بهترین روش نگهداری هویج برای مدت طولانی چیست؟
هویجیکی از سبزیجات پرکاربرد در آشپزی است که تقریبا در تمام غذاها استفاده می شود. اگر شما هم می خواهید برای مدت طولانی هویج های تر و تازه درون منزل تان داشته باشید، به شما 4 راه را پیشنهاد می کنیم

چگونه هویج را برای مدت طولانی سالم نگهداری کنیم؟

یکی از روش های مناسب نگهداری هویج گذاشتن آن در مقداری شن است. در طول زمستان می توانید با تهیه یک ظرف حاوی شن، هویج ها را زیر شن بگذارید و هر موقع نیاز داشتید بردارید و مصرف کنید. با این روش تقریبا 5تا 6 ماه می توانید آن ها را  تر و تازه و درست مثل این که تازه از مزرعه به خانه آمده است، نگهداری کنید. این مکان باید سرد و خشک باشد.

اگر هم اهل باغبانی هستید، می توانید هویج ها را در خاک بگذارید و تا وقتی خاک خیلی سرد نشده، هر موقع نیاز بود چندتایی از آن ها را از خاک درآورید و استفاده کنید. خوبی این روش این است که خیلی از هویج ها دوباره رشد می کند. اگر چنین قصدی دارید، حتما از هویج های کوچک و تا حد امکان با ساقه سبزی دار خریداری کنید.در این روش ها هویج باید کاملا زیر خاک قرار بگیرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه و سبزی را چگونه برای چند هفته تازه نگه داریم؟

روش نگهداری هویج در یخچال

پس از خریداری هویج های تازه و کوچک با جدا کردن قسمت های سبز و پوست گرفتن آن ها، با حلقه حلقه کردن و گذاشتن شان در یک ظرف در بسته تقریبا بین 4 تا 5 روز می توان آن ها را تازه نگه داشت. هویج را در کنار دیگر سبزی ها و میوه ها قرار ندهید تا گاز اتیلنی که از میوه ها متصاعد می شود، هویج ها را سیاه نکند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزیین ژله به شکل هویج

روش نگهداری هویج در فریزر

اگر بخواهید هویج را به مدت چند ماه نگهداری کنید فریزر بهترین راه است. هویج ها را پس از شستن و پوست گیری، به اندازه هایی که مصرف می کنید حلقه حلقه یا خلال کنید. به مدت دو دقیقه آن ها را در آب جوش بگذارید. در صورت ماندن هویج در آب جوش بیشتر از دو دقیقه روند پخت آن شروع می شود. درست بعد از دو دقیقه هویج ها را در یک ظرف حاوی آب سرد همراه با قطعات یخ قرار دهید. بعد آن ها را بسته بندی کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از تفاله های هویج در آشپزی استفاده کنید


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.om