گوشت مرغ سالم را با این نکته ها خریداری کنید
 گوشت مرغ یکی از مفیدترین و پرخاصیت ترین گوشت ها است. نکته های بسیاری وجود دارد که به شما در تشخیص گوشت مرغ سالم کمک می کند. با ما همراه شوید تا این نکته ها را بدانید.

 چند نکته مهم در خرید گوشت مرغ سالم

 گوشت طیور از دسته گوشت های سفید محسوب می شود و از نظر ارزش غذایی نسبت به گوشت قرمز کمبود غذایی ندارد. گوشت طیور به علت دارا بودن نسوج نرم و هضم آسان و از نظر غذایی، خوشمزه تر و مناسب تر از سایر گوشت هاست. تقریباً به جز آنفلوآنزای مرغی، بیماری دیگری از مرغ به انسان منتقل نمی شود. بنابراین اگر کنترل لازم در مراحل کشتار و پَرکنی و ذخیره سازی آن صورت گیرد، بهداشتی تر است.

چند نکته مهم وجود دارد که به شما در خرید گوشت مرغ کمک می کند :

_ گوشت مرغ را حتماً از فروشگاه های معتبر بخرید و در موقع خرید، حتماً به بسته بندی و تاریخ انقضا و شرایط نگهداری آن توجه کنید.

_ بعضی از افراد سودجو در هنگام مریضی گله ی مرغ، به طور غیر قانونی اقدام به ذبح آنها کرده و در مغازه های نامعتبر در بازار به فروش می رسانند. توجه داشته باشید به علت ذبح غیر استاندارد، لاشه ی این مرغ ها اکثراً دارای نقاط خون مردگی و ضرب دیدگی می باشد و به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی در حمل و نقل و ذخیره سازی دارای آلودگی های میکروبی است.

_ بعد از اطمینان به معتبر بودن فروشگاه، به پوست لاشه ی مرغ دقت کنید. پوست لاشه باید به طور یکنواخت روی بدن کشیده شده و عاری از هر نوع پارگی، کوفتگی، رنگ پریدگی و علائم غیر طبیعی باشد. در اغلب نژادها رنگ پوست مرغ زرد کهربایی است.

_ استخوان سینه ی مرغ باید کاملاً مستقیم، بدون شکستگی یا انحنای غیر عادی بوده و عضلات آن برجسته و سفت و محکم از زیر پوست مشخص باشند.

_ در هنگام خرید یا استفاده از گوشت مرغ، حتماً به رنگ ماهیچه ی ران ها و بقیه ی بدن مخصوصاً سینه که سفید رنگ است، دقت کنید. مشاهده ی رنگ های غیر عادی در گوشت نشان دهنده ی کهنگی و معایب دیگری از جمله بیماری ها و آلودگی ثانوی میکروبی است.

_ در مورد ران ها بعد از کندن پوست دقت کنید که دارای خون ریزی های زیر پوستی نباشد و گوشت آن شفاف و صورتی رنگ به نظر برسد.

_ بوی گوشت سالم طبیعی و مطبوع است. از خرید گوشتی که دارای بوی غیر طبیعی است خودداری کنید.

_ همچنین بعد از پخت، گوشت مرغ باید خوش خوراک، خوش طعم و مطبوع باشد.

_ توصیه دیگر درباره مصرف جگر مرغ است. به علت استفاده ی بی رویه از واکسن ها و آنتی بیوتیک ها در پرورش صنعتی طیور و تجمع بازمانده ی دارویی آنها در کبد، مصرف جگر مرغ توصیه نمی شود و حتی الامکان به میزان کمتری از آن استفاده کنید.

_ پوست طیور نیز منبعی برای این باقیمانده های دارویی است، بنابراین بهتر است هنگام مصرف، ابتدا پوست مرغ را کنده و سپس آن را طبخ کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : رولت مرغ، غذایی کم کالری و خوش طعم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چند ترفند مهم برای کباب کردن گوشت، مرغ، ماهی و حتی سبزیجات

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه مرغ، ماهی و گوشت سالم را تشخیص بدهیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز تهیه کوفته مرغ


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net