تمیز کردن سریع خانه با 10 ترفند ساده!!
نظافت و تمیزکاری یکی از کارهایی است که کمتر کسی با اشتیاق و علاقه آن را انجام می دهد. راه هایی هستند که بتوان توسط آن ها این نظافت ها را در مدت زمان کمتر و با تلاش کمتری انجام داد. حتی نیازی به مواد شیمیایی خاصی هم نخواهید داشت.

10 ترفند ساده برای تمیز  کردن قسمت های مختلف خانه

تمیز کردن شبکه های آهنی روی اجاق گاز

چربی ها و روغن های روی این شبکه ها با آمونیاک از بین می روند. آن ها را در بسته پلاستیکی بدون منفذ قرار دهید و داخل آن محلول آمونیاک بریزید. 12 ساعت نگه دارید و سپس بشوئید.

  بیشتر بدانید : برق انداختن اجاق گاز با چند ترفند ساده خانگی!!

تمیز کردن پارچه مبل

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1/3 لیوان سرکه، مقداری آب گرم و یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی مخلوط کنید. این ترکیب به آسانی لکه های روی مبل را می برد. فقط کافی است مقداری روی مبل بریزید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس با جاوربرقی پاک کنید.

 

تمیز کردن بین کاشی ها

کثیفی های فاصله بین کاشی ها و سرامیک ها با ترکیب سرکه و جوش شیرین از بین می رود. فقط مقداری روی آن ها بریزید و پس از چند دقیقه با آب بشوئید.

 

تمیز کردن فر

مقداری آمونیاک در داخل ظرف کوچکی در فر گذاشته و بگذارید شب تا صبح بماند. با این روش به راحتی فر تمیز می شود. فقط یادتان باشد که حتما پنجره ها را باز بگذارید.

 

تمیز کردن مایکروفر

یک لیوان آب در ظرف بزرگی بریزید و چند قاشق غذاخوری سرکه داخل آب بریزید. سپس آن را داخل مایکروفر قرار دهید و روشن کنید. وقتی بخار آب بلند شد مایکروفر را خاموش کنید و یک ربع منتظر بمانید تا کاملا خنک شود. سپس ظرف را دربیاورید و مایکروفر را تمیز کنید.

 

تمیز کردن فرش ها

کمی قسمت های لکه دار را نمدار کنید. سپس جوش شیرین را روی آن ریخته و پس از 10 دقیقه جارو بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با با یک قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید. سپس این ترکیب را در دو لیوان آب بریزید و روی لکه ها بکشید.

 

تمیز کردن ظروف نقره

یک ظرف بزرگ بردارید و داخل آن را با آب گرم پر کنید. یک فنجان نمک و یک فنجان جوش شیرین به آب اضافه کنید و ظروف نقره را داخل این ترکیب به مدت نیم ساعت قرار دهید. سپس با یک دستمال نرم و خشک آن را تمیز کنید.

 

تمیز کردن تخته گوشت

ابتدا مطمئن شوید که تخته خشک است. روی آن مقداری نمک بریزید و با اسفنج بمالید. سپس با آب گرم بشوئید. در صورت لزوم تکرار کنید.

 

تمیز کردن روکش ماشین

داخل یک بطری را نصف نصف با آب و مایع ظرفشویی پر کنید و با فاصله روی روکش ها بریزید. سپس با یک برس نرم روی آن بکشید سپس با آب گرم و یک پارچه نرم روی آن بکشید. باید سطوح کمی را با این روش تمیز کرد. در انتها با استفاده از پارچه های میکروفیبر سطح مورد نظر را خشک کنید.

 

تمیز کردن چهارچوب پنجره

داخل یک بطری اسپری نصف نصف آب و سرکه پر کنید و روی چهارچوب پنجره اسپری کنید. سپس با مسواک روی چهارچوب بکشید و با دستمال تمیز کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir