جوش بعد از اپیلاسیون، چگونه بعد از اپیلاسیون جوش نزنیم؟
 جوش بعد از اپیلاسیون یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. در این مقاله قصد داریم روش هایی برای رهایی از جوش بعد از اپیلاسیون به شما معرفی کنیم

 چرا بعد از اپیلاسیون جوش می‌ زنیم؟

داخل پوست مجراهایی وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن‌ ها خارج می‌ شوند. این مجراها که فولیکول مو نامیده می‌شود درست شبیه جام یا گلدان است. هر زمان که داخل فولیکول مو التهاب ایجاد می‌شود، دهانه آن هم مسدود می‌ شود. در این صورت ترشحات چربی داخل فولیکول جمع و جوش تشکیل می‌شود. در اپیلاسیون چون مو با شدت و شتاب بیرون کشیده می‌شود، داخل جداره‌ های فولیکول التهاب و ورم ایجاد می‌ شود. این ورم باعث انسداد ، بسته شدن سر فولیکول، ایجاد جوش و فولیکولیت (عفونت مو) می شود. در سن بلوغ هم افزایش چربی پوست باعث می‌ شود دهانه فولیکول مسدود شود و جوش‌ ها افزایش یابد.

التهاب فولیکول می‌تواند سطحی یا عمیق باشد. جوش‌ های بعد از اپیلاسیون معمولا فولیکولیت‌های سطحی است. هر چه التهاب در مجرا شدیدتر باشد فولیکولیت هم عمیق‌ تر خواهد بود. دستکاری کردن فولیکولیت‌ های سطحی می‌ تواند باعث تبدیل شدن آن به فولیکولیت عمیق شود؛ ضمن این‌ که هنگام دستکاری ممکن است میکروب‌ های بیماری‌ زای بیشتری را به آن محل اضافه کنید. فولیکولیت‌ هایی که عامل میکروبی استافیلوکوک و استرپتوکوک دارند، مسری هستند. این نوع عفونت‌ ها بیشتر ممکن است به‌دلیل اپیلاسیون غیربهداشتی ایجاد شود چون این میکروب‌ها بسیار بیماری‌زا هستند.


بیشتر بدانید : کدام روش اپیلاسیون برای کدام قسمت بدن بهتر است؟

صابون ضدعفونی‌ کننده یا داروی ضد جوش؟!

برای پیشگیری از ایجاد جوش اپیلاسیون می‌ توان از محلول‌ های ضدعفونی‌ کننده سطحی و صابون‌ های آنتی باکتریال استفاده کرد. شایان ذکر است که استفاده از بتادین خیلی تاثیرگذار نیست. همچنین می‌ توان پس از اپیلاسیون برای مدت کوتاه سه تا چهار روز از ترکیبات دارویی اریترومایسین 2 درصد و 4 درصد به صورت موضعی استفاده کرد تا هم التهاب کاهش یابد و هم میکروب‌ های موجود از بین بروند. ( البته با مشورت پزشک ) افرادی که مستعد جوش پس از اپیلاسیون هستند باید قبل از انجام آن از داروهای ضدجوشی استفاده کنند که توسط پزشک تجویز می‌ شوند.

جوش بعد از اپیلاسیون، چگونه بعد از اپیلاسیون جوش نزنیم؟
جوش بعد از اپیلاسیون، چگونه بعد از اپیلاسیون جوش نزنیم؟

نکات قبل از اپیلاسیون

همچنین هنگام اپیلاسیون باید از مهارت فرد انجام دهنده مطمئن شد، در غیر این صورت التهاب و احتمال ایجاد جوش هم افزایش می‌ یابد. قبل از اپیلاسیون، پاها را خوب با صابون بشویید و از مواد ضدعفونی‌ کننده استفاده کنید. اگر بعد از اپیلاسیون هم این کار را دوباره انجام دهید، تا حد زیادی می‌ توانید از بروز این جوش‌ ها جلوگیری کنید.



بیشتر بدانید : اپیلاسیون بدن حرفه ای با چند نکته ساده

بیشتر بدانید : درمان سوختگی با اپیلاسیون در منزل با راهکارهای دکتر میشل گرین

بیشتر بدانید : اپیلاسیون موهای زائد با چند روش طبیعی

بیشتر بدانید : درمان جوش بعد از اپیلاسیون با چند روش موثر



 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com