جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید با 3 ترفند ساده خانگی
 لباس‌های سفید بعد از چندبار استفاده رنگ سفیدشان را از دست می‌دهند و به زرد متمایل می‌ شوند. در اینجا به ترفندی برای روشن‌ تر کردن لباس‌ های سفید و برگرداندن رنگ طبیعی آن‌ ها اشاره می‌ کنیم

با این ترفندها از زرد شدن لباس های سفید جلوگیری کنید

در اینجا به ترفندی برای روشن‌ تر کردن لباس‌ های سفید و برگرداندن رنگ طبیعی آن‌ ها اشاره می‌ کنیم. لباس‌ های سفید بعد از چندبار استفاده رنگ سفیدشان را از دست می‌ دهند و به زرد متمایل می‌ شوند و گاهی اوقات لباس‌ ها حتی با شست‌ و شو ‌های مداوم و موثر به طور کامل تمیز نمی‌ شوند. 

بیشتر بدانید : از بین بردن لکه از روی لباس سفید با 3 روش ساده

لباس سفید خود را در جوش شیرین خیس کنید

برای این کار 4 لیتر آب گرم را با یک فنجان جوش شیرین در سطلی بزرگ مخلوط کنید و تا زمانی که جوش شیرین به طور کامل حل شود، آن محلول را هم بزنید. سپس لباستان را در آن بیندازید به طوری که کاملا خیس شود. لباس را به مدت 8 ساعت در آن محلول بگذارید. جوش شیرین علاوه بر سفید کردن لباس‌ ها، از آن‌ ها گندزدایی و لکه‌ ها را برطرف می‌ کند.

جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید با 3 ترفند ساده خانگی
جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید با 3 ترفند ساده خانگی

از آسپرین کمک بگیرید 

یک قرص آسپرین 325 میلی‌گرم را در 8 لیتر آب داغ حل کنید و لباس‌ های سفیدتان را به مدت 8 ساعت در آن خیس کنید. مطمئن شوید که همه قسمت‌ های لباس خیس شود. برای این که به کار خود سرعت دهید، قبل از انداختن آسپرین در آب داغ آن را خرد کنید. علاوه بر این، می‌توانید چند قرص آسپرین را در ماشین لباس‌شویی بیندازید تا هنگام شست‌ و شوی لباس‌ های سفید آن را سفیدتر کند.

از خمیر دندان استفاده کنید

200 میلی‌ لیتر جوش‌ شیرین و خمیر دندان را با 125 میلی‌ لیتر بکینگ پودر و یک چهارم فنجان نمک و 2 فنجان سرکه سفید ترکیب کنید. این ترکیب را آنقدر با سرعت هم بزنید تا کاملا یکدست شود و پف کند. لباس سفیدتان را به مدت 3 تا 4 ساعت در آن قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.




بیشتر بدانید : ترفندهای لکه بری لباس های سفید

بیشتر بدانید : بهترین روش های لکه بری بدون استفاده از وایتکس!!

بیشتر بدانید : چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟




گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com