آکنه و جوش صورت شما به دلیل خوردن این نوشیدنی ها است!!
 آکنه و جوش صورت یکی از مشکلات طایع پوستی است که به راحتی می توانید با ترک یک سری از نوشیدنی ها از بروز آن جلوگیری کنید. در ادامه شما را با برخی از نوشیدنی هایی که باعث بروز آکنه و جوش می شود آشنا می کنیم

برای پیشگیری از آکنه این نوشیدنی ها را نخورید

مواجهه با آکنه شرایطی آزاردهنده است و گاهی اوقات جوش ها در نامناسب‌ترین زمان ممکن ظاهر می شوند. افراد بسیاری هر آنچه در توان دارند را به کار می گیرند تا از بروز آکنه پیشگیری کنند که از آن جمله می توان به شستن صورت، استفاده از مرطوب کننده و پرهیز از دست زدن به صورت اشاره کرد، اما گاهی اوقات باز هم جوشی ناخوشایند از ناکجا ظاهر می شود.

آکنه به دلایل مختلفی شکل می گیرد که برخی از کنترل ما خارج بوده، اما برخی دیگر قابل پیشگیری هستند. ظهور آکنه روی صورت پایان دنیا نیست زیرا آنها از بین خواهند رفت و تاکنون هیچ جوشی زندگی انسان را نابود نکرده است.

با این وجود، برخی گزینه ها را می توانید برای کاهش احتمال ظهور جوش های مزاحم مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، سطح استرس را باید پایین نگه دارید. خواب کافی اغلب موثر است. و در برخی موارد، مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز در حفظ پوست عاری از جوش به شما کمک می کنند.

گاهی اوقات، آکنه به واسطه مواردی مانند التهاب، سطوح کورتیزول (یکی از هورمون های استرس)، و کمبود مواد مغذی شکل می گیرد. افزودن مواد غذایی مفید برای سلامت پوست مانند چربی های سالم یا کفیر به رژیم غذایی می تواند به بهبود شرایط کمک کند. پوست نیازمند رطوبت و مواد مغذی است. زمانی که هر دو را در اختیار پوست قرار دهید، احتمال ابتلا به آکنه را کاهش داده و شانس برخورداری از پوستی شاداب و سالم را افزایش می دهید.

این در شرایطی است که برخی مواد غذایی نیز می توانند در عواملی مانند هورمون ها و واکنش التهابی اختلال ایجاد کنند. در ادامه با برخی خوراکی ها که بهتر است برای پیشگیری از آکنه از آنها پرهیز کنید، بیشتر آشنا می شویم.

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با چند ماسک خانگی

بیشتر بدانید : درمان آکنه با توصیه های یک متخصص پوست

قهوه و آکنه

در شرایطی که نوشیدن قهوه می تواند برخی فواید سلامت را ارائه کند، اما این نوشیدنی محبوب برخی جنبه های منفی نیز دارد. کافئین بیش از حد می تواند بر هورمون های استرس اثرگذار باشد و موجب افزایش کورتیزول در بدن شود. از آنجایی که کورتیزول و آکنه به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند، نوشیدن قهوه می تواند پوست شما را در معرض خطر قرار دهد.

بیشتر بدانید : دم کردن قهوه ترک، اسپرسو و فرانسه به سبک کافی شاپ ها

نوشیدنی های انرژی‌زا و آکنه

در شرایطی که مصرف یک قوطی نوشیدنی انرژی‌زا شاید به افزایش سطوح انرژی و تقویت عملکرد مغز در کوتاه مدت کمک کند، اما بهتر است نوشیدنی دیگری با کافئین و مواد شیمیایی کمتر را انتخاب کنید. نوشیدنی های انرژی‌زا نه تنها برای سلامت خطرناک هستند، بلکه کافئین می تواند موجب کم آبی و خشکی پوست شود. همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، کافئین می تواند سطوح هورمون کورتیزول را افزایش دهد.

آبمیوه و آکنه

آبمیوه های تجاری حاوی مواد افزودنی، شکر پالایش شده، و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. مصرف شکر پالایش شده می تواند به ظهور آکنه منجر شود. دلیل اصلی این شرایط همچنان به طور دقیق مشخص نیست، اما پژوهشگران به تاثیر شکر بر انسولین مشکوک هستند.

بیشتر بدانید : 10 آب میوه مخلوط رژیمی - قسمت دوم

لیموناد و آکنه

لیموناد خانگی می تواند از محتوای شکر کمی برخوردار باشد، اما نمونه های تجاری حاوی مقدار زیادی شکر هستند. شکر می تواند بر هورمون های بدن انسان و در نتیجه بر پوست اثرگذار باشد. از سوی دیگر، آب لیمو یک نوشیدنی سالم است که بسیاری از کارشناسان مصرف آن را توصیه کرده اند.

بیشتر بدانید : لیموناد آناناس، یک شربت خوش طعم تابستانی + 4 روش طرز تهیه

شیر و آکنه

شیر گاو از برخی ویژگی ها، مانند محتوای پروتئین و چربی های غذایی برخوردار است که شاید آن را به گزینه ای سالم‌تر نسبت به جایگزین های گیاهی تبدیل کند. با این وجود، برخی مطالعات مصرف شیر را با ظهور آکنه پیوند داده اند. قندهای طبیعی در شیر یا سطوح تحمل لاکتوز افراد از جمله عوامل موثر احتمالی در این زمینه هستند.

نوشابه و آکنه

نوشابه، چه معمولی و چه رژیمی، می تواند موجب بروز آکنه شود. شکر و شیرین کننده های مصنوعی پتانسیل اثرگذاری بر هورمون های بدن انسان را دارند. برخی پژوهش ها درباره مصرف نوشابه و شرایط پوست، ظهور آکنه پس از مصرف این نوشیدنی را گزارش کرده اند.

نوشیدنی های ورزشی و آکنه

نوشیدنی های ورزشی به عنوان محصولاتی سالم و آبرسان که مصرف آنها پس از تعریق زیاد خوب است، تبلیغ می شوند. اما در واقعیت، این نوشیدنی ها حاوی شکر فراوان هستند. در شرایطی که آبرسانی ممکن است به حفظ ظاهر خوب پوست کمک کند، اما قندهای افزوده این گونه نیستند.

چای سرد شیرین شده و آکنه

در شرایطی که چای شیرین نشده برای سلامت انسان مفید است، نسخه های شیرین شده می توانند سرشار از شکر، جایگزین های شکر، یا شربت ذرت با فروکتوز بالا باشند و این قبیل شیرین کننده ها برای پوست خوب نیستند. مصرف این نوشیدنی می تواند بروز واکنش در پوست را به همراه داشته باشد.

الکل و آکنه

مصرف الکل می تواند موجب خشکی پوست شود. الکل می تواند موجب کم آبی بدن شود که خشکی پوست را در پی خواهد داشت. خشکی پوست می تواند شرایط را برای ظهور جوش های آزار دهنده فراهم کند.



بیشتر بدانید : جوش پیشانی، علت و درمان های خانگی جوش صورت

بیشتر بدانید : سه سوته جوش هایتان را درمان کنید (راهنمای کامل)

بیشتر بدانید : درمان جوش و آکنه با 12 پیشنهاد خوراکی

بیشتر بدانید : اگر جوش و آکنه می زنید، دور این کارها را خط بکشید!!!

بیشتر بدانید : چگونه از شر جوش و آکنه صورتم خلاص شوم؟


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : asriran.com