7 قسمت از خانه که باید سالی یک بار خانه تکانی کنید!!
خانه تکانی فرصتی است برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه، برخی از بخش های خانه را هفته ای یک بار و حتی چند روز یک بار باید تمیز کنید ولی قسمت هایی از خانه هم وجود دارند که می توانید سالی یک بار آنها را تمیز کنید. این قسمت ها عبارتند از :

این بخش‌های خانه را فقط سالی یکبار تمیز کنید!

ماشین لباس‌شویی

این وسیله باوفا که لباس‌ها و پارچه‌های ما را تمیز می‌کند، خودش سالانه نیاز به تمیزکاری دارد. برای تمیز کردن داخل واشر، از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. بدنه داخلی و خارجی را نیز اگر لکه دارد با سرکه تمیز کنید. در این صورت ماشین شما برق خواهد زد و لباس‌ها تمیزتر شسته خواهند شد.

پرده‌ها

فقط سالی یک بار پرده شستن برای هر خانه‌ای کفایت می‌کند مگر اینکه پرده‌هایتان سفید باشد یا کودک نوپا در خانه داشته باشید. اگر پرده کرکره‌ای دارید و قابل شستشو هستند، آن‌ها را بشویید در غیر این صورت با یک دستمال و آب و صابون هر جایی را که لازم است تمیز کنید.

داخل کابینت‌ها

روزهای خانه‌ تکانی یک فرصت مناسب برای تمیز کردن کابینت‌ها است. برنامه‌ای بریزید و همه کابینت‌ها را خالی کنید. برای مواد غذایی جعبه پیدا کنید و همه وسیله‌های کوچک را نیز در یک جعبه قرار بدهید. اگر ظرف‌هایی در کابینت دارید که یک سال است استفاده نکرده‌اید، آن‌ها را به دیگران ببخشید. اکنون کف قفسه‌ها را دستمال بکشید و دوباره همه چیز را مرتب در کابینت بچینید.

لوستر

لوسترها، یکی از محل‌های اصلی تجمع گرد و خاک هستند. اگر بدنه قابل شستشو دارند، آن‌ها را با احتیاط جدا کرده و بشویید. اما اگر قابل جدا کردن یا شستشو نیستند، از دستمال مرطوب استفاده کنید. برای تمیز کردن کریستال‌های لوستر نیز دستمال آغشته به آب و الکل خیلی کارآمد است. اگر لامپی سوخته است آن را هم تعویض کنید.

زیر مبل‌ها

یک روز در سال، مبل‌های سنگین و یا تخت‌تان را جابه‌جا کنید تا زیر آن را گردگیری کنید. برای این کار حتما از فرد دیگری کمک بگیرید. اگر کسی نبود که کمک‌تان کند، حوله نم‌داری را سر تی بکشید و برای بخش‌های غیر قابل دسترس از آن‌ استفاده کنید.

پنجره‌ها

نیازی نیست پس از هر بار بارش باران پنجره‌ها را تمیز کنید. سالی یک بار تمیز کردن اساسی کفایت می‌کند. برای تمیز کردن شیشه‌ها، اگر پنجره ریلی است، می‌توانید آن را خارج کرده و در حمام بشویید. اما اگر پنجره ثابت است، ابتدا با یک حوله یا دستمال آغشته به آب و صابون کثیفی‌ها را پاک کنید و سپس با یک دستمال خشک و تمیز آن را برق بی‌اندازید. در آخر می‌توانید با دستمال آغشته به آب و الکل شیشه‌ها را تمیز کنید تا دیرتر گرد و خاک بگیرند.

انباری

اختصاص دادن یک آخر هفته در سال، به تمیز کردن انباری و گاراژ کفایت می‌کند. توصیه می‌شود که وسیله‌ها را براساس کارایی تفکیک کرده و مرتب کنید. وسیله‌ها و ابزار شکسته یا خراب را دور بریزید. اگر وسیله‌ای دارید که سال‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید، آن را به کسی بدهید که ممکن است به کارش بیاید. از جاروبرقی برای گرفتن گرد و خاک استفاده کنید و وسیله‌ها را حداقل تا سال دیگر مرتب بچینید.


بیشتر بدانید : این محلول جرم گیر طبیعی را جایگزین وایتکس کنید!!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com