تقویت مو با رزماری با 3 روش موثر
رزماری یکی از گیاهانی است که برای تقویت مو بسیار موثر است. شما به راحتی با 3 روش خانگی می توانید موهای تان را رزماری تقویت کنید. در ادامه با ما همراه شوید.

چند روش استفاده از رزماری برای تقویت مو

رزماری گیاهی معطر است که در دسترس همه وجود دارد و امروزه تأثیر آن در کمک به افزایش رشد مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این برگ‌های معطر در واقع باعث افزایش جریان خون در پوست کف سر می‌شوند و امکان رسیدن خون و مواد غذایی را به ریشه موها فراهم می‌کنند و بدین ترتیب است که برای افزایش رشد مو توصیه می‌شود. رزماری علاوه بر این دارای خاصیت آنتی باکتریایی نیز هست که موها را تمیز و براق می‌سازد. تحقیقات نشان داده است که این گیاه در جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو‌ها و نیز درمان شوره و خشکی پوست کف سر مؤثر است. در ادامه سه راه برای استفاده درمانی از رزماری را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بدانید : راه های تقویت مو، برای تقویت مو چی بخوریم؟

تقویت مو با رزماری دم کرده

برگ‌های گیاه را در ظرفی ریخته و با مقداری آب بگذارید بجوشد. پس از 5 دقیقه دمنوش رزماری آماده است. این نوشیدنی خواص ضد باکتری قوی دارد که رشد قارچ‌ها و ایجاد شوره را متوقف می‌سازد. اگر محلول مدتی بیشتر بجوشد رنگ آن تیره‌ تر خواهد شد و می‌توان آن را برای شست و شوی موها استفاده کرد. فراموش نکنید که پس از استفاده نباید موها را بشویید.

تقویت مو با روغن رزماری

به جای خرید روغن رزماری آماده می‌توانید خودتان در خانه دست به کار شوید. برگ تازه رزماری را بخوبی له کنید تا عصاره آن در آید. سپس در یک بطری شیشه‌ای ریخته و آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. بطری را در جایی خشک و تاریک به مدت 2تا 4 هفته نگه دارید. حالا روغن رزماری آماده است. از این روغن برای درمان شوره، افزایش درخشندگی مو و به هنگام ماساژ پوست سر استفاده کنید.

تقویت مو با رزماری با 3 روش موثر
تقویت مو با رزماری با 3 روش موثر,تقویت مو,رز ماری,

تقویت مو با سرکه رزماری

رزماری تازه را له کرده و با سرکه سیب ترکیب کنید. آن را در ظرفی شیشه‌ای برای 2 تا 4 هفته نگه دارید. پس از شامپو زدن، یک چهارم لیوان سرکه رزماری را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و برای شستن مو‌ها استفاده کنید. پس از آن دیگر مو‌ها را نشویید. این کار موها را براق و نرم می‌کند.


بیشتر بدانید : ماسکی که موهای شما را جوندار و زنده می کند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت مو های آسیب دیده بعد از دکلره با توصیه های یک آرایشگر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 11 راز ناگفته در تقویت مو که هر خانمی باید بداند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای تقویت مو چه کار باید کرد؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ایران بانو