در بیشتر مواقع پسران جوان وحتی گاهی آقایان ،بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت ،ملتهب شدن پوست وحتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند

در بیشتر مواقع پسران جوان وحتی گاهی آقایان ،بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت ،ملتهب شدن پوست وحتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند واز این بابت به دنبال راه حل هستند ،با رعایت چند نکته به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد:

1- نکته‌ی اول که مهم و قابل توجه است این است که بهتر و بهتر است که هنگام حمام کردن و یا پس از آن که پوست صورت کاملا مرطوب است این کار را انجام دهید زیرا این رطوبت پوست اولین و مهمترین اساس در جلوگیری از جوش زدن والتهاب آن است.

2- در صورتی که حمام کردن مقدور نیست چندین بار صورتتان را با آب گرم وصابون بشویید تا نه تنها مرطوب شده بلکه با ترشح مقداری چربی پوست لطیف تر وبرای اصلاح آماده تر خواهد شد.

3- کف یا خمیر ریش ویا صابون مورد نظر تان را به حالت دورانی وماساژ به صورت بمالیدواز سمت پایین به بالا این کار را انجام دهید.

4- افرادی که پوستشان زیاد جوش می زند وبا جوشهای چرکی همراه است بهتر است از تیغهای یک بار مصرف برای هر بار اصلاح استفاده نمایند.

5- پس از اصلاح وشستشوی آن تنها حوله را روی پوست گذاشته وبرداشته وخشک کنید ومطلقا بر روی پوست محکم نکشید.

6- حتما از محلولهای بعد از اصلاح ویا به عبارتی آفتر شیو ها برای ضد عفونی کردن پوست بعد از اصلاح استفاده کنید.

7- در صورت جوش زدن در چند نوبت از صابونهای تری کلرو کروان که ضد جوش هستند استفاده کنید تا به مرور جوشها از بین بروند.

8- اگر پوست خشک و زبری دارید ،بعد از استفاده از آفتر شیو و ضد عفونی کننده ها حتما از کرمهای مرطوب کننده و به حالت دورانی وملایم روی پوست بمالید.

9- گاهی برای پوست جهت اصلاح چه با تیغ وچه با ماشین میتوان قبل از آن از یک ماسک مرطوب کننده ی خوب که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید استفاده کرد و پوست را برای اصلاح آماده ساخت که این ماسک عبارت است از : یک عدد تخم مرغ ویک قاشق چایخوری روغن زیتون که آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و می‌زنیم ،سپس با یک تکه پنبه این مخلوط را بر روی پوست تا گردن خوب بمالید وبعد از ده دقیقه که خشک شد با آب ولرم بشوییدو سپس اصلاح کنید .

 

 «  پوست جلوه ای از زیبایی خداوند است با آن مهربان باشیم »
 


تهیه وتدوین :گروه سبک زندگی سیمرغ - زهرا پهلوان زاده
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ