زیبایی صورت تان را با 10 روش طبیعی برای همیشه حفظ کنید
برای حفظ زیبایی طبیعی همیشه لازم نیست پول زیادی خرج کنید. راه‌های ساده بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند زیبایی طبیعی خود را نشان بدهید و از آنچه هستید لذت ببرید.

حفط زیبایی صورت با 10 راه طبیعی

شاید گمان کنید حفظ زیبایی کار دشوار و گرانی است. البته این تصور چندان اشتباه نیست. صنعت زیبایی سالانه 300 میلیارد دلار برای تولید محصولات زیبایی هزینه می‌کند و زنان به طور میانگین حدود 15 هزار دلار در طول زندگی خود صرف خرید محصولات زیبایی می‌کنند. بر اساس یک تحقیق در انگلستان به طور متوسط زنان یک سال از زندگی خود را صرف آرایش می‌کنند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از زنان و مردان گمان می‌کنند، حفظ و توجه به زیبایی نیاز به پول و زمان زیادی دارد و... در نهایت سلامت را نیز به خطر می‌اندازد. اما حقیقت این نیست، مفهوم زیبایی چیز دیگری است. زیبایی به معنای پنهان کردن آنچه دارید نیست و راه‌های فراوانی وجود دارد که هر کسی از آن چیزی که دارد خوشحال و راضی باشد و خود را زیبا ببیند. برای حفظ زیبایی طبیعی همیشه لازم نیست پول زیادی خرج کنید. راه‌های ساده بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند زیبایی طبیعی خود را نشان بدهید و از آنچه هستید لذت ببرید.

 

موز و تخم مرغ برای مراقبت از مو

آیا به دنبال کمی شفافیت و جلا در موهای خود هستید؟ کمی تخم مرغ را با یک موز مخلوط کنید. این ماسک طبیعی را روی موها قرار بدهید و سی دقیقه صبر کنید. سپس موها را مثل همیشه بشویید. کافی است پس از شست‌وشوی کامل مو کمی از حالت‌دهنده مو استفاده کنید. معجزه موز و تخم مرغ برای ایجاد شفافیت مو کم هزینه، بی‌دردسر و بسیار راحت است.

 

از بین بردن جوش سر سیاه با ترکیب عسل و لیمو

چهار یا پنج قطره عسل خالص را روی یک برش از لیمو بریزید. سپس آن را روی پوست برای یک دقیقه ماساژ بدهید. بویژه در نواحی که پوست بر اثر جوش‌های سر سیاه دچار مشکل شده است و پنج دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. ممکن است این کار پوست را حساس کند پس بهتر است از این روش پیش از خواب استفاده کنید نه زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید.

 

سرکه سیب برای شامپو

اگر همیشه از شامپوهای شیمیایی استفاده می‌کنید و نتیجه مطلوب نمی‌گیرید و موهای خشکی دارید، یکبار از سرکه سیب استفاده کنید. یک چهارم فنجان سرکه سیب ارگانیک را با یک فنجان آب مخلوط کنید و از این ترکیب به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید.

 

ماسک ساده عسل برای زیبایی پوست

عسل طبیعی خالص یک ماده آنتی باکتریال و یک راه ساده برای نرمی و لطافت و زیبایی پوست است. هفته‌ای یکبار یک قاشق غذاخوری عسل خالص را برای زیبایی پوست کنار بگذارید. عسل را گرم کنید و با انگشت روی صورت ماساژ بدهید. 10 دقیقه صبر کنید.سپس آن را با آب گرم آبکشی کنید و اجازه بدهید درهوای طبیعی خشک شود.

 

لیف خشک

از برس‌های بزرگ مخصوص شست‌ و شو برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. این کار به دستگاه لنفاوی کمک می‌کند، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کند و سلولیت‌ها را نیز از بین می‌برد. علاوه بر این هورمون‌ها را نیز تحریک می‌کند و باعث محکم شدن پوست و جریان خون بهتر در پوست می‌شود. این کار بسیار ارزان و ساده است.

 

کرم اصلاح بدون مواد مضر

کمی روغن نارگیل را به عنوان کرم اصلاح برای پاها استفاده کنید. این ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای نرمی و لطافت پوست پا پس از اصلاح است.

 

لایه بردار طبیعی برای آرنج و زانو

یک پرتقال را نصف کنید و نیمی از آن را روی زانو و آرنج بمالید. این کار برای لایه‌برداری بسیار مؤثر است. پس از آن پوست را کمی با آب ولرم بشویید. این کار باعث روشن شدن و نرمی پوست می‌شود. بدون اینکه مجبور باشید هزینه‌ای برای لایه‌برداری پرداخت کنید.

 

اسکراب طبیعی پوست

روغن زیتون و نمک دریایی را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید واز آن به عنوان یک اسکراب طبیعی پوست استفاده کنید. این کار برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و نرمی و لطافت آن بسیار مؤثر است. ترکیب روغن زیتون و نمک دریایی بسیار کم هزینه تر از اسکراب‌های موجود در بازار است.

 

راه برای نرمی و حالت دهندگی مو

روغن نارگیل را به کف سر و به روی موها بمالید و ماساژ بدهید. سپس چند ساعت صبر کنید و آن را با شامپو بشویید.نیازی نیست که پس از شست‌وشو با شامپو دوباره از حالت دهنده‌های شیمیایی استفاده کنید. روغن نارگیل یک حجم دهنده عالی مو است. با این حل ممکن است این روش با هر مویی سازگار نباشد. پس بهتر است ابتدا کمی از آن را روی موی خود امتحان کنید و اگر نتیجه مطلوبی از آن دیدید از این روش برای همه موها استفاده کنید. ممکن است این کار کمی موها را چرب نشان بدهد.

 

رطوبت‌رسانی برای زیبایی ناخن‌ها

ناخن‌ها را با کمی روغن زیتون به مدت پنج دقیقه ماساژ بدهید. خیلی سریع متوجه نرمی، زیبایی و درخشندگی ناخن‌هایتان می‌شوید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ضمیمه ایران بانو روزنامه ایران