با 5 ویتامین اعصاب تان را محکم کنید
سیستم عصبی نیز مانند دیگر ارگان‌های بدن نیاز به توجه و رسیدگی دارد با رعایت نکاتی بسیار ساده می‌توان به آرامش عصبی دست یافت

ویتامین هایی برای اعصاب

یکی از عوامل مهم در "سلامت "سیستم عصبی استفاده از ویتامینهای گروه B است. سیستم عصبی نیز مانند دیگر ارگان‌های بدن نیاز به توجه و رسیدگی دارد با رعایت نکاتی بسیار ساده می‌توان به آرامش عصبی دست یافت.
تغذیه بر هر عضو بدن تأثیر بسزایی می‌گذارد و حتی می‌توان گفت "سلامت" هر عضو در بدن به تغذیه‌ی سالم بستگی دارد.

کمبود ویتامین B1 باعث اختلال سیستم عصبی و بیماری‌هایی مانند بری بری و گز گز و مور مور بدن و عدم توانایی لمس اشیا می‌شود که با مصرف غلات سبوس دار می توان از این بیماری‌‌ها جلوگیری کرد.

کمبود ویتامین‌های B6 و B12 که باعث اختلالات خلقی، عصبی و گر گرفتگی می شوند و در سلامت سیستم عصبی نقش بسزایی را ایفا می کنند که غلات و حبوبات، جگر و دل و قلوه، شیر و مرغ منابع غنی این ویتامینها هستند.

مصرف امگا 3 در "سلامت" سیستم عصبی کمک کننده است و اختلالات حسی و عصبی را درمان می‌کند که در انواع ماهی‌ها به وفور یافت می‌شود.

کمبود ویتامینD علاوه بر عوارض استخوانی باعث عوارض شناختی نیز در فرد می‌شود که مهمترین آن عدم کار کرد مناسب مغز است که نور آفتاب در درجه‌ی اول بهترین منبع آن است و بعد از آن شیر و مکمل‌ها منابع غنی ویتامین D هستند.



بیشتر بدانید : 10 روش تمدد اعصاب برای کاهش استرس

بیشتر بدانید : با این خوراکی ها اعصاب تان را آرام کنید!

بیشتر بدانید : کاهش استرس با 8 روش ثابت شده و کاربردی

بیشتر بدانید : 5 رفتار مردان که روی اعصاب زنان است


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir