صاف کردن مو با روشهای خانگی
موی صاف هیچ وقت از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود و خیلی‌ها به دنبال سادگی، صافی و شیکی و زیبایی هستند که موی صاف به ظاهرشان القا می‌کند. به جای استفاده از روشهای شیمیایی برای صاف کردن مو، از روشهای طبیعی زیر استفاده کنید.

بعضی روزها که موها وز، خشک و مجعد می‌شوند آرایش‌شان هم بسیار سخت‌تر خواهد شد و در نتیجه تمامی این موارد کافی است تا شما به دنبال یک راه‌حل دائمی باشید که برای همیشه خیال‌تان را راحت کند و از این معضل همیشگی نجات پیدا کنید. این روش‌های دائمی که اکثرا با استفاده از مواد شیمیایی صورت می‌گیرند می‌تواند اثرات مخرب بسیاری را بر روی سلامت موهای‌تان داشته باشد اما در عوض روش‌های طبیعی هم برای صاف کردن موها وجود دارد که بی‌خطر و بدون عوارض جانبی است و حتی در مواردی برای مدت زمان طولانی‌تری هم پابرجا می‌ماند. در ادامه با لیستی از بهترین‌ها و طبیعی‌ترین راه‌‌حل‌ها برای صاف کردن موها در منزل آشنا می‌شوید.

بیشتر بدانید : صاف کردن مو با یک ترکیب طبیعی و خانگی!!

چطور در خانه به طور طبیعی موهای‌تان را صاف کنید؟

لازم به ذکر است، این روش‌ها موهای‌تان را مثل سنجاق و گیره صاف نمی‌کند بلکه باعث می‌شود نرم‌‌تر، سالم‌‌تر و بدون موج و فر شوند و در نتیجه صاف‌تر دیده شوند.

_ صاف کردن مو با اسپری شیر بر روی موها

مواد لازم برای صاف کردن مو با اسپری شیر

1/4 فنجان شیر
بطری اسپری دار (اسپری‌کن)

آموزش صاف کردن مو با اسپری شیر

شیر را درون اسپری بریزید و به همه موهای‌تان اسپری کنید تا کاملا خیس شوند. بگذارید ۳۰ دقیقه روی موها بماند و بعد با آب سرد آبکشی کنید. سعی کنید ۱ یا ۲ بار در هفته این کار را انجام دهید. پروتئین موجود در شیر باعث می‌شود تار موهای‌تان تقویت شود و بدین شکل از وز شدن آن جلوگیری شود.

_ صاف کردن مو با تخم‌ مرغ و روغن زیتون

مواد لازم برای صاف کردن مو تخم مرغ و روغن زیتون

2 عدد تخم‌مرغ کامل
3 قاشق‌غذا‌خوری روغن زیتون

آموزش صاف کردن مو با تخم مرغ و روغن زیتون

تخم‌مرغ‌ها و روغن زیتون را خوب با هم مخلوط کنید و تمامی مواد را روی موهای‌تان بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد با یک شامپو ملایم و آب سرد موها را خوب آبکشی کنید. سعی کنید این کار را یکبار در هفته انجام دهید. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌ و مواد مغذی است که موها را صاف می‌کند. علاوه بر این روغن زیتون هم یک نرم‌کننده عالی است. ترکیب این دو ماده موهای‌تان را صاف، نرم و بدون شکستگی و موج می‌کند.

_ صاف کردن مو با ماسک شیر و عسل

مواد لازم برای صاف کردن مو با ماسک شیر و عسل

1/4 فنجان شیر
2 قاشق‌غذاخوری عسل


آموزش صاف کردن مو با ماسک شیر و عسل

شیر و عسل را با هم مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. تمامی مواد را به موهای‌تان بمالید تا همه سطح آن را بپوشاند. ۲ ساعت صبر کنید و بعد با یک شامپوی ملایم و آب‌سرد موهای‌تان را آبکشی کنید. در صورت امکان هفته‌ای یکبار از این ماسک مفید استفاده کنید. پروتئین درون شیر موهای‌تان را تغذیه و تقویت می‌کند و عسل آن را نرم و لطیف و البته درخشان می‌کند.

_ صاف کردن مو با ماسک آلوئه‌ورا

مواد لازم برای صاف کردن مو با ماسک آلوئه ورا

1/4 فنجان روغن نارگیل و یا روغن زیتون
1/4 فنجان ژل آلو‌ئه‌ورا

آموزش صاف کردن مو با ماسک آلوئه ورا

یک چهارم فنجان روغن نارگیل و یا روغن زیتون را گرم کنید و بعد روغن را با ژل آلوئه‌ورا خوب مخلوط کنید. این ترکیب را به موها و سرتان بمالید و بعد از ۴۰ دقیقه با آب‌سرد و یک شامپوی ملایم آبکشی کنید. توصیه می‌شود یکبار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا خودتان شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید. آلوئه‌ورا پر از آنزیم‌هایی است که موها را صاف و نرم می‌کند و علاوه بر این موجب رشد بیشتر آن هم می‌شود. این ترکیبات مفید به درون تار موهای‌تان نفوذ می‌کند و با آب‌رسانی بیشتر به آن‌ها از فر و وز شدن موها و پیچ‌خوردگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

_ صاف کردن مو با ماسک موز، کشک و روغن زیتون

مواد لازم برای صاف کردن مو ا ماسک موز، کشک و روغن زیتون

2 عدد موز رسیده
2 قاشق‌ غذاخوری عسل
2 قاشق‌ غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق‌ غذاخوری کشک

آموزش صاف کردن مو با ماسک موز، کشک و روغن زیتون

موزها را به خوبی له کنید تا کاملا خمیر شوند و بعد سایر مواد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.ماسک را به همه موهای‌تان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی سرتان بماند و بعد تمامی مواد را با آب‌سرد و شامپو از روی سرتان پاک کنید. این ماسک را هم هفته‌ای یکبار استفاده کنید تا نتیجه دلخواه‌تان حاصل شود. استفاده از این ماسک علاوه بر صافی و تقویت موها موجب پرپشتی آن هم می‌شود.



بیشتر بدانید : صاف کردن مو با روش های طبیعی و بدون ضرر!

بیشتر بدانید : بهترین راه صاف کردن موهای وز را بدانید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : صاف کردن مو های وز و فر با بهترین راه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اتوی مو فقط برای صاف کردن مو نیست!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : صاف کردن موهای فر با یک روش موثر جادویی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آموزش صاف کردن مو



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com