شما دلایل زیادی برای فكر كردن به استفاده از غذا‌های گیاهی دارید. اما برای بیشتری‌ها این تصمیم برای به دست آوردن سلامتی است. اما آیا غذای گیاهی واقعا سلامتی می‌آورد؟
 


شما دلایل زیادی برای فكر كردن به استفاده از غذا‌های گیاهی دارید. برخی به خاطر دل سوزی برای حیوانات از غذای گیاهی استفاده می‌كنند؛ كه این برای حفظ منافع زیست محیطی است. اما برای بیشتری‌ها این تصمیم برای به دست آوردن سلامتی است. اما آیا غذای گیاهی واقعا سلامتی می‌آورد؟

مزایای عادت غذایی گیاهی
در حقیقت خوردن غذا‌های گیاهی برای سلامتی ما مزایای زیادی فراخم می‌كند. حذف فرآورده‌های حیوانی از عادت غذایی باعث پایین آمدن كلسترول می‌شود و از احتمال خطر بیماری‌های قلبی به مقدار قابل توجهی می‌كاهد. عادت غذایی گیاهی باعث كاهش احتمال خطر بسیاری از سرطان‌ها می‌شود. میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و گیاهان خوردنی در عادت غذایی گیاهی منابعی غنی هستند. یك عادت غذایی غنی دارای ویتامین‌ها، آنتی اكسیدان‌ها، فیبر و هیدروكربنات‌های سالم است و همه این‌ها به بالا بردن سلامت و شادی ما كمك می‌كند.
یكی دیگر از مزایای عادت غذایی گیاهی كم شدن چاقی است، به علت این كه غذا‌های گیاهی كالری و چربی كمتری نسبت به به غذا‌های غیر گیاهی دارند. شما به وسیله این عادت این فرصت را دارید برای تندرستی، وزن خود را كاهش دهید و از بیماری‌هایی مثل دیابت ، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل جلوگیری كنید.

ضررها در عادت غذایی گیاهی

 درست است كه غذای گیاهی مزایای زیادی دارد و به سلامت در زندگی ما كمك می‌كند اما آیا قطع گوشت و لبنیات  و ماهی از برنامه ی غذایی برای ما خطرناك است؟ اغلب اوقات این نگرانی در عادت غذایی گیاهی وجود دارد كه آن‌ها نمی‌توانندبه اندازه ی كافی پروتئین تامین كنند؛ هرچند غذاهای گیاهی تنوع خوبی از همه ی حبوبات و سبزی‌ها دارد اما آن‌ها نمی‌توانند به اندازه كافی و واقعی پروتئین را تامین كنند.
در حقیقت در عادت غذایی آمریكایی‌ها میانگین پروتئین بیشتر از نیاز آن‌هاست. دیگر عامل خطرناك در عادت غذایی گیاهی كمبود ویتامین B12 است. خوشبختانه این مشكل به آسانی با مصرف غذا‌های مستحكم حل می‌شود. بسیاری از سویا‌ها، برنج‌ها، نوشیدنی‌ها و حبوبات دارای ویتامین B12 هستند.
هر نوع عادت غذایی كه دارید مهم این است كه غذا‌های متنوع مصرف كنید و از غذا‌هایی استفاده كنید كه نیاز‌های غذایی بدنتان را تامین كند. در عادت غذایی گیاهی بدن شما برای سالم ماندن باید از غذا‌های گیاهی مغذی استفاده كند تا شما را در مسیر زندگی سالم و طولای قرار دهد.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
با انجام فقط 3 دقیقه فعالیت بدنی سلامت خود را تأمین کنید
آیا من عادی هستم؟
غذاهای رنگی بخورید!
چند نكته برای سلامتی مژه‌ها
مشاوره بهداشتی به خانمها!