آرایش صورت تان را سه سوته تجدید و تازه کنید!!
همه می‌دانیم که محو شدن و یا پخش شدن آرایش در طول روز چقدر آزاردهنده است. بخش ناامید کننده‌تر آنجایی‌ست که بعد از کار، برنامه و یا گردهمایی‌های دوستانه داشته باشید. یک تجدید آرایش سریع چیزیست که به زیبایی آرایش‌تان را دوباره احیا می‌کند، اما چطور این کار را بدون پخش کردن و آلوده کردن آرایش قبلی‌تان انجام دهید؟

آرایش صورت تان را 10 دقیقه ای تجدید و تازه کنید

راهنمایی‌های ما را دنبال کنید تا با صرف چند دقیقه ظاهری بی عیب و نقص به دست آورید.

_ اگر پوست چربی دارید، به آرامی چربی اضافی پوست را با زدن دستمال کاغذی و یا کاغذهای جاذب روغن پاک کنید. برای دیرتر چرب شدن پوست‌تان، به آرامی کمی پودر مات نگه دارنده آرایشی بر روی قسمت‌های چرب پوست‌تان بزنید. می‌توانید این پودر را روی کرم پودرتان استفاده کنید، این کار را قبل از هر کار دیگر انجام دهید.

_ تمام باقی مانده‌ی رژلب‌تان را پاک کنید، با این کار می‌توانید دوباره از اول رژ بزنید و آرایش‌تان را تازه کنید. اگر احساس می کنید لب هایتان خشک شده اند ، یک لایه نازک نرم کننده لب نیز استفاده کنید.

_ پس از آن که چربی اضافه پوست‌تان را پاک کردید، از یک اسفنج نرم برای یک دست کردن کرم‌ پودر و رژگونه استفاده کنید (خانم هایی با پوست نرمال و خشک نیز باید این مرحله را انجام دهند). از حرکات نوسانی آرام برای این‌کار استفاده کنید. مطمئن باشید که آرایش‌تان را بدون پاک کردن بیش از حد آن، یک دست کرده اید.

_ اگر زیر چشم هایتان کمی سیاه به نظر می‌رسند، مقداری کانسیلر اضافی به زیر چشم‌ها بزنید.

_ اگر کرم پودر و یا کانسیلرتان از روی لکه‌ها و جوش‌هایتان پاک شده اند، مقداری کرم پودر و یا کانسیلر روی این قسمت ها زده و پخش کنید. مراقب باشید که رژگونه تان خراب نشود.

_ لایه نازکی پنکیک بر روی کل صورت‌تان بزنید. پنکیکی با spf 15، فاکتورهای محافظت کننده در برابر اشعه UV ، تیتانیوم دی اکسید و یا زینک اکسید گزینه خوبی برای یک حفاظت عالی در برابر آفتاب در تمام طول روز است.

_ اگر نیاز است کمی رژ گونه بزنید اما دقت کنید تنها در صورتی که نیاز است و مراقب باشید چرا که رژگونه به سرعت و به راحتی تمام آرایش را تحت تأثیر خود در می‌آورد.

_ خط چشم را با استفاده از یک سایه چشم پودری تجدید کنید. به ویژه زیر چشم‌ها که ممکن است آرایش پخش شده باشد. از گوشه اسفنج آرایشی‌تان استفاده کنید تا هرگونه خط چشم باقی مانده از قبل را پاک کنید.

_ اگر سایه چشم‌تان در طول روز خراب شده است به آرامی با استفاده از یک دستمال کاغذی و یا دستمال پاک کننده پشت چشم‌هایتان را پاک کنید و سپس از یک سایه ملایم استفاده کنید. پودر را به تمام پشت چشم‌تان بزنید تا سایه ها یک دست شوند و رنگی را که برای متعادل شدن نگاه‌تان نیاز است، اضافه کند.

_ در آخر دوباره خط لب بکشید و رژ بزنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir