جزییات معافیت‌ مالیاتی صاحب خانه‌ ها
رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه املاک مسکونی تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند، جزئیات معافیت‌های مالیاتی املاک در تهران را تشریح کرد.

حسین بنی صفار‌ رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه در تهران مالکان املاک مسکونی اجاری تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند، گفت: با این حال همه مالکان باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند.این مقام مسئول افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه ‌آنها موظفند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مالکان باید تا آخر تیر اظهارنامه های خود را ارائه می‌دادند و اگر مالکی تا کنون این کار را نکرده می تواند همچنان با مراجعه به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه دهد، تصریح کرد: اگر این کار انجام نشود ما پرونده ها را رسیدگی و حتماً مالیات را مطالبه خواهیم کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر اینکه از نظر این سازمان املاکی که در اختیار غیرمالک است اعم از مسکونی و تجاری اجاره ای تلقی می شود، تصریح کرد: البته املاکی که به بخش تجاری و اداری به اجاره داده شده اند شامل معافیت مالیاتی نیستند.

بنی صفار با اعلام اینکه اگر مستاجر شخصیت حقوقی یا مشمولان بند الف و یا ادارات باشد در پرداخت مالیات به صورت علی الحساب مالیات اجاره را محاسبه و آن را از مبلغ اجاره کم کرده و به نظام مالیاتی خواهند پرداخت، تبیین کرد: اما خود موجر در پایان سال تکلیف دارد که اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهد.بنی صفار در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی تا کنون اظهارنامه مالیاتی را نداده می تواند خارج از موعد اظهارنامه را ارائه دهد.

منبع: مهر