رنگ کردن ابرو به سبک آرایشگران حرفه ای در خانه
رنگ کردن ابرو در ظاهر کار ساده‌ای است، اما همین کار ساده نکات و تکنیک‌ های ریزی دارد که می‌ تواند جلوه متفاوتی به ابرو‌ها بدهد و زیبایی آن‌ ها را دوچندان کند. دراین مقاله به شما ترفندهای آرایشگران حرفه ای برای رنگ کردن ابرو را معرفی می کنیم

رنگ کردن ابرو به روش آرایشگران حرفه‌ ای

برخی هم چندان موافق رنگ کردن نیستند و ترجیح می‌دهند با مداد و سایه به ابرو‌ها رنگ دهند، اما باید بدانید تنها با آرایش نمی‌توانید ابروهای‌تان را روشن و مثلا آن‌ها را با رنگ موی بلوند خود هماهنگ کنید پس برای هیچ‌کس ضرر ندارد که کمی با تکنیک‌های رنگ کردن بیشتر آشنا شود.

اول از همه باید بدانید بیشتر آرایشگر‌ها می‌گویند رنگ ابرو‌ها باید یک درجه تیره‌تر از رنگ مو‌ها باشد، اما باز هم همه موافق این امر نیستند و نظرات مختلفی وجود دارد. برای همین در اینجا ما برایتان تمام نکاتی را که برای رنگ کردن ابرو نیاز دارید، آورده‌ایم؛ از انتخاب رنگ گرفته تا تکنیک‌های رنگ زدن.

بیشتر بدانید : رنگ کردن ابرو با دارچین، یک روش بدون ضرر برای روشن کردن ابرو!

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن ابرو‌ها

  1.  رنگ مخصوص ابرو و قابل استفاده روی مناطق ظریف مانند اطراف چشم
  2. برس رنگ با سر باریک و گوش‌پاک‌کن
  3. ظرف شیشه‌ای کوچک که مواد را درونش مخلوط کنید.
  4. اکسیدان مخصوص ابرو
  5. پنبه برای پاک کردن رنگ‌ها از روی ابرو
  6. وازلین یا کرم برای چرب کردن قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ نگیرند.

رنگ کردن ابرو به سبک آرایشگران حرفه ای در خانه,در رنگ کردن ابرو، رنگ پوست مهم است 

در رنگ کردن ابرو، رنگ پوست مهم است

یادتان باشد رنگ ابرو‌ها تنها با رنگ مو مشخص نمی‌شود بلکه رنگ پوست هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ مثلا اگر رنگ موی قهوه‌ای تیره با پوستی گندمی دارید و ابروی‌تان مشکی است، این تضاد نزدیک به هم چهره‌تان را جذاب‌تر می‌کند یا مثلا فردی که پوستی روشن با ابروی مشکی داشته و هم‌اکنون رنگ موی خود را بلوند کرده، بهتر است یک تا دو درجه رنگ ابروی خود را روشن کند.

کسانی که چهره‌ای سبزه دارند و رنگ مو را مش یا کامل روشن کرده‌اند، بهتر است رنگ ابروی شان را چهار تا پنج درجه نسبت به رنگ ریشه روشن کنند، چون این رنگ ابرو چهره را بازتر و زیباتر خواهد کرد. افراد با مو‌های شرابی و فندقی و گروه رنگ مو‌های قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند. گروه زیتونی با پوست‌های سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یکی، دو درجه روشن‌تر از رنگ مو کنند و گروه زیتونی با پوست تیره آن را کاملا روشن سازند.

از چه اکسیدانی برای رنگ کردن ابرو استفاده کنید؟

شما نباید همان اکسیدانی را که برای رنگ کردن موهای‌تان استفاده می‌کنید برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به کار ببرید. ابرو و مژه‌ها هم مو‌های کمتری نسبت به سر دارند و هم کوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند. پس بهتر است برای آسیب دیدن کمتر از اکسیدان ضعیف‌تری استفاده کنید. برای رنگ مژه باید از اکسیدان‌هایی استفاده کرد که حداقل ۹/۱ و حداکثر سه است، برای رنگ ابرو تا شش هم می‌توانید استفاده کنید البته توصیه ما این است که برای ابرو‌ها هم همان اکسیدان سه یا کمتر را به کار ببرید.

آیا همیشه با تغییر رنگ مو، ابرو‌ها را هم رنگ کنیم؟

اگر رنگ مو‌های خود را تغییر مختصری داده‌اید، کافی است کمى سایه پودری یا مداد ابرو روی ابرو‌ها بزنید. این کار ابرو‌ها را با هر رنگ مویی خوشرنگ‌تر و خوش‌فرم‌تر مى‌کند. اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید (مثلا مو‌های قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید) از متخصص ابرو در آرایشگاه‌تان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ مو‌ها‌ی تان عوض کنید.

چه رنگی برای ابرو انتخاب کنید؟

همیشه رنگ مداد ابروی‌تان را هماهنگ با رنگ مو‌ها و پوست‌تان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگ‌های تندتر استفاده کنید. اگر رنگ موهای‌تان را اغراق آمیز تغییر دهید باید متناسب با آن رنگ ابروی‌تان را کمرنگ یا پررنگ کنید.

تنوع رنگ ابروی پودری بیشتر از مداد ابروست. قبل از هر بار استفاده، نوک مداد ابروی‌تان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده می‌کنید، بعد از هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش می‌کند.

رنگ کردن ابرو به سبک آرایشگران حرفه ای در خانه,چطور ابرو‌ها را روشن کنید؟

چطور ابرو‌ها را روشن کنید؟

کسانی که ابرو‌هایی ضخیم، زبر و بسیار تیره‌ای دارند برای روشن کردن‌شان دچار مشکل می‌شوند. این افراد می‌توانند برای روشن کردن ابرو‌ها سراغ دکلره و مواد بی‌رنگ‌ کننده بروند؛ البته هنگام کار با این مواد باید بیشتر دقت کنند و هیچ‌گاه به‌طور مداوم ابرو‌ها را دکلره نکنند، چون می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

  1. کار را با ابرو‌های تمیز آغاز کنید؛ یعنی باید ابرو‌ها پیش از دکلره برداشته و مو‌های آن مرتب شده باشند همچنین بهتر است قبل از کار با شامپو آن‌ها را بشویید.

  2. با استفاده از یک گوش‌پا‌ک‌کن پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید. این کار پوست را از آسیب‌ها و التهابات ناشی از دکلره محافظت می‌کند به‌خصوص اگر تازه ابرو‌ها را برداشته باشید پوست حساس‌تر است و ملتهب می‌شود.

  3. ماده دکلره را آماده کنید و در یک کاسه بلوری بریزید. تهیه ماده دکلره با توجه به نوع آن متفاوت است. می‌توانید از فروشنده یا آرایشگرتان کمک بخواهید. با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابرو‌ها بمالید. اگر می‌خواهید همه مو‌ها به خوبی رنگ باز کنند چندین‌بار با حرکات رفت و برگشتی مو‌ها را برس بزنید.

  4. بعد از اینکه ابرو‌ها کامل با مواد پوشانده شدند ساعت را نگاه کنید. اگر می‌خواهید ابرو‌ها فقط کمی روشن شوند و رنگ باز کنند حدود پنج دقیقه زمان بگیرید، اما اگر می‌خواهید خیلی روشن شوند مواد باید حدود ۱۰ دقیقه روی ابرو بمانند. مدام مو‌ها را چک کنید تا نسوزند.

  5. مواد را با پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب از روی ابرو پاک کنید.

  6. صورت را بشویید و ابرو‌ها را با حوله خشک کنید.

  7. در این مرحله ممکن است در رنگ ابروهای‌تان زردی یا نارنجی وجود داشته باشد که می‌توانید با واریاسیون بنفش این زردی را بگیرید. چند قطره واریاسیون را با اکسیدان مخلوط کنید، به ابرو‌ها بزنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید.

  8. ابرو‌ها را بشویید و با حوله خشک کنید. به‌راحتی می‌توانید تفاوت مرحله هفت را با این مرحله متوجه شوید. در اینجا دیگر ابرو‌ها زردی ندارند و رنگی طبیعی‌تر به دست آورده‌اند.

  9. اگر کمی ابرو‌ها را با مداد و سایه مرتب کنید، دیگر می‌توانید ادعا کنید ابرو‌هایی ایده‌آل دارید.

بیشتر بدانید : برای نوروز ابروهای تان را با این روش خانگی روشن کنید

راهنمای قدم به قدم تیره کردن ابرو‌ها

  1. با گوش‌ پاک‌ کن دورتا دور ابرو و محلی را که نمی‌خواهید رنگ کنید با وازلین یا کرم چرب بپوشانید.

  2. رنگ انتخابی را حدود یک سانتی‌متر داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود سه قطره اکسیدان روی آن بچکانید. مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید؛ طوری که همه ابرو‌ها با رنگ پوشانده شود.

  3. دقت کنید این رنگ خیلی سریع می‌گیرد، معمولا برای رنگ‌های تیره و مشکی یک دقیقه کافی است. با پنبه مرطوب ابرو‌ها را تمیز کنید تا جایی که دیگر پنبه رنگ نگیرد.

  4. بیشتر از دو تا سه دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما به‌راحتی می‌توانید دوباره ابرو‌ها را تیره کنید، ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت است.


بیشتر بدانید : نکاتی مهم برای رنگ کردن ابرو

بیشتر بدانید : رنگ کردن ابرو با قهوه و نسکافه، یک روش موثر و بدون ضرر

بیشتر بدانید : رنگ ابرو و چند نکته کاربردی برای انتخاب آن بر اساس رنگ پوست و مو


 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir