تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بهای مسکن
بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بهای مسکن، درصد آخرین تغییر شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در مناطق شهری ایران را منتشر کرد.

اوضاع اجاره‌ مسکن در کشور

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بهای مسکن، درصد آخرین تغییر شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در مناطق شهری ایران را منتشر کرد. در این گزارش، درصد تغییر شاخص اجاره‌بها در کل مناطق شهری طی سه ماه سوم سال قبل - پاییز 94- نسبت به سه ماه مشابه سال قبل - پاییز 93 - معادل 9/ 11 درصد ذکر شده است. این در حالی است که شاخص اجاره‌بها طی تابستان سال گذشته در مقایسه با تابستان 93 هم معادل 9/ 12 درصد اعلام شده است.

بر مبنای اطلاعات منتشر شده در این گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ در سه ماه سوم سال 94 به عدد 1/ 180 رسید که نسبت به سه ماه مشابه سال قبل 12درصد افزایش نشان می‌دهد. این گزارش می‌افزاید: شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در شهرهای متوسط در سه ماه سوم سال گذشته، به عدد 4/ 175 رسید که نسبت به سه ماه قبل به میزان 2/ 3 درصد و نسبت به سه ماه مشابه سال قبل - پاییز 93- معادل 1/ 11 درصد افزایش داشته است.

همچنین شاخص بهای مسکن اجاره‌ای در شهرهای کوچک در سه ماه سوم سال 94 به عدد 195 رسید که نسبت به سه ماه قبل معادل 9/ 3 درصد و نسبت به سه ماه مشابه سال قبل 2/ 13 درصد افزایش یافته است.همچنین در شهر تهران درصد تغییر شاخص اجاره‌بها در سه ماه سوم سال 94 در مقایسه با سه ماه مشابه سال قبل - 93 - معادل 8/ 11 درصد افزایش یافته است.

 

منبع: دنیای اقتصاد