از مواد غذایی استفاده کنید که برای بدن شما مفید می‌باشد. در زیر تعدادی از مواد خوراکی مفید برای بدن شما که باعث کاهش بیماری‌های قلبی و سطح کلسترول و افزایش حافظه می‌شوند را معرفی کرده ایم.

 

از مواد عذایی استفاده کنید که برای بدن شما مفید می‌باشد. در زیر تعدادی از مواد خوراکی مفید برای بدن شما که باعث کاهش بیماری‌های قلبی و سطح کلسترول و افزایش حافظه می‌شوند را معرفی کرده ایم.

1.توت وحشی

احساس می‌کنید کمی فراموش کار شده اید؟ سعی کنیداین میوه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. مطالعات نشان می‌دهد که این میوه ممکن است به افزایش حافظه کوتاه مدت کمک کند.

مقدار مصرف روزانه: 2/1 فنجان =40 کالری
 

2. زغال اخته

این میوه منبع عالی از ویتامین C و E می‌باشد که به کمتر شدن ریسک سرطان، سکته و بیماری قلبی کمک می‌کند این میوه ترش می‌تواند عفونتهای ادراری را نیز از بین ببرد.

مقدار مصرف روزانه: 4/1 فنجان (به اندازه توپ گلف) = 11 کالری

3.انبه:

مطالعات نشان می‌دهد این میوه آبدار ممکن است به جلوگیری از دست دادن بینایی به خصوص در بزرگترها کمک کند. بدار ممکن است به جلوگیری از فساد همچنین انبه مقدار بالایی از منیزم و پتاسیم دارد.

مقدار مصرف روزانه: 2/1 فنجان = 27 کالری

4.کیوی:

میوه دیگری که می‌تواند کمک کند به نگهداری تیز بینی و جلوگیری از دست دادن بینایی کیوی می‌باشد که حاوی ویتامین های مفید می‌باشد.

مقدار مصرف روزانه: 1 میوه =50 کالری
 

5.هویج:

شما میوه ای با این خصوصیات عالی از هویج بهتر نمی یابید. هویج ترکیبی از ویتامین A و آنتی اکسیدان می‌باشد که برای بدن ضروری است.

مقدار مصرف روزانه: 2/1 فنجان هویج بخار پز = 27 کالری

6.بروکلی

میزان کافی آنتی اکسیدان و ویتامین A , C و کلسیم و پتاسیم و فیبر دارد.

مقدار مصرف روزانه:1 فنجان تازه و خام=66 کالری و 44 میلی گرم کلسیم
 
7.بادام
به دنبال راه ساده ای برای خلاص شدن از اضطراب و استرس هستید؟ به خوردن بادامهای بی نمک عادت کنید که از پرخاشگری هم جلوگیری می‌کند. بادام منبع بسیار خوبی از ویتامین B2  و E می‌باشد و حاوی منیزیم و روی و ویتامین C  می‌باشد و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.
مقدار مصرف روزانه: 3/1 فنجان بادام مغز کرده = 306 کالری

8.گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با داشتن ترکیبات مقوی جنگنده بودن خود را با بیماری‌های قلبی ثابت کرده است و منبع خوبی از ویتامین A , C , E می‌باشد.

مقدار مصرف روزانه: 1 فنجان = 2 کالری
 
9.اسفناج
اسفناج، کلم و دیگر برگهای سبز رنگ به عنوان تهدیدی برای انواع بیماری‌ها می‌باشند. و دارای فیبر و آهن و آنتی اکسیدان می‌باشند. با حرارت دادن آنها از ارزش غدایی آنها کم نکنید.
مقدار مصرف روزانه: 2/1 فنجان = 30 کالری

10.لوبیا

لوبیا یک منبع عالی از پروتئین، فیبر، منیزیم، روی و کلسیم می‌باشد، همچنین منبع عالی فولیک اسید است که می‌تواند احتمال خطر عیبهای تولد را کاهش دهد. از لوبیای پخته شده به جای لوبیای کنسروی استفاده کنید که میزان بالایی سدیم و چربی دارد.

مقدار مصرف روزانه: 1 فنجان پخته شده = 225 کالری
 
 
 
ادامه دارد....
 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ