اینكه شما با آرایش زیباتر به نظر برسید بسیار مهم است اما مهم تر از آن نوع لوازم و چگونگى انتخاب آن‌هاست. دانستن بعضی نكات به شما كمك مى كند تا بهترين انتخاب را داشته باشيد:
 

اینكه شما با آرایش زیباتر به نظر برسید بسیار مهم است اما مهم تر از آن نوع  لوازم و چگونگى انتخاب آن‌هاست. دانستن بعضی نكات به شما كمك میكند:

1.اولین قدم انتخاب یك فروشگاه معتبر است . متاسفانه تقلب و تشابه در لوازم آرایش بسیار زیاد است و صد البته این قضیه روی كیفیت جنس مورد نظر تاثیر خواهد گذاشت.

2. برندها و رنگ‌های مورد نظر و مطلوب خود را در یك دفترچه مد مخصوص خود یادداشت كنید .آدرس محل مورد نظر یا سایت آن كالا را هم یادداشت كنید. این دفترچه را برای همه لوازم مورد نیاز (لباس ، كیف ، كفش ،...) می‌توانید استفاده كنید.

3.وقتی به فروشگاه مورد نظر رفتید ابتدا بین تست‌ها دنبال كالای مورد نظر خود بگردید. چرا كه این تست‌ها به شما كمك میكند اگر از رژ مورد نظر خوشتان نیامد مورد دیگر را امتحان كنید.
 

4.  قبل از خرید همیشه از فروشنده تست‌ها یا حتی اشانتیون‌ها را بخواهید . برای رژ ،‌ كرم پودر، پن كیك ا ین مورد به انتخاب بهتر شما كمك شایانى می‌كند.

5.رژ لب‌های زیادی در فروشگاه هست و همه رنگ‌ها هم در نوع خود زیباست .اما انتخاب شما باید محدود به رنگ‌هایی شود كه به رنگ پوست ، فرم لب‌ها و سن شما بیاید.

6.اول یك نمونه از رنگی را كه متناسب با شماست انتخاب كنید اگر تست ها در فروشگاه كم بود براى رعايت موازين بهداشتى تست آن را روی پوست دست خود بالاتر از انگشت شصت امتحان كنید . بهتر است 24 ساعت بعد از تست رژ مورد نظر را خریداری كنید . چراكه هم تناسب رنگش را با پوست خود هم آلرژی نداشتن به آن رژ را امتحان كرده اید.

7. دقت داشته باسید انتخاب رژ به دلیل استفاده روی لب بسیار مهم است و رژ‌های تقلبی و استفاده از آن بسیار مضر است .

9. مواد آرایشی كه برای شما خارش ، سوزش ، كهیر ؛ آب ریزش بینی و چشم و التهاب ایجاد كند آلرژیك است و هرگز نباید استفاده شود.
 
تهيه و ترجمه:گروه سبك زندگى سيمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصى سيمرغ