آموزش مانیکور حرفه ای در منزل
کاشت ناخن یکی از راه ها برای داشتن ناخن و دست هایی زیبا است، اما کاشت هم برای خود مشکلات و عوارضی دارد. در ادامه به شما روش صحیح مانیکور کردن ناخن را آموزش می دهیم که شما را از کاشت ناخن بی نیاز می کند

مانیکور در منزل و پرهیز از کاشت ناخن

خیلی از خانم ها و دختر خانم ها و چه بسا اکثر آنها دوست دارند که ناخن های سالم و در عین حال شکیل و زیبایی داشته باشند تا در زیباتر نشان دادن دستها به هر رنگی ،چه سفید ،چه سیاه ،چه کشیده و چه تپل نقش داشته باشد, اما گاهی اوقات احساس اینکه ناخن ها بلند نمی‌ شوند و یا اگر بلند می‌ شوند شکل خوبی ندارند و مایل و خمیده و یا موج دار هستند ،یا در گوشت ناخن فرو می‌ روند و از این قبیل مشکلات سبب می‌ شود که با پیشنهاد کاشت ناخن مواجه شده و با انجام این کار سلامتی ناخن ها و دستها را به خطر بیاندازند بدون آنکه در مورد مضرات آن اطلاعی داشته باشند.

بیشتر بدانید : مانیکور و مراقبت از ناخن

در اینجا ابتدا با بازگو کردن مشکلات و مضرات ناشی از کاشت ناخن و پس از آن مراقبتهای مخصوص ناخن که خود به راحتی و بدون اتلاف وقت در منزل می‌ توانید انجام دهید تصمیم بگیرید که خود از ناخن هایتان مراقبت کرده و آنها را مانیکور کنید و یا دست به کاشت ناخن بزنید.
 

 مضرات و عوارش کاشت ناخن
 مضرات و عوارش کاشت ناخن

  1. کاشت ناخن یعنی اضافه کردن ماده ای شیمیا‌یی از خارج بر روی ناخن‌ ها و درکنار آن در صورت کوتاهی ناخن ،اضافه کردن ناخن مصنوعی به مدت طولانی که این خود نه تنها از رسیدن هوا به ناخنها جلوگیری می‌کند بلکه ناخنها را تحت فشار این ماده قرار داده و رشد طبیعی آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

  2. با کاشت ناخن شما هر سه الی چهار هفته ای یک بار مجبور خواهید بود که به آرایشگرتان مراجعه کرده وناخن های اصلی را از زیر کوتاه کرده، ناخن کاشته شده را با سوهان برقی که آن هم گاهی در صورت غیر بهداشتی بودن به ناخنها و گوشتهای اطراف آن آسیب می‌ رساند را مرتب کنید و این خود یعنی اتلاف وقت گرانبهای شما.
     
  3. به مرور زمان که ناخن اصلی شما بلند می‌ شود شکل ناخن کاشته شده از فرم اولیه خارج می‌ شود و حالت اضافه بودن جسمی بر روی ناخنها بد‌شکل و نا‌زیبا دیده خواهد شد.
     
  4. سنگینی ناخن کاشته شده بر روی ناخنها به مدت طولانی احساس خوبی به شما نخواهد داد.
     
  5. در بسیاری ازخانمها کاشت ناخن باعث عفونتهای بسیار شدید پوستی شده که تنها با مراجعه به پزشک و در مدت زمان طولانی بهبود یافته است.
     
  6. به دلیل نرسیدن هوا و آب به ناخن ها، فضای بین ناخن و ماده‌ی اضافه شده جای خوبی برای رشد قارچ های پوستی خواهد بود و این بارها و در بسیاری از خانمها مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته است.
     
  7. برآمدگی که بر روی ناخنهای شما با اضافه شدن مواد حاصل می‌ شود پس از مدتی به وسط و کم‌ کم به نوک ناخن ها انتقال پیدا خواهد کرد و ناخن شما دوباره نیاز به ترمیم خواهید داشت و شما بدون آنکه متوجه باشید در مدت زمان طولانی از بودن ناخن ها‌یتان در مجاورت هوا و آب و نور خورشید جلوگیری می‌ کنید. حال با توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید خود برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا در منزل بدون اتلاف مدت زمان طولانی ناخنهایتان را مانیکور کنید. 

روش صحیح مانیکور در خانه
روش صحیح مانیکور در خانه

  1. حرف اول برای داشتن ناخن و موی سالم و زیبا را تغذیه می‌ زند که با خوردن مواد‌ غذایی کلسیم دار مانند انواع لبنیات و بخصوص در بین آنها کشک و قره‌ قوروت می‌توانید کلسیم لازم را به بدن برسانید.
     
  2. هفته ای سه روز یک در میان ناخن هایتان را در ظرفی که مقداری آبلیمو در آن ریخته اید قرارداده و پس از ده دقیقه بشویید.
     
  3. یک عدد تخم مرغ خام را درشیشه و یا کاسه ای که داخل آن سرکه ریخته‌ اید گذاشته و یکی دو روز صبر کنید، سپس تخم مرغ را بیرون انداخته و این محلول را داخل شیشه ای در دار داشته باشید و دو روز در هفته ناخنهایتان را به مدت ده دقیقه داخل آن گذاشته و سپس بشویید.
     
  4. ناخن هایی که زیاد فرو رفته است و به حالتی است که در گوشت ناخن فرو می‌ روند را مرتب دو طرف آن را سوهان بزنید تا از فرو رفتن در گوشت جلوگیری کرده و در بلند شدن ناخنها نیز کمک کند.
     
  5. ناخنهای نوک عقابی که با بلند شدن سرشان به پایین مایل می‌ شود را زیاد بلند نگذارید و تا یک حد متعادل و زیبایی نگه دارید و با سوهان آنها را مستطیلی شکل فرم دهید تا از شکل خمیده ی آنها کم کنید.
     
  6. برای ناخنهای موج دار نیز توصیه می‌ شود نه تنها آنها را خیلی بلند نگذارید بلکه آنها را بیضی شکل سوهان بکشید تا با گرد کردن نوک آنها از خمیدگی‌های دو طرف ناخن کم کنید.
    گودی های کمی که به حالت موج روی ناخنها دیده می‌ شود را در هنگام لاک زدن ابتدا با لاک چند لایه پر کنید و سپس کل ناخن را لاک بزنید تا صاف و یک دست دیده شود.
     
  7. برای مانیکور انواع ناخنها دو هفته ای یک بار ناخنها را به مدت یک ربع در محلول آب و صابون قرار دهید و بشویید و سپس با کاردکهای کوچک مخصوص مانیکور و یا با ته سوهان گوشتهای انتهایی بالای ناخنها را به عقب بزنید و کاملا صاف و گرد کنید و بعد اضافه‌ های آن را به آرامی و با احتیاط یا با قیچی ابرو و یا با کاردک هفتی شکل مانیکور بگیرید، دقت داشته باشید که تنها پوسته‌ های اضافی را بگیرید و آسیبی به ناخنها وارد نکنید.
     
  8. حتما پس از گرفتن پوسته های بالایی ناخن ها کمی صبر کنید تا ناخنها از حالت نرمی در آمده و سپس آنها را سوهان بزنید تا خمیده و یا شکسته نشوند.
     
  9. برای لاک زدن ابتدا یک لایه نازک بر روی قسمت بلند ناخن زده و کمی صبر کنید تا خشک شود و سپس لایه‌ بعدی را بر رو کل ناخن بزنید.
     
  10. تمام پستی و بلندی های روی ناخن ها را ابتدا با کمی لاک پر کنید تا ناخن یکدست و صاف به نظر بیاید و پس از خشک شدن لایه های کامل لاک را یک یا دو بار بزنید.(بین هر لایه لاک حتما صبر کنید تا کاملا خشک شود وسپس لایه‌ی بعدی را بزنید تا یکدست وتمیز دیده شود)
     
  11. از خشک کردن لاک ناخن ها با آب سرد و یا باد سشوار خودداری کنید زیرا هر دو عمل لاک روی ناخن را از یکدستی و صافی در خواهند آورد و گاهی بسته به نوع لاک روی ناخنها زبر می‌ شود.
     
  12. ممکن است در ابتدا بلند شدن ناخنها طول بکشد اما شما با مراقبت و رعایت بهداشت آنها پس از گذشت چند ماه در داشتن ناخنهایی سالم در مدت زمان طولانی به خود کمک کرده اید.
     

     

زهرا پهلوان زاده



بیشتر بدانید : 3 اشتباه مهم در مانیکور کردن ناخن

بیشتر بدانید : نکته هایی برای یک مانیکور شیک و زیبا

بیشتر بدانید : معرفی و آموزش کار با لوازم مانیكور



تهیه و تنظیم :گروه سبک زندگی
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ