بهار دلانگیز آمده است بهتر است که در روحیه خود هم تغییراتی بدهیم و آماده یک سال پر از موفقیت و پیروزی باشیم. برای این کار ابتدا

  

حالا که زمستان رفته است  و شما چکمه های زمستانتان را در اورده اید و آویزان کردید داخل انبار و لباسهای گرم و پشمی را کم کم  از کمدهای لباسهایتان جمع میکنید و بهار دلانگیز آمده است بهتر است که در روحیه خود هم تغییراتی بدهیم و آماده یک سال پر از موفقیت و پیروزی باشیم. برای این کار ابتدا:

١-  اول از همه پنچره های خانه تان را باز کنید تا باد و هوای تازه وارد خانه های شما بشود که در طول زمستان بسته مانده بگزارید بوی ماندگی برود و بوی طراوت و تازگی به خانه های شما بیاید. جلوی پنچره اتاق تان بمانید و کمی نفس عمیق بکشید بگزارید شش های شما هم از هوای تازه استفاده کند.

٢- در کمد لباستان چند تا لباس رنگی اضافه کنید تا کمی بهار شما را رنگی تر کند. لباس های تیره و کلفت را کنار بزارید و لباس های رنگ روشن و رنگی مخصوصا رنگ زرد و سبز که نشانه این فصله را به کمد های لباستان اضافه کنید. نیاز ندارید که خرید بزرگی انجام بدهید کافییست چندتا تی شرت ارزون رنگی بگیرید و با یک ژاکت سفید نازک. حالا شما می‌توانید با عوض کردن تی شرت زیری مدل های مختلفی بسازید که تا ٣ ماه اینده کفایت کند. یکی از کار ها هم این است لباسی به رنگی بگیرید که هیچ وقت نداشتید یا اصلا اون رنگ را دوست نداشتید باور کنید بعضی موقع ها ممکنه معجزه بکنه. می‌توانید همچنین چند النگوی رنگی یا روسری رنگی و کمر و یا کیف رنگی و دمپایی رنگ روشن به لباس های خود اضافه کنید.

٣- سعی کنید مثبت فکر کنید. باور کنید دنیا کوتاه تر از اونی است که ما فکر میکنیم. چرا ما معتاد به نگران بودن و استرس داشتن هستیم. داشتن یا نداشتن مساوی با بودن یا نبودن نیست. فاصله بین خوشبختی با بدبختی به اندازه یک تار موست. سعی کنید به قسمت پر لیوان آب نگاه کنید نه قسمت خالی ان. باور کنید اگر از درون به آرامش برسید و  زیبایی درون شما به بیرون تراوش می‌کند . بخندید حتی به مشکلاتتان بخندید تا اون ها هم از رو برند.

۴- به دندآنهای خود توجه بیشتری بکنید. تحقیقات نشان داده افرادی که دندان های مرتب دارند موفقتر هستند. نگزارید نامرتبی دندان های شما و یا سفید و براف نبودن آنها شما را از هدف های زندگیتان باز بگزارد. اگر می‌توانید به دندانپزشک خود مراجعه و دندان های خود را سفید کنید. اگر بودجه کمی دارید از کیت های سفید کننده های دندان بخرید و خود از آنها استفاده کنید. اگر بودجه ای برای اینکار ندارید از توت فرنگی له شده استفاده کنید و روی دندان های خود بگزارید تا کمی رنگ آنها را باز کند.

۵-  کار های خیریه انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که کمک کردن به دیگران مقدار  dopamine را در مغز بالا میبرد. افرادی که کار های خیریه انجام میدهند عمر بیشتری میکنند و سلامت جسمی و ذهنی بالا تری دارند. بیشتر ماها کار های خیریه را به مسایل مالی گره میزنیم . فکر میکنیم اگر از نظر مالی متمول نیستیم پس نمی‌توانید کار های خیر انجام دهید. گاهی شما خیلی راحت تر با چند دقیقه از وقتتان می‌توانید همچنان کار خیری را انجام دهید که با پول هم نمیشود. ببینید کسی از همسایه های مسن تان نمیتوانند خرید کنند گاه گداری برای او خرید هایش را انجام دهید. در مرتب کردن منزل کمکش کنید. مو های او را کوتاه کنید و در لباس پوشیدن کمکش کنید. یا

کمکش کنید تا لباس هایش را اتو کند. کار های خوب کردن روحیه شما را بهتر می‌کند. شما احساس جوانتر میکنید باور کنید که سلولهای شما هم تولید بیشتری میکنند و با هوای بهاری این احساس در شما دوبرابر میشود.

۶- پفی چشمان خود را با کرمهای دور چشم و درمان های خانگی کمتر کنید. هوای زمستان معمولا بیشتر از هر موقعی چشمان شما را پف میدهد. و همچنین هوای بهاری اگر که به گرده های گلها حساسیت هم داشته باشید. مواظب الرزی های هوا باشید. بهار برای این افراد معمولا زیاد خوش ایند نیست ولی اگر اماده باشید تنها با یک قرص ضد حساسیت می‌توانید از بهار مثل بقیه افراد لذت ببرند.

٧-اگر  ابرو های کلفت یا پری دارید بهتر است کمی آنها را تمیز کنید و یک ردیف از آن را کم کنید.  باز کردن فاصله چشم و ابرو که این روزها به خاطر نور ممکن است کمی جمع بشوند شما را عبوس نشان نمیدهد.

٨- حالا که زمستان سرد تمام شده و شما دست کش های خود را در آورده اید و اگر همچنین در این ایام عیدی حسابی از دستان خود کار کشیده اید بهتر است این روزها به آنها توجه بیشتری بکنید. ابتدا یک مانیکور انجام دهید و ناخن ها ی خود را مرتب سوهان بکشید و باف بزنید و از ماسک های دست و اکسفولیت ها استفاده کنید و در انتها از کرمهای مرطوب کننده دست مخصوصا کرم های ضد پیری دست که به خاطر نور خورشید لکه های سیاه روی آنها میافتد استفاده کنید.

٩- یکی از کار هایی که این بهار می‌توانید انجام دهید مرتب کردن وسایل خود است. کمد لباستون را بریزید بیرون ببینید کدوم یکی از این لباس ها الانه چند زمستون و تابستان هستش که جمع میشه و باز میشه ولی الان بیشتر از دوساله که پوشیده نشده است. هر وقت تنتون کردید باز در اخرین لحضه با لباسی که بیشتر دوست داشتید عوضش کردید. کدوم لباسه که الان که ٢ ساله وزنتون رفته بالا و اومده پایین دیگه تنتون نمیره و یا به تنتون زار میزنه.  این بهار وقتشه که این وزنه هایی که به پاتون بستید را باز کنید. اگر دیگه خیلی دوستش دارید و دلتون نمیخواد به کسه دیگه ای بدید ازش روبالشی درست کنید. این طوری همیشه جلوی چشمتون است. حالا کشوی وسایل ارایش را بریزید بیرون.  نگاه به ماتیک های بی درو شکسته بندازید. به مدادهایی که هیچوقت استفاده نشده اند و نوکشون همیشه شکسته است. به ماسکارا هایی که خشک شدهاند و یا تاریخ گذشته اند. همه را بریزید تو یک مشما و بندازید تو سطل آشغال. حالا یک نگاهی به رنگ لباس هاتون بندازید ببینید اگر بخواهید برید بیرون با اینمواد آرایشی باقی مونده چطوری میتوندی آرایش کنید اگر کمی کسری احساس کردید میتونید در لیست خرید اضافه کنید. هیچوقت رنگ ها و موادی را نخرید که لباس ست ان را نداشته باشید.

١٠- حالا که ایام عید هم تمام شد و مهمان بازی ها تمام شده و هرچی دلتون خواسته در این ایام خوردید بهتر است که کمی به بدن و سلامت خودتون توجه کنید. شکر - ارد و نمک سه سم سفید برای بدن هستند که در ایام عید بسیارمصرف شده اند. یک دی توکس حسابی نیاز دارید. بهترین کار یک روز روزه گرفتن است و به دنبال آن شروع روز با یک لیوان اب ولرم و چند قطره اب لیمو است. این کار درون شما را میشورد و به دیتوکس بدن کمک می‌کند. از موادی که آرد و شکر دارند استفاده نکنید این دو مواد اعتیاد آور هستند مخصوصا آرد. ثابت شده است که آرد دارای موادی است که اعتیاد میاورد. سعی کنید نان مصرفی را به حد اقل برسانید. ٨ لیوان آب بخورید و چایی سبز را به سبد خریدتان اصافه کنید. چایی سبز ابتدا کمی برای ما ایرانی ها بیمزه میاد ولی کم کم عادت میکنید. این چایی باعث جوان شدن سلولهای بدن میشوند و دارای مواد ضد پیری است. هفته ای دوبار برای نیم ساعت پیاده روی کنید به طبیعت نگاه کنید به تغییرات زیبای جهان دور برمان نگاه کنید از زندگی لذت ببرید. از بودنتان در امروز در این لحظه لذت ببرید .

 مهمتر از همه خودتان را دوست داشته باشید. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید نمی‌توانید دیگران را دوست داشته باشید. سعی کنید مثل بهار سبز باشید از درون رشد کنید و لب هایتان مانند شکوفه های بهاری باز شوند و پر از عشق و شور به زندگی باشید. بهار را در درونتان سبز کنید حبس کنید و خود بهار شوید .
 

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:academyaraeshgaran.persianblog.ir
 
مطالب پیشنهادی:
همه چیز درباره ماکیاژ در آرایش !
عطر درمانی ! راز زیبایی
 اگر متقاضی عمل زیبایی هستید،‌ در این آزمون شركت كنید!
 معرفی و آموزش کار با لوازم مانیكور
 طرز كشیدن خط چشم