انجمن ا.بازار: مردم خرید نکنند تا مشکل حل شود
رییس انجمن‌های اسلامی بازار می‌گوید اگر مردم کالاهای بیش از حد نیازشان را نخرند بازار اشباع خواهد شد و بخشی از مشکلات رفع می‌شود

انجمن اسلامی بازار: مردم خرید نکنند

رییس انجمن‌های اسلامی بازار می‌گوید اگر مردم کالاهای بیش از حد نیازشان را نخرند بازار اشباع خواهد شد و بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

احمد کریمی اصفهانی:

در مسایل اقتصادی نکته‌ی مهم این است که آیین نامه‌هایی که وزارت بازرگانی صادر می‌کند یا وضعیت اقتصادی را سامان می‌دهد و یا خدای ناکرده مشکل ایجاد می‌کند؛ آنچه از نظر اقتصادی اهمیت دارد ثبات در مقررات است، به طور طبیعی اگر ثبات در مقررات وجود داشته باشد تاجر مدیریت خوبی اعمال می‌کند و بخش خصوصی طوری مدیریت می‌کند که مشکل پیش نخواهد آمد.

البته باید بدانیم ما عادت کردیم که همیشه در سختی زندگی کنیم و آنچه باعث رونق ما شده این است که در دنیا به همین دلیل پیش بیفتیم؛ اگر قرار باشد همه چیز خیلی روان در اختیار انسان باشد دیگر به این فکر نمی‌کند که چطور شرایط را مدیریت کند.

(درباره‌ی نقش خود مردم در کم کردن گرانی‌ها): «خود مردم هستند که در این مورد باید همکاری کنند اگر ما بیش از آنچه نیازمان است نخریم به طور طبیعی بازار اشباع از کالا خواهد بود و دیگر گرانی نخواهیم داشت.

در یک مقطعی ما مشکل نان داشتیم، یک تصمیم جالبی گرفته شد که آرد در دید مصرف کننده قرار گیرد، به مجرد آنکه این اتفاق افتاد مردم اعتماد پیدا کردند و حالا ده پانزده سال است که در نانوایی مشکل پیش نیامد است؛ لذا در مورد کالاهای مختلف هم همینطور است و از نظر کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم اما متاسفانه یک عده هستند که این کمبودها را به مردم القا می‌کنند.

اگر مردم به اندازه نیازشان خرید کنند و اطمینان داشته باشند هم قیمت‌ها مناسب می‌شود و هم بازار از اجناس اشباع می‌شود.»

افرادی اجناس بنجل خود را به مردم می‌فروشند و یا افزایش قیمت وجود دارد که باید نظارت درستی صورت بگیرد. نمی‌شود که ما توقع داشته باشیم همه‌ی انسان‌ها ادب شده و مومن باشند. همین افراد هستند که گه‌گاه دید مردم را به هم صنفان خود بد می‌کنند و به همین دلیل اتاق اصناف باید روی این موضوع نظارت کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir