تزیین سفره هفت سین با 3 نکته کلیدی
یکی از رسم های خانواده های ایرانی برای لحظه سال تحویل و ایام نوروز، چیدن سفره هفت سین است. در این مطلب سعی داریم شما را در انتخاب و چینش یک سفره هفت سین ایده آل همراهی کنیم.

اصول تزیین سفره هفت سین

هارمونی رنگی را رعایت کنید

هنگام خرید ظروف باید دقت داشته باشید که کنتراست رنگی در سفره هفت سین رعایت شود تا در نهایت سفره ای مجذوب کننده داشته باشید. اگر تمایل دارید هم ظروف و هم رومیزی ساده باشد، باید روی کنتراست رنگی آن ها کار کنید. در این حالت بهتر است از یک رومیزی با رنگ ملایم استفاده کنید تا ظروف خودشان را در دل پارچه، نشان دهند. اگر قصد دارید رنگ رومیزی را از یک رنگ پرمایه تر مانند زرشکی انتخاب کنید، بهتر است رنگ ظروف را ملایم تر انتخاب کنید. به طور مثال می توانید از رنگ آبی استفاده کنید.

ظرف ها را به سلیقه خودتان طراحی کنید

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید خودتان در طراحی سفره هفت سین دستی بر کار داشته باشید، می توانید با کمی خلاقیت ظروف سفره هفت سین را با سلیقه خودتان طراحی کنید. به این منظور می توانید یک سری به اینترنت بزنید و تکنیک استنسیل روی ظروف را جست و جو و سپس لوازم مورد نیاز اجرای آن را تهیه کنید. شما به راحتی می توانید روی ظروف مد نظر خود، طرح های دلخواه را اجرا کنید و از زیبایی آن ها لذت ببرید. با استفاده از این تکنیک، می توانید روی ظروف شیشه ای یا سفال و باکس های گل چوبی، به راحتی کار و زیبایی آن ها را چند برابر کنید.

گل های طبیعی بخرید

استفاده از گل های طبیعی در گلدان های رنگی و زیبا، یکی از راهکارهای روح بخشی به سفره هفت سین است. استفاده از گل های بهاری مانند سنبل و لاله، می تواند زیبایی و جلوه سفره تان را چندین برابر کند.

سفره هفت سین امسال تان را سفید بچینید!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : chidaneh.com