وضعیت وخیم اجاره مسکن در تهران
 افزایش بی منطق اجاره بها در تهران از سوی برخی مالکان، خانوارهای زیادی با مشکل مواجه کرده است.

وضعیت اجاره‌ مسکن در تهران وخیم شد

در حالی که بسیاری از مسئولان دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجلس از افزایش بی اندازه قیمت مسکن انتقاد می کنند، افزایش قیمت ها در بازار رهن و اجاره به گونه غیر قابل وصفی افزایش یافته است.

افزایش اجاره بها در برخی مناطق تهران طی دو ماهه اردیبهشت و خرداد امسال بصورت چشمگیری افزایش یافته به گونه ای که میزان افزایش نرخ اجاره بها در مقایسه با سال گذشته که معمولا عرف بازار رقمی مابین ۵ تا ۱۰ درصد داشت، بعضا شاهد رشدی بیش از ۵۰ درصدی است.

گرچه اجاره بها تابعی از قیمت ملک محسوب می شود، اما شاخص های دیگری همچون تورم عمومی نیز بر اجاره بها اثرگذار هستند. این در حالی است که تورم سالانه و ماهیانه اعلامی از سوی بانک مرکزی، طی یکسال اخیر هیچگاه از ۱۰ درصد بالاتر نرفته است.

قیمت مسکن نیز در گرانترین مناطق تهران که شامل ۲ یا ۳ منطقه می شود، زیر ۴۰ درصد بوده است. بنابراین مشخص نیست برخی مالکان با چه منطقی ، افزایش ۵۰ درصدی اجاره بها در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را به مستأجران پیشنهاد می دهند. به نظر می رسد افزایش اجاره بها نیز تابع فضای روانی جامعه شده و به قول برخی مسئولان ، «حبابی» است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com