گاهی فر مژه زدن به مژه ها آنهم پشت سر هم و برای هر آرایشی باعث ریزش آنها شده و همینطور گاهی به پلک بالایی آسیب می رساندبرای اینکه هنگام آرایش بتوانید آنها را بدون آسیب فر کنید بهتر است...
گاهی فر مژه زدن به مژه ها آنهم پشت سر هم و برای هر آرایشی باعث ریزش آنها می شود به خصوص اگر این کار پس از ریمل زدن باشد چرا که تعدادی از مژه ها به فر مژه چسبیده و باعث کنده شدنشان می شود، همینطور گاهی فرمژه ها به پلک بالایی نیز آسیب می رسانند .
 
برای اینکه هنگام آرایش کردن بتوانید آنها را بدون آسیب فر کنید ، چون ریمل آخرین مرحله ی آرایش چشمها به حساب خواهد آمد بهتر است پس از انجام کامل میکاپ چشم مثل سایه زدن و کشیدن خط چشم چه در زیر و یا بالای چشمها قبل از اینکه شروع  به ریمل زدن کنید انگشت کوچک یا نشانه ی دست دیگر خود را به طور افقی در پشت پلک و کمی مماس با مژه ها قرار داده طوری که مثل یک لوله ی باریک  در پشت چشم قرار گیرد و سپس شروع به ریمل زدن کنید .هنگام انجام این کار ممکن است انگشتتان هم سیاه شود که ایرادی ندارد چرا که این کارسبب می شود هم پشت پلک و سایه ی چشم شما تمیز باقی بماند و از خوردن ریمل به آن جلوگیری کند و هم با برخورد مژه ها به انگشت گرد شما آنها را تنها بوسیله ی ریمل فرم داده و گرد کند. تفاوت دیگر این روش با فر مژه زدن این است که دیگر مژه ها به حالت زاویه دار و شکسته فر نمی شوند بلکه کاملا گرد و با حالتی طبیعی فرم داده می شوند .
افرادی هم که دوست ندارند مژه هایشان فر و گرد شوند و تنها به همان حالت تیز و بلند ریمل  زده شوند می توانند برای تمیز ماندن سایه ی پشت چشمها همین کار را انجام داده تنها بین ریمل و انگشت فاصله دهند تا مژه ها حالت گرد به خود نگیرند .
چند نكته برای سلامتی مژهها 
 
با ارسال سوالات آرایشی و پیرایشی خود ما را در جهت بهبود ارائه ی خدمات یاری کنید.
با تشکر مشاور زیبایی شما : زهرا پهلوان زاده