از بین بردن مورچه در خانه با چند روش غیر سمی و بدون دردسر!!
مورچه یکی از حشراتی است کهاگر در خانه تان زیاد شود، شما را کلافه می کند. برای از بین بردن مورچه در خانه به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از سموم شیمیایی این روشهای بدون ضرر طبیعی را امتحان کنید

راهکار‌های خانگی برای از بین بردن مورچه‌

وجود حشرات در محل سکونت ما واقعاً آزار دهنده است. اما بر اساس توصیه های متخصصین بهداشت و حشرات، با دیدن یک حشره احتیاجی به ترس عصبی و برداشتن یک ظرف بزرگ سم برای پاک کردن خانه نیست و خیلی از راه های ساده برای ازبین بردن آنها وجود دارد.

بیشتر بدانید : از بین بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردی

روغن دارچین برای از بین بردن مورچه ها

برای خیلی از ما، مورچه ها بزرگ ترین جانور مزاحم هستند. به محض اینکه هوا گرم می شود، این حشرات کوچک از مخفیگاه های خود بیرون زدن و در فضای زندگی ما پدیدار می شوند. اگر شما یک یا دو عدد از این مورچه ها را در منزل خود دیده و آن ها را بکشید، می دانید که وقتی در جایی یک مورچه را ببینید، قطعاً تعداد بسیار بیشتری هم وجود دارند.

یک متخصص باغچه کاری حیات خلوت پیشنهاد می کند که استفاده عصاره اصلی روغن دارچین راه حلی ساده، امن و غیر سمی برای خلاص شدن از این موضع است. وی پیشنهاد می کند که مخلوطی از چهار یا پنج قطره از روغن دارچین را با ۲۴۰ میلی لیتر آب را در ظرفی مخلوط کرده و آن را در مناطقی از خانه تان که مورچه های در آن دیده شده اند، اسپری کنید.

عصاره اصلی روغن دارچین به خوبی برای این منظور کار می کند، چرا که باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها شده و آن ها نمی توانند با استفاده از فرومون ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فرومون ها تنها راه اصلی ارتباط بین مورچه ها با هم است و به وسیله آن محل های وجود غذا، خطر و… را به یکدیگر منتقل کرده و اطلاع می دهند. وی در ادامه این چنین شرح می دهد که وقتی یکبار این اتفاق برای مورچه بیفتند، این مورچه با سراسیمگی گریخته و محل جدیدی را برای پیدا کردن غذا در نظر می گیرد.

ساخت سم طبیعی برای از بین بردن مورچه ها

راه دیگری که با آن می توانید از مورچه های خانه تان خلاص شوید، ساختن مخلوطی ساده توسط خود شماست که محتویات آن در هر خانه ای پیدا می شوند.
برای ساخت این محلول می توانید مقداری آب با شکر و اسید بوریک را مخلوط و داخل مایکروویو گرم کرده، سپس به خوبی تکان داده تا کاملاً حل شوند. بعد از آن مقداری گلوله پنبه ای را داخل آن فرو کرده و آ نها را در روی کاغذی در محل هایی که مورچه ها را دیده اید بگذارید. چند روزی طول می کشد تا تمامی کلونی مورچه ها مسموم شوند. هر مورچه ای که مسموم شود دیگر در خانه شما دیده نخواهد شد. نقشی که شکر در این محلول دارد این است که باعث جذب مورچه ها برای خوردن سم می شود.

سرکه سفید برای از بین بردن مورچه ها

از کمتر عطرها و بوهای محبوب می توان به سرکه اشاره کرد، اما قطعاً نمی شود جایگاه و اهمیت وجود آن را در خانه منکر شد. سرکه سفید تمیز کننده ای عالی برای قوری چای، لکه های به جای مانده از روغن، مایکروویو و ماشین ظرفشویی بوده و باعث تمیزی حمام و دوش می شود، اما بویی قوی و غیر قابل انکار دارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده مورچه ها هم بوی این ماده را دوست ندارند.

محلولی با نسبت های مساوی از آب و سرکه سفید را در محل هایی که مورچه ها و سایر حشرات را دیده اید، اسپری کنید. حتی می توانید با آن کف و زیر و روی کانتر آشپزخانه را پاک کنید. با این تمیزکاری هم درخشندگی بیشتری به وسایل خود داده اید و آن ها را پاکیزه کرده اید و هم از شر حشرات خانگی خلاص شده‌اید.

از بین بردن مورچه در خانه با تفاله قهوه

شخصاً تفاله های قهوه را برای درست کردن کمپوست ساده ای برای رشد گیاهان استفاده می کنم، اما وقتی که در مورد دفع حشرات خانگی صحبت می کنیم، دلیل دیگری که برای نگهداری آن ها بعد از قهوه ای که در صبح دم کرده و نوش جان کرده اید، وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است که قهوه می تواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین برای پیدا کردن مسیر به جای می گذارند را از بین برده و در نهایت راهی جای دیگری غیر از مسیرهای دراری قهوه می شوند. می توانید سالی یکبار این عمل را انجام داده و آنها را در محل ترددشان بگذارید تا در نهایت تمامی راه های نفوذ آن ها را به داخل منزل تان ببندید.


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : pezeshk.us