مبلغ اقساط وام مسکن 2 میلیاردی مشخص شد
بانک مسکن اعلام کرده است که در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن با اضافه کردن فرزندان زیر ۲۰ سال به تعداد ۴ فرزند، به یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وام مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند افزایش یافت



روز گذشته، معاون امور اعتباری بانک مسکن در پاسخ به خبر "قسط ۳۷ میلیون تومانی وام ۱.۹ میلیاردی خرید مسکن" تأکید کرد که سقف قسط این وام ۳۵ میلیون تومان است، نه ۳۷ میلیون تومان که اعلام شده بود. در روش پلکانی، مبلغ بازپرداخت اقساط بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است.

بانک مسکن اخیراً در بخشنامه‌ای به شعب خود، روش پرداخت وام جدید مسکن (به مبلغ ۱.۹۲ میلیارد تومان) را اعلام کرده است. در این روش، بازپرداخت اقساط به صورت ساده صورت می‌گیرد و هنوز هیچ خبری از استفاده از روش پلکانی که معاون بانک مسکن اشاره کرده بود، منتشر نشده است.

محاسبه اقساط و سود وام جدید مسکن نشان می‌دهد که متقاضیان واجد شرایط (خانوارهایی که ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارند) در مجموع بیش از ۷ میلیارد تومان سود وام در طول ۱۲ سال و ۲۲ ماه پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، در پایان دوره بازپرداخت اقساط، با در نظر گرفتن هزینه خرید اوراق حق تقدم که در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، متقاضیان حدود ۹.۵ میلیارد تومان بابت وام جدید خرید مسکن پرداخت خواهند کرد.

 بانک مسکن در روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد: به منظور اجرای قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز برای هر فرزند زیر ۲۰ سال و حداکثر تا ۴ فرزند افزایش یافت.

به‌طور مثال، یک خانواده با ۴ فرزند زیر ۲۰ سال (با توجه به تولد پدر و فرزندان در تهران) می‌تواند به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون تومان به سقف تسهیلات خرید مسکن اضافه کند، به طوری که در کل تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و تا ۳۲۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

سقف تسهیلات قابل استفاده برای زوجین در شهر تهران برای خرید مسکن ۱.۶ میلیارد تومان و برای تعمیر مسکن ۳۲۰ میلیون تومان است، که در کل به ۱.۹۲ میلیارد تومان می‌رسد. این مبلغ برای زوجینی که ۴ فرزند دارند و در تهران زندگی می‌کنند، پرداخت می‌شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeorgh.com/news
منبع: isna.ir