کاشت دمنوش نعنا و بابونه در خانه
در این مقاله می‌خواهیم برایتان از روش‌هایی بگوییم که خیلی ساده دم‌نوش مورد علاقه‌تان را در خانه بکارید و پرورش دهید. هم سرگرمی است و هم آرامش‌بخش! گیاهانی که هم سرسبزی را به خانه شما می‌آورند و هم در مواردی گل دهند و هوای خانه‌تان را معطر کنند.

آموزش کاشت دمنوش نعنا و بابونه در خانه

اگر سری به مغازه‌های عطاری و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزنید یکی از محصولاتی که رنگارنگ در طبقات چیده شده‌اند انواع دم‌نوش‌های خوش‌ طعمی هستند که فروشندگان در اغلب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بیلبوردهای شهری برایشان حسابی تبلیغ می‌کنند و هواداران زیادی هم بین خانواده‌ها پیدا کرده‌اند.

کاشت دمنوش بابونه در خانه

دم‌نوش بابونه بی‌تردید از پرطرفدارترین‌هاست، گیاهی با گل‌های کم‌نظیر زرد و سفید که می‌گویند دم‌نوشش آرامش‌بخش است، برای کاشتن این گیاه در خانه یک بسته بذر تازه از این گیاه را تهیه کنید و در یک شانه تخم‌مرغ، بکارید. در هر حفره شانه تخم‌مرغ سه بذر قرار دهید و خاکش را هم مرطوب نگه دارید. تا سبز شدن جوانه‌ها روی شانه تخم‌مرغ را با پلاستیک فریزری بپوشانید البته چند سوراخ در آن ایجاد کنید که جریان هوا وجود داشته باشد. با بزرگ شدن جوانه‌ها، آنها را به گلدان انتقال دهید و با فاصله چند سانتی‌متری از هم بکارید.

کاشت دمنوش نعنا در خانه

اولین چیزی که از نعنا به ذهن می‌رسد، عطر آن است، برای کاشت نعنا می‌توانید بذر تهیه کنید، اما من راه ساده‌تری را پیشنهاد می‌دهم، چند ساقه سالم و کلفت‌تر نعنا که شاخه‌دار است را از میان سبزی خوردن خانگی‌تان جدا کنید. برگ‌های پایین ساقه‌ها را با احتیاط جدا کنید و آنها را در یک ظرف آب، در مکانی که نورگیر باشد، قرار دهید. مراقب باشید، آفتاب مستقیم گیاه را خشک خواهد کرد. پس از حدود 10 روز نعناها ریشه می‌دهند و آماده کاشتن هستند، مراقب باشید خاک گلدان‌تان خشک نشود. اگر نعنا را در آپارتمان و در گلدان بکارید به احتمال زیاد تا سال‌ها گلدانی خوش‌عطر و سبز خواهید داشت، چرا که نعنا در هوای مناسب خراب نخواهد شد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم