رنگ‌ها بر احساسات ما تاثیر می گذارند، برخی بیشتر برخی کمتر، اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خویش هستند که بر شیوه احساس و در نتیجه رفتار خریدار اثر می گذارند.
 
 رنگ‌ها بر احساسات ما تاثیر می گذارند، چه متوجه باشیم، چه نباشیم. برخی بیشتر برخی کمتر، اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خویش هستند که بر شیوه احساس و در نتیجه رفتار خریدار اثر می گذارند. اگر زبان رنگ‌ها را بدانیم می توانیم با استفاده مناسب و بجا از آنها در طراحی تبلیغات محصول خود، دکوراسیون فروشگاه، بسته بندی محصولات، طراحی وب سایت کمپانی، طراحی تابلو مغازه و بروشورها نهایت استفاده را از تاثیر روانی آنها بر رفتار مصرف کننده ببریم. همانطور که بالعکس اگر از آن غفلت کنیم، ناخواسته از آثار منفی کاربرد غلط آنها متضرر خواهیم شد.در هر صنعتی، استفاده از تعدادی از رنگ‌ها مرسوم تر بوده و پیام خاص همان صنعت را منتقل می کند.با اینکه نحوه اثرگذاری رنگ‌ها بر همه افراد یکسان نیست اما نمی توان قدرت رنگ‌ها را نادیده گرفت. این فقط خصوصیات رنگ‌ها نیست که ما را مسحور خود می کند بلکه احساسی است که در مقابل ترکیب رنگ‌ها به ما دست می دهد. بنابراین در انتخاب رنگ‌ها و چیدن آنها در کنار هم باید دقت فراوان کرد و فقط به صرف زیبایی از آن استفاده نکرد.تحقیقات نشان می دهد که یک مشتری در یک شانزدهم ثانیه به یک محصول نگاهی می اندازد و از کنار قفسه‌های فروشگاه می گذرد. پس اگر بتوانیم رنگی را بیابیم که در چشم بزند، او را وادار کرده ایم که با دقت بیشتری نگاه کند. چون چشم ما به طرف رنگ‌ها کشیده می شود. درک عمیق تر معنی رنگ‌ها به ما کمک می کند که ترکیبی مناسب از آنها را انتخاب کنیم. در اینجا به عنوان مثال به مفهوم بعضی از رنگ‌ها اشاره می کنیم:
 
 سبز: رنگ حسادت، خوشبختی و هماهنگی

آبی: رنگ آرامش، صلح و اطمینان سازی

قرمز: رنگ اقدام، خشم، عشق، انگیزه و بی حوصلگی

 بنفش: رنگ اصالت، معنویت و خلاقیت

سفید: رنگ خالص، معصومیت و پاکی

مشکی: رنگ جدیت، راز و رمز، عزاداری، عاری از زندگی

زرد: رنگ شادی، بشاشیت، خشنودی

نارنجی: رنگ مثبت، احساس و گرما

سایه‌های مختلفی از این رنگ‌ها می توانند معانی متفاوتی را خلق کنند. کارشناسان معتقدند استفاده از ترکیب رنگ‌های ساده پیش از آنکه در کاربرد و درک زبان رنگ‌ها مهارت یابید، بهتر است.
 
 
گردآورى:گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:www.sarmayeh.net
 
مطالب پيشنهادى:
26 نكته براى ثروتمند شدن؟؟
چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى داشته باشيم؟
8 فاکتور طلایی برای موفقیت در کسب و کار!
3 راه برای ارتقای تجارت و كسب و كار شما در یك بازه ی اقتصادی كوچك!
8 فاکتور طلایی برای موفقیت در کسب و کار!