌كنید.
  
 
مرحله 2 : محیط كار بیشتر ، در هم ریختگی كمتر

فضای كار خود را با افزایش جا بر روی میز تحریر خود افزایش دهید. با جمع آوری آشغال‌ها محلی صاف و تمیز را روی میز تحریر ایجاد كنید. و به وسیله ی فایل‌های كشو دار كار‌های خود را نگهداری كنید.
 
مرحله 2 : حالا باید راه رفت و آمد خود را بسازید
یك قسمت خانه را برای انبار و سازمان دهی وسایل آماده كنید. پارچه‌های تشك راه راه و شبیه پنجره‌ها است. در جلوی محل كار فضایی وجود دارد كه باعث پر نوری محیط می‌شود وسایل بالای طاقچه آن هم باید عوض شود.
 
 
مرحله 3 : برگشت نشاط در خانواده 

رنگ‌های بیشتری باید به این اتاق اضافه شود. رنگ‌های مطبوعی مثل نارنجی كدو تنبلی و آبی آسمانی به اتاق هویت دیگری می‌بخشد. همچنین اضافه كردن بالش‌های رنگارنگ به این محل تاثیر زیادی دارد. یك میز پیش دستی مناسب در مركز اتاق و كمدی برای نگهداری وسایل مهم است.
 

مرحله 3 : شیك و اساسی

محل كار در گوشه است و برای زمانی كه مهمان می‌آید غیر قابل انتقال است و هركجا خانواده می‌توانند برای مهمانی گرد هم باشند و از فضای طبوع لذت ببرند. آباژور‌ها ی ایتالیایی كه در هنگام استراحت فضای اتاق را دلنواز می‌كند و پرده ای راه راه كه در تاریكی اتاق برای فیلم دیدن به كار می‌روند.
 
 
مرحله ی 3 : منظم كردن لوازم

وسایل زینتی و رنگارنگ میز تحریر این مكان را مطبوع می‌سازد. دیوار جلوی میز تحریر برای پیام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو تخته چوب پنبه ای روی دیوار هستند كه در آن یادداشت‌ها، تصاویر، كاغذ‌های مهم و دیگر چیز‌ها بچسبانده می‌شود. فضای خود را با انتخاب وسایل شیك ومدرن از قبیل 3 كاسه سفیدی روی میز هست بزرگتر كنید.

 
مرحله 3 : ورودیه خوشامد گویی
 

محل ورودیه منزل باید شاد و بانشاط باشد. رنگ نارنجی كدویی به بهتر شدن در این فضا كمك می‌كند. كمدی كه در آن وسایل اعضای خانواده نگه داری می‌شود و در آن فضا‌های مكعب شكل كوچك و بزرگ وجود دارد. كه در آن‌ها كوله پشتی ، لوازم ورزشی و اسباب بازی‌های حیوانات خانگی قرار دارد.
 

مرحله 3 : محلی برای فیدو

حیوانات خانگی مثل سگ و گربه اسباب بازی‌ها و متعلقاتی دارند كه باید در یك مكان نگه داری شود. این فضا باید مناسب باشد و پیدا كردن این وسایل برای آن‌ها سخت نباشد.
 
 
مرحله 3 : جفت كردن پارچه‌ها

زمانی كه پارچه‌ها را انتخاب می‌كنید، باید به این نكته توجه داشته باشید كه آن‌ها در این اتاق باید رنگ‌های سنگین و زیبایی ایجاد كنند كه در بزرگی فضا تاثیر زیادی دارد. همچنین در انتخاب پارچه‌های گلدار ، باید گل‌های چاپ شده روی آن‌ها متناسب و متعادل باشد.
 

نظر نهایی !

در استراحتگاه اگر تعداد زیادی مهمان هم باشند، به‌اندازه ی كافی صندلی و جا برای نشستن وجود دارد و بالش‌های رنگارنگ روی مبل‌های فنری جلوی تلویزیون زیبایی خاصی دارد. و محل نگه داری وسایل ورزشی و سرگرمی  و اسباب بازی‌ها بیرون در محل ورودی خانه قرار دارد. 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 يك انديشه زيركانه برای وسايل دسته دوم!
چگونه هسته مركزی اتاقها را پيدا كنم؟
نوسازی حمام
از قانون دو سوم در دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید!
حس کلی منزلتان را خودتان تعیین کنید.چگونه؟