در ادامه این مطلب ۵ پیشنهاد برای شما داریم که می توانید در این زمان های مُرده آنها را انجام دهید.
همه ما شاید به مرحله ای از مهارت در کارمان رسیده باشیم، که در محیط کار هر تقاضایی از ما می شود را به سرعت انجام دهیم و سراغ کار بعدی برویم. حتی ممکن است توانایی انجام چند کار همزمان را هم داشته و همیشه در محل کارمان مشغول انجام وظایف روزانه باشیم. در این صورت زمان برای ما به سرعت می گذرد.

اما در بسیاری از محیط های کاری، فصل ها یا ماه هایی هستند که ممکن است وظایف شما کم شود یا زمان های خالی بیشتری داشته باشید. در این مواقع احتمالاً به این فکر می کنید که چه کاری انجام دهید که زمان برایتان زودتر سپری شود.

به طور قطع گذراندن زمان برای گشت و گذار در فیس بوک و یا اعمال مشابه، پاسخ های مناسبی برای گذران این اوقات نیستند. (مگر در ساعت نهار و استراحت). اما در ادامه این مطلب ۵ پیشنهاد برای شما داریم که می توانید در این زمان های مُرده آنها را انجام دهید.

برای جانشین احتمالی خود برنامه های کاری خود را بنویسید
اگر به هر دلیلی یک روز نتوانید خود را به محل کار برسانید، چه اتفاقی می افتد؟ برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است شرکت یا سازمان شما، بداند که دقیقا چه کاری را چگونه انجام می داده اید.
این برنامه در واقع توضیحی از کار شما را شامل می شود. سعی کنید این کار را ماهیانه انجام دهید و کارهایی که تمام شده اند را از این برنامه خارج کنید. اگر این برنامه را تا الان تهیه نکرده اید، الان این کار را انجام دهید. باور کنید وقتی کار خود را ترک می کنید، زندگی برای شما آسان تر می شود و البته رئیس تان نیز عاشق کارکردن و حُسن وظیفه شما خواهد شد.
اگر این برنامه را دارید، آن را به روز کنید. به روز رسانی این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است و از به وجود آمدن اشتباهات در کار جلوگیری خواهد کرد.

ایمیل ها را سازماندهی کنید
حتی اگر تمام ایمیل های خود را در بایگانی نگه داری می کنید باز هم نیاز است که بعضی از آن ها را در کامپیوتر خود برای استفاده های بعدی ذخیره و برخی را پاک نمایید. ایمیل هایی که مورد احتیاج است را ذخیره کنید. تمامی جواب هایی که در پروژه های مختلف دریافت کرده اید را به همراه تمام ایمیل های مهم، نگه دارید.
حتی به ایمیل هایی که قبلا آن ها را در گروه “بعداً چک شود”، دسته بندی کرده اید نیز سر بزنید. قرار نیست مرور دوباره این ایمیل ها سال آینده باشد. شاید همین حالا نیز وقت مناسبی برای بررسی آنها به نظر برسد.

با همکاران و یا مشتریان خود تماس بگیرید
در زمان هایی که وقت آزاد دارید تلفن را بردارید و با مشتریان و سرمایه گذاران تماس برقرار کنید. با یک صحبت کوچک شروع کنید و سپس موضوع را به سمت اینکه در مورد همکاری با شما چه فکری می کنند و یا موضوعی که تا پیش از آن مورد بحث بوده است، پیش ببرید. با این کار اعتماد، روحیه همکاری و روابط را محکم تر خواهید کرد. البته توجه کنید شخصیت کسانی که با آن ها تماس می گیرید جوری باشد که از تماس تلفنی ناراحت نشوند و همینطور زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید. ممکن است تماس با دیگران بدون اطلاع قبلی و در زمان نامناسب باعث تسریع گذر زمان برای شما شود، اما شاید عاملی برای هدر رفتن زمان آنها شود. در این صورت نتیجه نهایی، معکوس خواهد بود!

به دیگران کمک کنید
اگر شما وقت آزاد دارید، آیا همکاران شما هم همینطورند؟ مطمئناً کلیه واحدهای محل کار شما به یکباره بیکار نمی شوند. این فرصت خوبی است که چیزهای جدیدی در مورد قسمت های دیگر سازمان یاد بگیرید یا مهارت جدیدی کسب کنید. همچنین اگر فرصتی برای کمک به همکاران خود داشته باشید، آنها قدردان شما خواهند بود و در زمان مناسب این کمک ها را جبران خواهند کرد. اگر کسی احتیاج به کمک ندارد در مورد پروژه های جدید سازمان تحقیق کنید. به وب سایت سازمان سر بزنید و اگر احتیاج به تغییر و به روز رسانی دارد این کار را تقبل کنید. مطمئن باشید رئیس تان هم از این ابتکار عمل شما و ابراز علاقه به بخش های مختلف سازمان، خوشحال خواهد شد.

مطالعه داشته باشید
اگر می خواهید زمان را به خوبی بگذرانید، از آن برای بالابردن اطلاعات خود استفاده کنید. مقاله و مطلب بخوانید. در مورد هر چه که دوست دارید بیشتر بدانید، جستجو و مطالعه کنید. در جریان آخرین مطالبی که مربوط به کار شماست، قرار بگیرید. با همیشه اطلاع داشتن و یادگرفتن، اعتبار خود را در سازمان افزایش داده اید و همینطور موقعیت های کاری بهتری را پیش رو خواهید داشت.

مطمئناً کارهای بیشتر دیگری وجود دارند که می توان در مواقع بیکاری انجام داد ولی اگر واقعاً حس می کنید هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، می توانید با مدیر خود در مورد پروژه های طولانی مدت یا پروژه هایی که می توانید در این زمان ها، روی آنها کار کنید، صحبت نمایید.
روزهای آرام کاری خوبند، به این شرط که به جای تماشای ملال آور تعقیب و گریز عقربه های ساعت، فرصت را برای استفاده صحیح از آنها، غنیمت بشمارید.



گردآوری : گره سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : salemzi.com



مطالب پیشنهادی :
9 شغل که سلامتی تان را به خطر می اندازد
10 عادت غلط افراد موفق در محیط های کاری
چطور در شرایط بد کاری به اوج برسیم؟
این جملات را هرگز به کارمندتان نگویید
بازاریاب ها برای افزایش فروش شان این مطلب را بخوانند!