از جوان سازی تا شادابی پوست، رازهای 7 گانه زیبایی پوست را بدانید
بسیاری از خانم ها روش های بسیاری برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت شان انجام می دهند. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی، درستی و نادرستی چند عادت رایج را بررسی می‌کند.

برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت تان این 7 نکته را بدانید

بسیاری از خانم‌ها برای این‌که پوست و موهای خوبی داشته باشند کارهای زیادی انجام می‌دهند. شست و شوی بیش از اندازه پوست، استفاده از انواع و اقسام ماسک، کرم و... برخی از کارهایی هستند که برای خیلی‌ها به یک عادت تبدیل شده است.
رسیدگی به پوست و موها گر چه می‌تواند کار خوبی باشد و به سلامت آنها کمک کند، ولی انجام برخی کارها، نه تنها نفعی ندارد، بلکه می‌تواند مشکل نیز ایجاد کند. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی، درستی و نادرستی چند عادت رایج را بررسی می‌کند.

نکته اول برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : ضدآفتاب به میزان کافی!

برخی خانم‌ها عادت دارند همیشه اول کرم ضدآفتاب را روی پوست می‌زنند و بعد، از محصولات آرایشی روی کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند تا محصولات آرایشی، ماندگاری بیشتری روی پوست داشته باشند. انجام چنین کاری از اثر ضدآفتاب کم نمی‌کند. البته باید به این مساله توجه داشت تنها می‌توان کرم پودر و پنکیک را روی کرم ضدآفتاب زد و کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد‌چروک، ضدلک و...، حتما باید زیر کرم ضدآفتاب قرار بگیرند، چون قرارگیری چنین محصولاتی روی ضدآفتاب، اثر کرم ضدآفتاب را کاهش می‌دهند. شاید بعضی از خانم‌ها باور داشته باشند ضدآفتاب موجود در محصولات آرایشی، به تنهایی برای حفاظت از پوست کافی است؛ در حالی‌که این باور درست نیست و میزان ضدآفتاب موجود در این محصولات، قابلیت محافظت از پوست را ندارد. عیار محافظتی (SPF) کرم ضدآفتاب باید حداقل 30 باشد تا بتواند در برابر اشعه‌های مضر از پوست محافظت کند.

نکته دوم برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : رتینول دارد؟

برخی محصولات پوست، حاوی رتینول (از مشتقات ویتامینA) هستند که می‌توانند برای پوست مفید باشند، اما بعضی تصور می‌کنند با استفاده بیش از حد از این محصولات، می‌توانند کمک زیادی به پوست خود کنند که این باور کاملا نادرست است و استفاده بیش از اندازه از محصولات حاوی رتینول می‌تواند باعث خشک شدن پوست و تحریک آن شود. اگر فردی عادت دارد دائم از محصولات حاوی رتینول استفاده کند، باید این عادت خود را کنار بگذارد چون دچار مشکل خواهد شد. علاوه بر این، برخی خانم‌ها از تونر استفاده می‌کنند. اگر مصرف تونرها بیش از اندازه و بی‌دلیل نباشد، مشکل چندانی به‌وجود نمی‌آورد ولی مصرف بیش از اندازه می‌تواند پوست را خشک کند. همچنین استفاده از تونرها برای همه افراد ضرورتی ندارد به همین دلیل توصیه می‌شود همه افراد پیش از استفاده از تونرها، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت و در صورت لزوم، از این محصول استفاده کنند.

نکته سوم برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : استفاده نا به جا از کرم دور چشم

استفاده از کرم‌های دور چشم، میان خانم‌ها رایج شده است و برخی خانم‌ها بدون مشورت با پزشک متخصص پوست و مو، به استفاده از این کرم‌ها روی می‌آورند. استفاده بی‌مورد از این محصولات توصیه نمی‌شود و خانم‌ها نباید در شرایطی که واقعا نیازی به استفاده از این کرم‌ها ندارند، آنها را مصرف کنند، چون این مساله می‌تواند باعث بروز حساسیت شود.

نکته اول برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : محصولات آرایشی عطری

بسیاری از خانم‌ها، به محصولات آرایشی‌ای علاقه دارند که بوی خوبی داشته باشند. محصولات آرایشی با بوی خیلی خوب، حاوی عطر هستند و برای خانم‌ها خوشایند به حساب می‌آیند، ولی نباید این نکته را از یاد برد که چنین محصولاتی می‌توانند بروز حساسیت و اگزما به‌دنبال داشته باشند. ضمن این‌که مشکل مبتلایان به حساسیت و اگزما را تشدید می‌کنند.

نکته اول برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : خبری از جوان‌سازی نیست

برخی خانم‌ها عادت دارند در ماه، هزینه زیادی را صرف خرید کرم‌های جوان‌سازی پوست کنند و شاید یکی از دلایلی که تنوع و تولید این محصولات روزبه‌روز بیشتر می‌شود، همین تمایل برای خرید باشد. بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند این محصولات می‌توانند تاثیر زیادی روی پوست بگذارند؛ در حالی‌که بسیاری از این کرم‌ها، تاثیر چندانی روی پوست ندارند و نباید انتظار معجزه از آنها داشت. اگر خانمی به جوان‌سازی پوست تمایل دارد، باید برای این منظور از پزشک متخصص پوست و مو کمک بگیرد تا پزشک با تجویز کرم‌های خاص درمانی و برخی اقدامات، به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

نکته اول برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : شست‌ و شوی پوست

شاید شست‌وشوی ضروری پوست، به اندازه خرید کرم‌های مختلف رواج نداشته باشد. یکی از کارهایی که شاید برخی افراد کمتر به آن توجه دارند، شست‌وشوی شبانه پوست است. آن دسته از افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، با مساله آلودگی هوا مواجه هستند و کافی است بعد از یک‌بار بیرون رفتن، دستمالی را در شب روی پوست خود بکشند تا سیاه شدن دستمال را ببینند.
با توجه به این مساله، افراد باید برای حفظ سلامت پوست خود، حتما شب‌ها پوست خود را بشویند. البته آن دسته از افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از یک شیرپاک‌کن مناسب به‌ جای شست‌وشوی دائم استفاده کنند تا خشکی پوست‌شان براثر شست‌وشوی مداوم تشدید
نشود.

نکته اول برای جوان سازی و زیبایی پوست صورت : مشاوره پیش از اقدام

با توجه به تنوع زیادی که محصولات پوست و مو در بازار دارند، به افراد توصیه می‌شود پیش از صرف هزینه زیاد برای خرید این محصولات، با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنند. پزشک متخصص پوست و مو، پیش از آن‌که برای افرد چیزی را تجویز یا توصیه کند، نوع پوست و وضعیت آن را بدقت بررسی می‌کند. تشخیص دقیق نوع پوست، برای افراد عادی، کار چندان راحتی نیست و تشخیص اشتباه توسط افراد، می‌تواند منجر به خرید اشتباه محصولات پوست و مو شود.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 7 روش جادویی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با چند روش خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش های جوانسازی پوست در 6 کشور دنیا



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم