چگونه موهایم را تقویت کنم؟
ریزش مو مشکل اغلب خانم‌ هاست که به کمک روش‌ هایی آسان و خانگی می‌ توان آن را حل کرد. در این مقاله به شما روش هایی برای تقویت موهای تان معرفی می کنیم

 مواد غذایی مناسب برای تقویت مو

ریزش مو مشکل بسیاری از بانوان است و آنان همواره به دنبال راه‌ هایی هستند تا این مشکل را برطرف کنند، ریزش مو به عوامل متعددی از جمله تغذیه، استرس، کم خونی، کمبود ویتامین‌ های مورد نظر بدن و غیره بستگی دارد، همچنین سشوار کردن مداوم موها و استفاده از رنگ‌ های شیمیایی و دکلره هم سبب ریزش مو می‌شود، در اینجا به معرفی راهکارهای در دسترس و آسانی می‌ پردازیم که به کمک آن می‌ توانید موهای خود را تقویت کنید.

همانطور که گفتیم مواد غذایی رابطه مستقیمی با رشد و تقویت مو دارند غذاهای متناسب عبارت اند از: ماهی سرشار از امگا ۳ است و همین موضوع به تقویت موهای سر شما کمک می‌کند.

گردو به دلیل داشتن ویتامین‌ E فراوان و بیوتین سبب زیبایی موهای شما می‌شود پس اگر به دنبال این هستید که موهایی زیبا و مقاوم داشته باشید در رژیم غذایی خود گردو را قرار دهید.

آنتی اکسیدان ماده‌ای مفید و ضروری برای موی سر است و این ماده در سیب زمینی به وفور پیدا می‌شود شما می‌توانید سیب زمینی را بصورت پخته بخورید و یا اینکه آنرا رنده کرده و به مدت یک ربع بر روی موی سرتان قرار دهید و سپس موهارا بشویید.

سبزیجات با برگ تیره از ریزش موهای سر جلوگیری می‌کنند و در این میان اسفناج به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین‌ها بیش از هر سبزی دیگری برای موی شما مفید است.

بیشتر بدانید : تقویت مو با 5 روش طبیعی برای داشتن مو هایی پرپشت و زیبا!!

ماسک روغن زیتون و عسل برای تقویت موی سر

مقداری روغن زیتون را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و پس از آنکه خنک شد دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موی سرتان قرار دهید و سپس سر را با آب سرد بشویید این ماسک با خاصیت فوق‌العاده خود سبب تقویت پیاز موی سر شما می‌شود.


جلوگیری از ریزش موی سر به کمک تخم کتان

یک قاشق چای خوری تخم کتان را به خوبی بسابید و سپس یک لیتر آب جوش به آن اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه آنرا بجوشانید و پس از آنکه محلول را صاف کردید دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه این ماسک را بر روی موی سرتان قرار دهید و سپس آنرا بشویید این ماسک از ریزش موی سر شما جلوگیری می‌کند.

چگونه موهایم را تقویت کنم؟
چگونه موهایم را تقویت کنم؟

در دسترس ترین ماسک برای تقویت مو

بهترین ماسک‌ها از در دسترس‌ترین مواد غذایی به دست می‌آیند، نخود خام را با گندم، لوبیای قرمز، ماش و جوی با پوست مخلوط و آسیاب کنید و کم آنرا تفت دهید و سپس آنرا با مقداری شیر سرد مخلوط کنید این ماسک را شب‌ها هنگام خواب بر روی موی سرتان قرار دهید و روی آنرا خوب بپوشانید و سپس صبح سرتان را بشویید.

موهای تان را زیاد نبندید

یکی از عواملی که سبب ریزش مو می‌شود بسته بودن مداوم آن است هنگامی که موها بطور مداوم بسته باشند کشیده می‌شوند و همین موضوع سبب از بین رفتن قدرت مو می‌شود پس به این نکته توجه داشته باشید که در طول روز حتما برای چند ساعت موهای خود را باز بگذارید تا از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

موهایتان را با سشوار خشک نکنید

استفاده مداوم از سشوار برای مو بسیار مضر است و سبب ضعیف شدن آن می‌شود برای خشک کردن موهای خود می‌توانید از حوله و یا کلاه استفاده کنید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

اگر درست کردن انواع ماسک‌های مو برایتان سخت است می‌توانید از روغن‌های طبیعی استفاده کنید، زیرا آن‌ها به تنهایی تاثیری شگرفت در تقویت و درخشندگی موهای شما دارند روغن‌هایی مانند زیتون، بادام، نارگیل و جوجوبا از این دسته هستند.



بیشتر بدانید : برای تقویت مو چه کار باید کرد؟

بیشتر بدانید : 11 راز ناگفته در تقویت مو که هر خانمی باید بداند!!

بیشتر بدانید : تقویت مو های ضعیف با 8 نکته ساده!!




گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com