در هنگام استرس و عصبانیت و بی حوصلگی میل به خوردن دارید؟ برای جلوگیری از این عادت بد پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.
  خوردن از روی اضطراب:

چرا شما باید این نوع خوردن که از روی اضطراب و عصبانیت است را کنترل کنید؟

هنگامیکه شما به خاطر استرس، بی حوصلگی و یا افسردگی غذا می‌خورید هیچوقت کرفس را برای خوردن انتخاب نمی‌کنید، بلکه در این مواقع بیشتر میل به خوردن چیبس، انواع سرخ کردنی‌ها و دیگر غذاهای ناسالم دارید.

بدن شما می‌تواند با هجوم این همه کالری و قند به چاقی و فربهی هدایت شود و یکی از علل بیماری‌های قلبی و دیابت می‌تواند باشد. ضرر چاقی به اندازه سیگاری بودن یا الکلی بودن می‌باشد.

اقدامات کوتاه مدت:

پیشنهاد طلایی ما نوشتن این است که شما چه خورده اید؟ کی خورده اید؟ کجا خورده اید؟ و چرا خورده اید؟ آیا شما گرسنه بودید، خسته بودید یا نیاز به ریلکس کردن داشته اید؟ و سپس گرسنگی خود را قبل از خوردن با درجاتی از 1 تا 10 ارزیابی کنید. شما احتمالاً به یک نکته مهم خواهید رسید که چند درصد از خودرن‌های شما از روی گرسنگی خواهد بود؟

اکنون شما می‌توانید مبارزه خود را با رفتارهای ناسالم ناشی از استرس و عصبانیت با داروی پیشگیری اندازه گیری، شروع کنید. شما در هنگام ملاقات‌های پر از استرس با رئیستان یا همکارتان یا حتی همسرتان در معرض این خطر می‌باشید. می‌توانید از دیگران که به مشکل شما دچار بوده اند و توانسته اند راهکاری برای آن بیابند هم بپرسید.

اقدامات بلند مدت:

اگر شما نتوانستید بر این خوردن‌ها غلبه کنید، یک راه حل حرفه ای سالم روحی روانی بیابید. خوردن‌های احساسی در واقع گرسنگی احساسی هستند که به گرسنگی فیزیکی تبدیل می‌شود. یک محققان در مطالعه‌ای در سال 2006 دریافتند که تمایل افراد چاق به خوردن ناشی از اعتیاد می‌باشد مانند کسانی که به یک ماده مخدر اعتیاد دارند. اعتیاد این افراد هم بسیار جدی می‌باشد و اگر شما از این دسته هستید از خواستن کمک نباید بترسید یا خجالت بکشید.
 
 
 
 
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ