شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی دچار مشکلاتی در ظاهرتان شده‌اید که برایتان هم نگران‌کننده است و هم از وارد شدن به محیط‌های اجتماعی خجالت می‌کشید.

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی دچار مشکلاتی در ظاهرتان شده‌اید که برایتان هم نگران‌کننده است و هم از وارد شدن به محیط‌های اجتماعی خجالت می‌کشید.

 


چرا برافروخته می‌شوم
خیلی از افراد گاهی دچار برافروختگی صورت می‌شوند مخصوصا وقتی خجالت می‌کشند. اما وقتی نقاط قرمز روی چانه‌ها، لب‌ها و پیشانی باشد ممکن است به دلیل آکنه روزاسه باشد. بیماری‌های مزمن پوستی با داروها، قرص‌ها و کرم‌ها درمان‌پذیر هستند. برافروختگی‌های زیاد همراه با احساس ضربان قلب در موقعیت‌های اجتماعی ممکن است نشان‌دهنده اختلالات اضطرابی باشد.
 
بوی بد دهان
ممکن است روزانه دو بار مسواک بزنید و هر روز هم از نخ دندان استفاده کنید اما باز هم دهان‌تان بوی نامطبوعی داشته باشد.دلیل بوی نامطبوع دهان ممکن است به خاطر مشکلات لثه، بازگشت اسید به مری، خشکی دهان یا حتی عفونت‌های سینوسی باشد. اما گاهی رژیم غذایی هم مقصر است. خوردن سیر و پیاز هم سبب بوی بد دهان می‌شود اگر بو به این دلایل باشد که هیچ، وگرنه باید با یک دندانپزشک مشورت کنید.
 
تیرگی دندان‌ها
اگر زیاد چای یا قهوه مصرف می‌کنید و یا سیگار می‌کشید تیرگی رنگ دندان شما به این علت‌ها است. البته برخی داروها هم می‌توانند موجب بدرنگ شدن دندان‌ها شود. قدم اول برای سفید شدن دندان‌ها مسواک زدن و نخ دندان به طور منظم برای برداشتن مواد زیاد از لابه‌لای دندان‌ها است. البته برای سفید شدن دندان‌ها هم موادی وجود دارد، که می‌توانید در این مورد با یک دندانپزشک مشورت کنید.
 
تعریق زیاد، چرا!
هدف از تعریق خنک شدن بدن است. اما اگر بی‌دلیل و بدون تحرک زیاد یا در هوای خنک، عرق می‌کنید ممکن است دچار هیپرهیدروزیس شده باشید، این بیماری نیست اما تعریق زیاد زیر بغل یا کف دست و پا اگر سرد باشد، می‌‌توانید با پزشک مشورت کنید تا با تزریق بوتاکس یا قرص‌ها یا داروهای دیگر این مشکل شما رفع شود.
 
ریختن موها!
ریختن موها بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در میان زنان شایع است. در سنین 40 سالگی، 40 درصد از زنان دچار ریزش موهای قابل توجه می‌شوند. دلیل اصلی این مشکل هورمونی یا مشکلات تیروییدی است. بارداری، برخی داروهای خاص و عدم تعادل هورمونی هم می‌تواند سبب ریزش موها شود. ریزش موی شدید با برخی محلول‌های موضعی که محرک رشد موها است درمان‌پذیر است حتی قرص‌هایی هم برای رفع این مشکل وجود دارد.
 
خشکی لب‌ها و ترک آنها!
وقتی خشکی هوا سبب از دست رفتن آب بدن و لب‌ها می‌شود، لب‌ها شروع به خشک شدن و ترک خوردن می‌کنند.این ممکن است لب‌ها را حساس کند. برای پیشگیری از مشکل ترک خوردن لب‌ها، از زبان زدن و خیس کردن لب‌ها اجتناب کنید. چرا که این کار سبب خشکی بیشتر لب‌ها می‌شود. به جای آن از ژل پترولیوم و روغن‌های گیاهی استفاده کنید. این کار لب‌ها را از خشک شدن محافظت می‌کند. اشعه خورشید هم می‌تواند سبب خشکی لب‌ها شود. بنابراین می‌توانید از کرم‌هایی با SPF 15 روی لب‌ها استفاده کنید.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:salamatiran.com
 
مطالب پشنهادی:
10 مدل مویی که شما را 10 سال جوانتر نشان میدهد
4 راه برای زیبایی چشم‌ها
آموزش تصویری آرایش صورت توسط بابی براون آرایشگر معروف!
۱۰ راه برای داشتن پوستی براق و خیره کننده
چقدر و چگونه موها را باید شست؟