در حالیكه موها هنوز مرطوب است با استفاده از یك شانه دندانه درشت و پهن موها را به نرمی شانه كرده و گره‌ها را از آن باز كنید....
 
 
* حالت دهی و نرم كنندگی موها :

1. بایستی اطمینان یافت كه در یك آبكشی كامل، تمام شامپو از سطح  موها پاك شده است.

2. نرم كننده را بر روی كف دست ریخته و آن را با دو دست پخش كنید .

3. سپس آنرا بر روی موها منتقل كرده و به آرامی تمام موها را (از دو سانتی ریشه)  با نوك انگشتان ماساژ داده تا نرم كننده بطور یكنواخت  بر روی موها پخش شود و یك تا دو دقیقه صبر كنید ( سعی كنید نرم كننده به ریشه موهایتان نرسد).

4. موها را بخوبی آبكشی كنید و مجددا  اجازه دهید كه آب از میان موها عبور كند و در حالیكه مسیر حركت آنرا را با نوك انگشتانتان باز می‌كنید دقت كنید كه موهای خیس خود را به سختی ماساژ ندهید.
 

* خشك كردن موها :

1. از یك حوله تمیز و خشك استفاده نموده و به دقت موها را خشك كنید .

2. در حالیكه موها هنوز مرطوب است با استفاده از یك شانه دندانه درشت و پهن موها را به نرمی شانه كرده و گره‌ها را از آن باز كنید . شانه كردن بایستی به طرف پائین موها باشد ، در حقیقت از نزدیك ریشه‌ها ، شانه كردن را شروع كرده و تا نوك موها ادامه دهید. این عمل از دوشاخه شدن و شكنندگی موها جلوگیری می‌كند ( دقت كنید كه شستن و خشك كردن صحیح، كمترین احتمال را در گره دارشدن ایجاد می‌كند).

3. در این مرحله در صورت تمایل می‌توان از یك موس یا یك ژل استفاده نمود. اما بایستی سعی شودكه زیاد مصرف نشود  و به پوست سر هم نرسد .

4. در صورت امكان موها بطور طبیعی خشك شوند. 
 
در هنگام استفاده از سشوار موارد زیر را در نظر بگیرید:       

- فقط از سشوار برای خشك كردن موی نسبتا مرطوبی كه با حوله آبگیری شده است استفاده كنید و از سشوار زمانی كه از موها آب می‌چكد استفاده نكنید .

- از سشوار با دقت استفاده كنید، با حداقل سرعت و كمترین حرارت .

- سشوار را دائما اطراف سر خود حركت دهید و هیچگاه در یك نقطه متمركز نكنید  زیرا رطوبت درونی مو خارج شده و  موجب تخریب دائمی مو می‌شود.

- دقت كنید قبل از آنكه موكاملا خشك شود سشوار را خاموش كنید .
 
 
تهیه شده توسط:گروه Hair Care واحد تحقیق و توسعه شرکت پاکشو - مهندس علیرضا سخی
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 تغذیه و پوسیدگی دندان ها
 نرم كننده های مو؛ خوب یا بد؟!
 با سفیدکننده‌ها و نحوه کار با آنها آشنا شوید!
 درباره مایعات لباسشویی بیشتر بدانید !
 اصول و بهداشت مراقبت از مو