در حمام این 7 وسیله را هرگز نگهداری نکنید!!
 بیشتر خانم ها یک سری لوازم خاص مانند دارو، تیغ های اصلاح، مسواک، لوازم آرایش و... را در قفسه های حمام نگهداری می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چه لوازمی را اصلا نباید در حمام تان نگهداری کنید

7 چیزی که هرگز نباید در حمام نگهداری کنید

 تقریبا همه ما مسواک و خمیر دندان خود را در دستشویی یا حمام قرار می دهیم. اما مشخص شده است که گرما و رطوبت حمام محیطی عالی برای رشد و تکثیر میکروب ها فراهم می کند و بیشتر چیزهایی که در این مکان هستند در معرض خطر قرار می گیرند. شاید نیازی نباشد تا مسواک خود را از حمام به اتاق خواب انتقال دهید، اما برخی محصولات دیگر وجود دارند که بهتر است آنها را هیچگاه در حمام نگهداری نکنید.

نگهداری دارو در حمام ممنوع

دما و رطوبت ناشی از آب داغ می تواند به از بین رفتن نوشته های روی بسته بندی داروها منجر شده و حتی انقضای هرچه سریع‌تر داروها را موجب شود. این شرایط شامل هر دارویی از نمونه های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و داروهای ضد بارداری تا نمونه های خاص و تجویزی می شود. داروها را باید در مکانی خنک، خشک و دور از نور نگهداری کنید.

لوازش آرایش و برس های آرایشی را در حمام نگذارید

بار دیگر، گرما و رطوبت موجود در حمام می تواند موجب تخریب این محصولات شود و طول عمر آنها کاهش یابد. افزون بر این، برس های آرایشی در حالت عادی نیز می توانند محیطی خوب برای رشد و تکثیر میکروب ها و حتی قارچ ها باشند و قرار گرفتن آنها در محیط های گرم و مرطوب این خطر را هرچه بیشتر افزایش می دهد. برای پیشگیری از این شرایط، برس های خود را به طور منظم در آب گرم صابونی شستشو داده و آنها را از ابتدا در اتاق خواب نگهداری کنید.

بیشتر بدانید : 13 حقیقت در مورد لوازم آرایشی که نمی دانستید


نگهداری عطر در حمام، ممنوع

از نخستین اسپری، عطر مورد علاقه شما به تدریج روند انحطاط را به واسطه اکسیداسیون دنبال می کند. قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت این فرایند را به واسطه تخریب یکپارچگی مولکولی تسریع می کند و موجب می شود رایحه عطر هرچه سریع‌تر از بین برود. عطرها را نیز در حمام نگهداری نکنید و بهتر است آنها را به اتاق خواب انتقال دهید.

بیشتر بدانید : 15 عطر معروف دنیای مد!!!


تیغ اصلاح را در حمام نگهداری نکنید

رطوبت می تواند موجب کندی تیغ اصلاح شده و در نهایت موجب اکسید شدن و زنگ زدگی فلز می شود. تیغ های اصلاح اضافه را در یک کشو در اتاق خواب نگهداری کنید و تیغ اصلاح فعلی را پس از هر بار استفاده به خوبی خشک کنید.

لوازم الکترونیکی

رطوبت بالا می تواند به دستگاه هایی مانند رادیو، پخش کننده های موسیقی و حتی شارژرهای تلفن همراه آسیب وارد کند. به غیر از دستگاه هایی که به طور خاص برای استفاده در حمام طراحی شده اند، مانند مسواک الکتریکی، دستگاه های برقی دیگر را در حمام نگهداری نکنید.

لاک ناخن را در حمام نگذارید

بخار می تواند موجب غلیظ و خشک شدن لاک ناخن شود. همچنین، گرما می تواند موجب تغییر رنگ لاک ناخن شود، از این رو محصولات مورد علاقه خود را بهتر است خارج از حمام نگهداری کنید.

بیشتر بدانید : اینگونه لاک بزنید تا عمر لاک روی ناخن های تان بیشتر شود


محصولات ضد آفتاب

جدا از تاریخ انقضای محصولات ضد آفتاب، آنها ممکن است کارایی و اثرگذاری خود را در صورت نگهداری در مکان های گرم زودتر از دست بدهند. این قبیل محصولات را دور از گرما و بخار نگهداری کنید زیرا می تواند موجب فساد و یا حتی کپک زدگی آنها شود.

بیشتر بدانید : کرم ضد آفتاب رنگی بخریم یا بدون رنگ؟


بیشتر بدانید : 20 راه برای بزرگ تر کردن حمام های کوچک - قسمت دوم

بیشتر بدانید : 8 اشتباه بزرگ در حمام کردن که به پوست و موی تان آسیب می زند

بیشتر بدانید : اصول یک دکوراسیون زیبا برای حمام تان


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : asriran.com