قالب را با كارامل می پوشانيم، به اين ترتيب كه كارامل را داخل قالب ريخته و تكان می دهيم تا يك لايه از آن داخل قالب را بپوشاند و می گذاريم تا خنك شود

مواد لازم برای 4 نفر:
120 گرم  شكر
2 قاشق غذاخوری آب
نصف يك عدد آب ليمو ترش
280 ميلی ليتر شير( پاستوريزه)
60 گرم شكلات
يك تكه دارچين نكوبيده
يك عدد تخم مرغ
2 عدد زرده تخم مرغ
4 قاشق غذاخوری يا 60 گرم شكر

طرز تهيه:
120 گرم شكر را با آب و آب ليمو ترش در قابلمه كوچك ريخته و روی حرارت مي گذاريم تا شكر حل شود. گاهی تابه را حركت می دهيم ، ولی به هيچ وجه هم نمی زنيم و مي گذاريم بجوشد و به رنگ كاراملی دربيايد. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتيگراد يا350 درجه فارنهايت گرم مي كنيم. قالب را با كارامل مي پوشانيم، به اين ترتيب كه كارامل را داخل قالب ريخته و تكان مي دهيم تا يك لايه از آن داخل قالب را بپوشاند و مي گذاريم تا خنك شود.
شكلات را خرد كرده و داخل شيرمی ريزيم. سپس روي حرارت می گذاريم تا شكلات حل شود. بعد دارچين را هم اضافه مي كنيم. يك عدد تخم مرغ و زرده ها را با باقي مانده شكر به هم مي زنيم، سپس دارچين نكوبيده را از داخل شير بيرون می آوريم و شير گرم را در حال به هم زدن، به مخلوط تخم مرغ و شكر اضافه می كنيم. پس از آن مخلوط را داخل قالب ريخته و به صورت بن ماری داخل فر می گذاريم كه 20 تا 30 دقيقه بماند يا تا وقتی كه وسط دسر ما خيلی كم بلغزد. سپس از داخل فر خارج كرده، می گذاريم خنك شود و بعد به مدت 5 تا 6 ساعت می گذاريم در يخچال بماند؛ آن گاه داخل ظرف بر می گردانيم. كافی است اطراف قالب را با نوك چاقو جدا كنيم و كمی قالب را تكان دهيم تا دسر به راحتی بيرون بيايد.
 

روش بن ماری: گرم كردن و حل كردن مواد غذايی روی بخار آب را طريقه بن ماری می گويند. به عنوان مثال : محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق قرارمی دهيم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به اين وسيله گرم شود و اين بهترين و بهداشتی ترين روش برای گرم كردن غذا و حل كردن شكلات می باشد. 
در طرز تهيه اين دسر هم آمده است كه قالب محتوی مواد دسر را در يك ظرف آب گرم قرار داده و در فرمی گذاريم تا به روش بن ماري تهيه شود.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : cooking.akairan.com
 

مطالب پیشنهادی :
والک پلو
آجیل پلو (غذای هندی)
شکر پلو
پلوی سه رنگ ویژه ی میز مهمانیهای شما!
طرزتهیه ی سس هزار جزیره ی رژیمی