نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا، قشر ثروتمند جامعه
شما سریال دراکولا را دنبال می‌کنید؟ دکور این سریال به عنوان دکوراسیون تجملاتی برای قشر ثروتمند را تا چه حدی قبول دارید؟

دکورِ دراکولا؛ تجملات زندگیِ قشر ثروتمند

خانه اشرافی ملکه کبیری
خانه اشرافی ملکه کبیری,نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا

اگر بخواهیم با سبک شناسی دکوراسیون، منزل ژاله کبیری را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم بگوییم خانه نماینده‌ای از سبک کلاسیک و پر از تجملات است. البته به دلیل مساحت بالای عمارت زیبا و مجلل او هر قسمت از خانه از سبک مستقلی پیروی می‌کند. اما در بخش‌هایی از اتاق خواب ویژگی‌های این سبک را بیشتر می‌‌بینیم فرش‌های دستبافت رنگ‌های گرم کاغذ دیواری‌های با نقش نگار‌های کلاسیک و ستون‌های بلند، همه و همه برایمان یادآور تجملات و شاید سلیقه قشر مرفه این سریال است.

فضای بیرونی خانه کاملا مشابه یک کاخ بزرگ و مجلل است و طراح صحنه سریال با قرار دادن حیوانات کمیاب و مختلف در آن سعی داشته میزان ثروت صاحب خانه را به مخاطب نشان دهد، البته که استفاده مهران مدیری از این حیوانات مورد انتقاد جمع کثیری از حامیان حقوق حیوانات قرار گرفت و باعث ناراحتی مردم شده است.

بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی آپارتمان گرانقیمت جنیفر لوپز و الکس رودریگرز + عکس

دفتر کار کامران کامروا
دفتر کار کامران کامروا,نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا

نظم بین وسایل در تمام دفاتر کاری شخصی بسیار مهم و ضروری است. دفتر کار کامران کامروا از این نظم قانونمند حتی در ترکیب رنگ اجسام نیز برخوردار است. طیف رنگی قهوه‌ای حاکم بر فضای دفتر کار کامروا این اتاق را به سبک دکوراسیون کلاسیک نزدیک می‌کند. البته نباید به وجود ظروف برنجی برای تزئین این اتاق و ریشه‌های سبک دکوراسیون سنتی ایرانی بی توجه بود. دفتر کامروا به عنوان یک دفتر کار بسیار مجلل است و این دقیقا چیزی است که از او انتظار می‌رود، دفتر دور از سادگی!

به کار بردن اشیا و لوازم شلوغ و گران قیمت مبلمان تاجدار با چوب طلایی و به کار گرفتن رنگ‌های گرم در آن، دفتر کامروا را نیز به دفتری مجلل با دکوراسیون کلاسیک بدل کرده است. البته در کل می‌توان گفت طراح صحنه و دکور سریال دراکولا تجربه و مهارت ویژه‌ای در ترکیب سبک‌های مختلف دکوراسیون داشته است که البته مساحت بالای لوکیشن‌های سریال این امکان را برای او دو چندان کرده است.

خانه خانواده مهرافزون
خانه خانواده مهرافزون,نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا

خانواده مهرافزون نسبت به جامعه کلی امروزی از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، اما در مقایسه با ثروتمندانی مثل کامروا و ژاله کبیری کاملا در سطح معمولی قرار دارند. خانه آن‌ها خالی از زرق و برق نیست، اما در آن زیاده‌روی نیز نشده است. خانواده مهرافزون علاقه شدیدی به تاثیرپذیری از فرهنگ غرب و مدرنیته دارند و این موضوع به خوبی حتی در حرف زرن‌شان نیز دیده می‌شود.

عمارت هنری الناز
عمارت هنری الناز,نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا

شخصیت هنردوست الناز از تجملات بی‌مورد گریزان است برای همین هم خانه او خانه‌ای شیک با چیدمان ترکیبی از کلاسیک و نئوکلاسیک است. وسایل تزئینی مینیمال جای مجسمه‌های طلایی را گرفته‌اند و دیوار‌های سفید رنگ خالی از کاغذ دیواری‌های نقش و نگار دار هستند. وجود گلدان‌ها با گیاهان زنده به روحیه لطیف الناز اشاره دارد و از علاقه او به طبیعت خبر می‌دهند.

دفتر آقای موفق ارثیه یک پدر
دفتر آقای موفق ارثیه یک پدر,نگاهی به دکوراسیون تجملاتی سریال دراکولا

دفتر کار آقای موفق یک دفتر کار معمولی نیست بلکه میراث پدری آقای موفق است که از پدرش به او رسیده است. اتاق او کلکسیونی کامل از دهه‌های گذشته است که سبک دکوراسیون کلاسیک را برای شما به نمایش می‌گذارد. رنگ قهوه‌ای و طیف‌های مختلف از آن همواره از نشانه‌های اصلی دکوراسیون کلاسیک بوده‌اند که استفاده از آن در اتاق آقای موفق بسیار به اندازه و کافی بوده است.


بیشتر بدانید : گرانقیمت ترین خانه های ستارگان هالیوودی + تصاویر

بیشتر بدانید : گران قیمت ترین خانه دنیا در فرانسه را بشناسید

بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی هتل گران قیمت جیانی ورساچه + تصاویر

 

 

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع: chidaneh.com